Core i7 waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20
Tweakers,

De Core i7 920 die ik heb wordt vrij warmpjes (4GHz stressed 80~90 graden) met een NH12-UP S1366 van Noctua.

Vandaar dat ik eraan zat te denken op bij highflow.nl een waterkoelingsset te halen:
Black Ice GT Stealth 360
YATE LOON 120mm - D12SL-12
Swiftech GTZ cpu blok
EK-Backplate
Swiftech MCRES-Micro
Laing DDC-1PLUS 12V
OCLabs XPTop Laing DDC Top
Laing Silencer Set
2 meter Feser HighFlow - 1/2ID 3/4OD - Carribean Blue
8 x 13MM (1/2) High Flow Fitting, inschroef G1/4
8 x TFC Herbie Clip Nylon Black

Mijn vraag is al leek op het gebied van waterkoeling, is dit setje wat? Ik wil in het begin alleen mijn cpu koelen en misschien later nog mijn NB/VGA. Het geheel komt in de Coolermaster ACTS 840 en is voor het volgende systeem:
Core i7
X-58 Asus P6T Deluxe

Ik wil sowieso dat het geheel beter koelt dan wat ik nu heb en de mogelijkheid hebben meer te kunnen waterkoelen. Help anyone? 8)7

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

ziet er goed uit :)
alleen niet die verrekte nylon clips, koop echte metalen wormschroefclips! (als je weet waar je ze moet halen nog veel goedkoper ook.)
de rest lijkt me helemaal tof :)
en n 360 moet meer dan zat zijn voor de cpu en NB, misschien ook de gpu nog wel, ligt eraan welke. (en anders 360+120 zeker wel) :)

[ Voor 10% gewijzigd door AlexanderB op 17-01-2009 17:22 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij een prima setje dat je uitgekozen hebt. Voor alleen CPU is die rad eigenlijk overkill, dus is meer dan voldoende. NB en later GPU er bij zou wel moeten lukken. NB sowieso zonder problemen en de GPU, zoals AlexanderB zegt hangt er een beetje van af. Maar ik denk dat zelfs een GTX280 nog wel moet kunnen met nette temps.

Ik zou alleen wel iets meer slang kopen. 2 meter is misschien net iets te krap en als je te kort komt heb je weer gezeur. Ik zou er gewoon 1 meter extra bij nemen.

Verwijderd

Past dat blokje op S1366? Er moet nog zon hold down plate bij zie ik, of die asus moet s775 mountig holes hebben.

Ik heb gewoon mn oude d-tek fusion gemod voor 1366 :)

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-01 18:20
Ik wou de Swiftech Apogee GTZ met holddownplate gaan aanschaffen. Die is gewoon geschikt om op de S1366 geïnstalleerd te worden. _/-\o_

Heeft het nog nut om een groter reservoir te nemen? Leek me wel stoer om een 2x 3.5" bay te installeren :9

Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT

• PilatuS
  • Niet online
Heeft het nog nut om een groter reservoir te nemen? Leek me wel stoer om een 2x 3.5" bay te installeren
Heel veel nut heeft het niet. Misschien wel om minder vaak bij te moeten vullen. Elke setup 'zweet' wel iets water. Maar met dat reservoir wat je nu hebt moet je misschien 1x per 3 maanden iets bij vullen. De ene setup zweet veel en de andere wat minder.

Als je zo'n bay res mooi vind kan je die er prima nog bij zetten. Het is wel zo dat het Swiftech reservoir makkelijker te vullen en ontluchten is dan een bay res. Alleen een bay res nemen kan ook prima, maar persoonlijk zou ik het niet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 17-01-2009 17:47 ]

• D_H_R 1908
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:28
vergeet je vloeistof niet en ipv herbieclips kan je ook gewoon tierips nemen werkt veel makkelijker :)

• PilatuS
  • Niet online
D_H_R 1908 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:24:
vergeet je vloeistof niet en ipv herbieclips kan je ook gewoon tierips nemen werkt veel makkelijker :)
Vloeistof hoef je natuurlijk niet bij een WC shop te halen. Zou wel kunnen maar is wel wat duurder. Even langs de Halfords werkt ook prima en scheelt veel geld.

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 17:31:
Voor alleen CPU is die rad eigenlijk overkill, dus is meer dan voldoende. NB en later GPU er bij zou wel moeten lukken. NB sowieso zonder problemen en de GPU, zoals AlexanderB zegt hangt er een beetje van af. Maar ik denk dat zelfs een GTX280 nog wel moet kunnen met nette temps.
Sorry om hier even op in te pikken maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem: gisteren i7 920 besteld en Asus Rampage II extreme, samen met Asus GTX 295 (en wil ook 4GHz runnen) ... moet dus samen met de i7 met mijn 'oud' EK supreme, de EK fullcover NB/SB block, 2 x EK X58 mosfet blocks, de EK fullcover block voor de GTX 295 én een aquadrive X4 (voor 4 HDD's) gekoeld worden door mijn 2 x 240 BI GT stealth rads ... er moet bij mij dus iets meer gekoeld worden dan hierboven beschreven maar het is natuurlijk ook wel één 120'je extra he ...

Nu heb ik die vraag ook gesteld op overclock.net en daar zeggen ze dat die i7 alleen al best een triple rad kan hebben, en de GTX 295 zeker minstens een dubbele ... ik kijk dan ook met spanning uit hoe jouw setup gaat verlopen gezien ik zelf toch nog even moet wachten (wegens EK block GTX 295 nog niet beschikbaar :-)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:43:
[...]

Sorry om hier even op in te pikken maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem: gisteren i7 920 besteld en Asus Rampage II extreme, samen met Asus GTX 295 (en wil ook 4GHz runnen) ... moet dus samen met de i7 met mijn 'oud' EK supreme, de EK fullcover NB/SB block, 2 x EK X58 mosfet blocks, de EK fullcover block voor de GTX 295 én een aquadrive X4 (voor 4 HDD's) gekoeld worden door mijn 2 x 240 BI GT stealth rads ... er moet bij mij dus iets meer gekoeld worden dan hierboven beschreven maar het is natuurlijk ook wel één 120'je extra he ...

Nu heb ik die vraag ook gesteld op overclock.net en daar zeggen ze dat die i7 alleen al best een triple rad kan hebben, en de GTX 295 zeker minstens een dubbele ... ik kijk dan ook met spanning uit hoe jouw setup gaat verlopen gezien ik zelf toch nog even moet wachten (wegens EK block GTX 295 nog niet beschikbaar :-)
Dan heb je wel een krachtige pomp nodig, is het niet? 3 rads, en elke keer door een opening zorgt ervoor dat de druk oploopt... Misschien dan eventueel 2 x 360? Of is dat teveel van het goede :>

Verwijderd

Bolletje92 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 00:52:
[...]

Dan heb je wel een krachtige pomp nodig, is het niet? 3 rads, en elke keer door een opening zorgt ervoor dat de druk oploopt... Misschien dan eventueel 2 x 360? Of is dat teveel van het goede :>
De pomp draait nu slechts op halve kracht ... voldoet nu prima zo. De 2 rads geven nu geen probleem ... 2x360 is zeker niet teveel van het goede, wel een beetje te veel van het betaalbare :-)

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 17:04
Misschien kan je de vloeistof na de cpu eerst langs de gpu leiden voor het langs de rest gaat. Op die manier heb je iets koeler water over de gpu.

Daarnaast: de ATCS 840 kan volgens mij ook een 420 radiator hebben geloof ik. Als je de drie 140mm fans op 1200 toeren laat draaien (moet een acceptabel aantal db opleveren) heb je misschien ook genoeg. Anders kan je altijd vóór je gpu nog een enkel 120mm rad neerzetten.
Pagina: 1