Verwijderd

Topicstarter
(Ik wist geen betere titel)

Ik heb 5 composities, deze wil ik na elkaar laten zien in 1 compositie. In de hoofdcompositie staan dus alle 5 composities, en bepaalde vormen in deze composities moeten bewegen op de muziek. De muziek staat alleen in de hoofdcompositie. Ik wil dit gaan doen met Trapcode Soudkeys. Hoe kan ik dit het beste doen? Het fijnste zou zijn als je dingen vanuit de hoofdcompositie in de subcomposities kon veranderen. Maar ik kan alleen de position, scale, opacity enz. veranderen van de composities. Iemand een idee?

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt wel een laag in een nested composition benaderen vanuit je "main" composition, maar je zult expressions moeten gebruiken.
Je zou een aantal null objecten in je main composition kunnen maken en dan de elementen die je wilt laten bewegen in de nested compositions daar aanhangen, dus stel je wilt de position van een element linken, dan zou je een expression zoals dit krijgen: (uiteraard moet je de namen van de composities en lagen aanpassen).

comp("MainComposition").layer("Null 1").transform.position

in dit geval, als je de null in je main composition wijzigt, dan wijzigt ie ook de position van het element.

Dit alles gaat veel sneller als je de nested composition timeline en de main composition timeline tegelijk opent en dan de pick whip gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door damnengineer op 17-01-2009 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
damnengineer schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:10:
Je kunt wel een laag in een nested composition benaderen vanuit je "main" composition, maar je zult expressions moeten gebruiken.
Je zou een aantal null objecten in je main composition kunnen maken en dan de elementen die je wilt laten bewegen in de nested compositions daar aanhangen, dus stel je wilt de position van een element linken, dan zou je een expression zoals dit krijgen: (uiteraard moet je de namen van de composities en lagen aanpassen).

comp("MainComposition").layer("Null 1").transform.position

in dit geval, als je de null in je main composition wijzigt, dan wijzigt ie ook de position van het element.

Dit alles gaat veel sneller als je de nested composition timeline en de main composition timeline tegelijk opent en dan de pick whip gebruikt.
Super bedankt! Ga het morgen eens proberen...

• damnengineer
  • Niet online
Ik heb net even naar de sound keys tutorial gekeken (had het nooit gebruikt) en ik zie dat ze de expression direct aan de output van het effect hangen, dus die null objecten kun je overslaan.

dus je krijgt nu meer iets van

comp("MainComposition").layer("SoundKeysLayer").effect("Sound Keys")("Output 1")

maar goed die pick whip maakt dat zelf wel aan.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

expressions willen inderdaad, maar je kunt ook gewoon je muziek kopieren naar je subcomposities met de goede in en uitpunten en vervolgens daarin je edit doen en de muziek uitzetten als je gaat renderen.

Je playhead blijft overigens op dezelfde positie staan als je van compositie wisselt, markers ook, dus je kunt referencing punten uitwisselen tussen composities

Stoer; Marduq

• damnengineer
  • Niet online
XangadiX schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:06:
expressions willen inderdaad, maar je kunt ook gewoon je muziek kopieren naar je subcomposities met de goede in en uitpunten en vervolgens daarin je edit doen en de muziek uitzetten als je gaat renderen.

Je playhead blijft overigens op dezelfde positie staan als je van compositie wisselt, markers ook, dus je kunt referencing punten uitwisselen tussen composities
Je moet toch expressions met sound keys gebruiken, dus ik zie persoonlijk niet in hoe dit het handiger maakt (no offense). Daarnaast is het makkelijker om alles vanuit een main compositie te veranderen dan dat je elke compositie aan moet passen, uiteindelijk is dat veel meer werk dan een paar simpele expressions te leren. Maar goed dat is mijn mening.

[ Voor 16% gewijzigd door damnengineer op 19-01-2009 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt! Bedankt he :)

• damnengineer
  • Niet online
Mooi, ga je nog laten zien wat je gemaakt hebt? :)

Verwijderd

Topicstarter
damnengineer schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:14:
[...]

Mooi, ga je nog laten zien wat je gemaakt hebt? :)
Is goed.. donderdag moet het klaar zijn dus zet um dan online ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat is After Effects een k** programma, enige wat het doet is foutmeldingen geven!! Maar het is me toch eindelijk gelukt...

http://www.vimeo.com/2910817

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

damnengineer schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:00:
[...]

Je moet toch expressions met sound keys gebruiken, dus ik zie persoonlijk niet in hoe dit het handiger maakt (no offense). Daarnaast is het makkelijker om alles vanuit een main compositie te veranderen dan dat je elke compositie aan moet passen, uiteindelijk is dat veel meer werk dan een paar simpele expressions te leren. Maar goed dat is mijn mening.
klopt, maar het hoeft het hangt maar net van je project af wat handiger is. Ik vind ook dat mensen (eindelijk) eens expressions moeten leren, maar imho. worden ze ondergewaardeerd. Ik ken maar weinig Motion Graphics jongens en meisjes die ze echt goed gebruiken.

Stoer; Marduq

Pagina: 1