Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 2007] .xls wel open geen inhoud

Pagina: 1
Acties:

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 17:41
hoi

Wie weet hoe het volgende opgelost kan worden?

Office 2007 sp1 wil *.XLS (excel 2003)bestanden niet openen vanuit windows verkenner.

Excel start gewoon op maar het bestand verschijnt niet.
Vanuit Excel zelf kan ik de bestanden wel openen.

Excel staat als standaard programma voor het openen van *.XLS ingesteld.
Google heeft wel wat oplossingen weergegeven maar geen van deze werken voor het betreffende systeem.

Gaat om een HP bak van een maand of 6 oud. Dual core met een Gb of 2 aan ram. Windows XP pro.

Een herinstalatie van office heeft niet geholpen. DDE aanpassingen niet. Register wijzigingen niet...
Het is spontaan gekomen maar wil nu niet meer weg.

Heb er vandaag al wel 21 virussen/trojans/malware infecties afgehaald.(niet mijn systeem gelukkig....)

Ze kunnen nu in elk geval weer de bureaublad achtergrond aanpassen.......
En krijgen niet meer allerlei rare meldingen in IE.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
zou je niet beter formatteren? Als je met een reeks virussen zit en die pc raar gedrag blijft vertonen zou ik dat toch eerst is proberen...

[ Voor 64% gewijzigd door webinn op 17-01-2009 15:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Office 2007
Het zit op de rand van een Windows- en een Officeprobleem, dus het staat hier in CSA niet handig. Ik twijfel tussen OFF en Windows Clients, toch maar CSA -=> OFF ;)

Wat staat er in het register, o.a. bij HKCR\.xls? Vergelijk het even met een andere XP+Off2k7 installatie.

offtopic:
Ik zou, afhankelijk van welke malware het is, overigens een format+herinstallatie overwegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 17:41
F_J_K schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:37:
[...]

Het zit op de rand van een Windows- en een Officeprobleem, dus het staat hier in CSA niet handig. Ik twijfel tussen OFF en Windows Clients, toch maar CSA -=> OFF ;)

Wat staat er in het register, o.a. bij HKCR\.xls? Vergelijk het even met een andere XP+Off2k7 installatie.

offtopic:
Ik zou, afhankelijk van welke malware het is, overigens een format+herinstallatie overwegen.
Oeps! Sorry als ik wat beter gekeken had wist ik dat er een office topic was....
Die format en herinstallatie zie ik (even) niet zo zitten. Het ging ondermeer om een hijack.wallpaper en go.google redirect. Alles lijkt nu schoon en verdere problemen zijn er vooralsnog niet. En ik ben van mening dat de computerboer dat maar moet doen. Tenslotte hebben ze daar een contract voor met hem afgelsoten.
Overigens kunnen zij dit probleem ook niet vinden/oplossen. Vandaar dat ik jullie expertise even vraag.

Kan je iets specifieker zijn over die register key?
Ik ben niet echt een n00b maar ook niet echt thuis in het register:)

Verwijderd

probeer eens start->uitvoeren :
excel /unregserver
en dan
excel /regserver