2 beeldschermen hetzelfde laten weergeven

Pagina: 1
Acties:

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik heb 2 beeldschermen aangesloten en alles werkt verder ook maar ik wil dat het 2e beeldscherm niet mijn bureaublad uitbreid maar precies hetzelfde weergeeft als op beeldscherm 1.
Ik heb dus bij eigenschappen al "Extend my Windows desktop onto this monitor" uitgezet alleen dan wordt het andere scherm gewoon zwart :S.
Ik heb al gekeken in Nvidea pannel maar niks kunnen vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Selecteer de 'clone' optie. Dan moeten beide monitoren natuurlijk wel dezelfde resolutie draaien, maar dat lijkt me duidelijk.

• FlorianF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Oh oke bedankt!
Het is gelukt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat je het "extenden" hebt uitgeschakeld is goed, dat is namelijk niet wat je wilt. Met die optie kun je een zogenaamde "horizontal span" maken, waarmee je dus 2 schermen in de breedte naast elkaar kunt gebruiken.
Wat jij wilt heet, zoals Terw_Dan ook al aangeeft, clone mode.

Dit staat zeker weten in het panel van je nVidia drivers. Monitor of Display Setup. En dan die twee monitoren in die clone modus zetten. Het staat er zeker in, kijk nog eens rustig. ;)

[Edit]
Oh ben ik net te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2009 15:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-05 15:56
En toch doen dames/heren driver-makerts iets niet goed... bijna dagelijks komen deze vragen voorbij, en waarom ? omdat het niet er duidelijk is allemaal imho.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zoveel doen ze niet verkeerd hoor. Behalve dat het aan de hele industrie is gebruikers op te voeden.

Als je CCC in basic mode laat zou zelfs een absolute leek in staat moeten zijn om 'Cloning' te activeren met behulp van een Wizard. Wat het echte probleem is, is dat gebruikers de woorden niet kennen voor de concepten die ze willen. Dat wordt in het landen met een andere voertaal dan Engels verder gecompliceerd doordat het wordt dan als gauw niet meer te raden valt.

Deels komt dit omdat fabrikanten dergelijke 'concept'-woorden klakkeloos vertalen naar een andere taal (werkt niet, want dan is het niet meer herkenbaar). Deels komt het omdat gebruikers de handleiding niet lezen of bang zijn dingen uit te proberen. En dan zijn er nog de gebruikers die een deel van de concepten gewoon niet kan bevatten en derhalve niet eens woorden aan de juiste concepten kan koppelen. (Ze begrijpen dan zelf niet wat ze willen).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1