Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Zojuist wou ik mijn pc opnieuw installeren, van VISTA naar XP. Alleen hij installeerd XP niet.

Ik heb mijn hardeschijf geformateerd.
Opgestart met XP cd
Dan kom ik in het pre-install scherm en druk ik op F6 om mijn raid drivers te instelleren, druk vervolgens op enter om door te gaan.
Dan start hij opnieuw op en krijg ik het blauwe stop scherm met code 0x0000007
Er staat geen virus op mijn systeem.
Heb het meerdere malen geprobeerd maar geen resultaat
Dan installeer ik uit nood VISTA en daar geeft het geen problemen.
Wat kan het zijn?

Systeem:
Moederboord: GigaByte GA-X38-DS5
Hardeschijven: 4x Samsung SpinPoint T166 500 GB, in RAID0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de goede drivers te pakken? Er zijn namelijk nogal wat verschillende drivers voor de ICHxR chip. Daarnaast kunnen je drives ook nog wel problemen geven, veel Samsung disks hebben de neiging spontaan uit hun array te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig had ik de originele cd ook nog. (normaal gooi ik die gelijk weg) en de drivers die daar opstonden deden het niet. Toen heb ik op de website van gigabyte de drivers gedownload en die werken ook niet.
Dus het lijkt me niet aan de drivers te liggen.
Ik heb ook al de hardeschijven opnieuw in hun array gezet maar dat help ook niet.

Daarbij blijf ik het raar vinden dat vista wel installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 17:26

Dark

who tweaked the light?

http://www.filedropper.com/ich9rraiddrvfdd hier probeer deze eens... ich9r raid drivers... uitpakken en de inhoud van een van de mapjes (voor xp de 32bits) op een floppy zetten, en dan f6 verhaal... de root van de flop moet dus de files bevatten, en niet de mapjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Toevallig je systeem iets omhoog geklokt?

XP setup wil daar nog wel eens op blijven hangen na de eerste reboot, terwijl Vista lekker doorzoemt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:29:
http://www.filedropper.com/ich9rraiddrvfdd hier probeer deze eens... ich9r raid drivers... uitpakken en de inhoud van een van de mapjes (voor xp de 32bits) op een floppy zetten, en dan f6 verhaal... de root van de flop moet dus de files bevatten, en niet de mapjes...
Haha,
Probleem opgelost deze raid drivers werken wel.
Maar wel vreemd dat de originele drivers en die ik van de website download niet werken. Ik weet 100% zeker dat het de goede waren.
Wat kan dat dan wezen?

Maar in iedergeval allemaal bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 17:26

Dark

who tweaked the light?

vermoedelijk waren de drivers wel juist, maar ontbrakt de textmode setup file "txtsetup.oem", deze is nodig voor het f6 gebeuren...

Iig. mooi dat het gefixt is, veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:02:
vermoedelijk waren de drivers wel juist, maar ontbrakt de textmode setup file "txtsetup.oem", deze is nodig voor het f6 gebeuren...

Iig. mooi dat het gefixt is, veel plezier ermee ;)
bedankt
Pagina: 1