• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:04
Afbeeldingslocatie: http://www.verstraten.info/images/IMG_4623small.jpg

Deze foto heeft zoals jullie zien linksonder een duim zitten. Hoe kan ik nu het beste deze duim verwijderen met photoshop? Ik ben al wat aan de gang gegaan met de clone-stamp, maar deze heeft eigenlijk niet echt het gewenste resultaat door kleurverlopen.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken om dit weg te halen? PS. Niet mijn duim, maar die van mijn moeder...

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar gewoon een stukje van de onderkant afknippen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Of met de clone tool aan de gang.. overigens wel leuke TT, had iets heel anders verwacht toen ik hem opende ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 17-01-2009 13:38 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Clone stamp met meerdere layers..

|>

• Paultje3181
simon schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:38:
Clone stamp met meerdere layers..
Wat bedoel je hier precies mee? En wat is het voordeel ten opzichte van in een aparte laag werken? Behalve natuurlijk je fouten ongedaan maken?

• simon
  • Nu online
Je kan makkelijker verwijderen en toevoegen.. Maar wat heb je al geprobeerd, laat dat eens zien.

|>

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb het even geprobeerd:
  • Eerst een copy van de background layer gemaakt.
  • Vervolgens de jurk gefixed door het lichte stuk voorzichtig te burnen in de midtones op 20%.
  • Met de color picker het rood van de rest van de jurk gesampled en met een normale brush op color mode de kleur teruggebracht in het (voormalige) lichte stuk.
  • Heel precies kleuren hoeft niet, want de vloer ernaast wordt toch helemaal vervangen: het hele stuk vloer van de rechterkant is gekopieerd in een nieuwe layer die naar links is verplaatst en net een tikje donkerder is gemaakt met een holle curve.
  • De layer met de vloer onder de layer met de goede jurk plaatsen en de layer met de jurk van een masker voorzien en met een zachte zwarte brush voorzichtig het stuk met de oude vloer uit het masker vegen zodat de nieuwe vloer er doorheen komt en de grens met de jurk een beetje wazig houden zoals in het origineel.
Resultaat: plaatje.

[ Voor 11% gewijzigd door Kheldar op 17-01-2009 15:28 . Reden: lijstje ]

• simon
  • Nu online
ik zie geen verschil hoor kheldar.
ik ben blind.

[ Voor 23% gewijzigd door simon op 17-01-2009 15:48 ]

|>

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34
Lijkt me opgelost.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

simon schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:40:
ik zie geen verschil hoor kheldar.
:?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Erg netjes gedaan Kheldar _o_
Dat mag ook wel gezegd worden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 15:01
offtopic: Ik vind het wel grappig :) je zorgen maken over een duim terwijl heel de foto onscherp is.

Aan de interlaces-lijntjes lijkt me dat dit een still shot is uit een video opname of een foto genomen door een videocamera?

• Paultje3181
razorhead schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:57:
offtopic: Ik vind het wel grappig :) je zorgen maken over een duim terwijl heel de foto onscherp is.

Aan de interlaces-lijntjes lijkt me dat dit een still shot is uit een video opname of een foto genomen door een videocamera?
Nope, dit is een foto met een 350D, met een 50/1.8 lens op sluitertijd 125 (uit mijn hoofd). Gemaakt door mijn moeder (adigitaal)
Kheldar schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:24:
Heb het even geprobeerd:
  • Eerst een copy van de background layer gemaakt.
  • Vervolgens de jurk gefixed door het lichte stuk voorzichtig te burnen in de midtones op 20%.
  • Met de color picker het rood van de rest van de jurk gesampled en met een normale brush op color mode de kleur teruggebracht in het (voormalige) lichte stuk.
  • Heel precies kleuren hoeft niet, want de vloer ernaast wordt toch helemaal vervangen: het hele stuk vloer van de rechterkant is gekopieerd in een nieuwe layer die naar links is verplaatst en net een tikje donkerder is gemaakt met een holle curve.
  • De layer met de vloer onder de layer met de goede jurk plaatsen en de layer met de jurk van een masker voorzien en met een zachte zwarte brush voorzichtig het stuk met de oude vloer uit het masker vegen zodat de nieuwe vloer er doorheen komt en de grens met de jurk een beetje wazig houden zoals in het origineel.
Resultaat: plaatje.
Geweldig gedaan, Kheldar! Ik probeer het nu na te doen op de originele grootte, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het inkleuren lukt dan nog wel, alleen krijg ik een veel harder vlak dan jij. Het maken van de holle curve schiet echt niet op. Mijn vloer blijft veel "roder" dan het stuk daarboven. Hoe maak je die curve zo dat die kleur beter overeen komt? Heb je misschien de full-size nog voordat je hem verkleinde?

[ Voor 62% gewijzigd door Paultje3181 op 18-01-2009 18:19 ]

Pagina: 1