Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MCE 2005 + Xbox 360] Session Terminated

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jaren MCE 2005 draaien in combinatie met een of meerdere XBox 360 consoles als extenders. Nu heb ik sinds gisteren ineens dat op beide Xbox extenders geen mediacenter meer op te roepen is. Ik krijg bij beide de melding:

Session Terminated
Another session or application on the Windows Media Center-based PC has disconnected this device.

Nu heb ik dat in de afgelopen jaren wel eens vaker gehad en was het meestal niets bijzonders. Na een reconnect werkte het meestal gewoon weer. Echter, nu zorgt het er voor dat ik helemaal geen mediacenter meer kan kijken en is het op beide XBoxen aan de hand. ;( ;(

Ik heb in de logboeken gekeken en hier is geen error of iets dergelijks te vinden. Ook heb de 7 voorgestelde methodes van microsoft support geprobeerd zonder succes. Ook heb ik met Hitmanpro en McAfee gescand op malware / virussen. En als laatste heb ik een van mijn twee xboxen opnieuw aangemeld bij de MCE via de setup procedure. Alles vooralsnog zonder succes... |:( |:(

Kan iemand mij helpen / in een richting wijzen waar ik nog meer kan kijken, want ik ben zo langzamerhand uit mijn ideeen wat ik nog meer kan doen. :?

Dank! _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik altijd een hekel heb aan topics van mensen met het zelfde probleem, maar zonder oplossing, hier de inmiddels eigen gevonden oplossing:
- ik heb een image teruggezet op mijn media center en toen werkte het weer
- het bleek in een update van microsoft te zitten in de beveiligingsinstellingen

Nadien heb ik het nogmaals gehad na een dergelijke (niet dezelfde update) en toen heeft de volgende oplossing voor mij gewerkt:
- in extender beheer aangeven dat je een nieuwe xbox wil installeren
- de setup geeft aan dat de settings dan moeten worden aangepast
- wanneer je dit toestaat, zullen de security settings door MCE zelf weer worden goedgezet en zullen de bestaande xboxen het weer doen.