Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar hangt het van af of een ping te hoog/laag is?

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 09:56
Om alles even kort te vertellen, ik heb Alice easy als ISP, en een Allied Data copperjet 1616 modem,Linksys WRT54g wireless router en een Xbox 360 met Live. Ik heb vrijwel al het mogelijke geprobeerd om mijn probleem op te lossen maar helaas...ik word nog altijd uit parties gegooid , en dat kan na 2 minuten zijn nadat ik in XBL zit en het kan ook pas na 2 uur lang gamen gebeuren.

Ik kreeg het advies om een ping test te doen, dus naar start>cmd>ping -t google.com

bij mij komt dit eruit

http://i39.tinypic.com/33uzlfc.jpg

170ms en na een tijdje ineens 300ms....en even later kwam ie zelfs boven de 1000!!!!!!! Nou heb ik er niet super veel verstand van, maar er werd mij verteld dat 170 sowieso al idioot hoog is...dat dit eerder 20 of 30ms moet zijn. Ik heb toen zowel een kameraad, als broer en m'n vader dezelfde ping test laten doen (zij hebben alledrie Ziggo internet,kabel dus, ik ADSL) al die testen kwamen uit op 170 en soms 200...soms hoger. Een andere kameraad van mij die ook Alice heeft (alleen een stuk langere speed) krijgt 80ms ,niet hoger.....mijn vraag is...heeft de snelheid van je ISP te maken met die ms in de ping testen? Ik heb als maximale snelheid 1,7MB/sec...die kameraad die ook Alice heeft...heeft iets van 800KB/sec.

Een kennis van MSN die ook Alice heeft, en ook die speed van mij haalt...heeft dezelfde MS weer..nou ja, ietsje lager..160 en soms 170. Kunnen deze timeouts die ik krijg op XBL te maken hebben mt een veel te hoge ping?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21
Vraag me af of een ping naar google.com representatief is. Ik heb ook Alice en google.com pingt bij mij ook rond de 170ms.
Google.nl geeft 25ms en Tweakers.net zelfs 7ms.

Het hangt er in eerste instantie denk ik vanaf waar de servers van Live staan. Als ze in de VS staan heb je het als europeaan toch al lastiger om een goede ping te halen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
gebruik ook eens een programma als winMTR om te kijken waar in de route van jezelf naar bijv. Google.com het traag wordt, en post de resultaten...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik pak dan meestal een tracert

C:\Documents and Settings\fish>tracert www.google.com

Tracing route to www.l.google.com [74.125.77.104]
over a maximum of 30 hops:

1 4 ms 2 ms 2 ms isa [192.168.1.100]
2 16 ms 10 ms 12 ms 195.190.250.29
3 18 ms 13 ms 13 ms 42.ge-2-1-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.105]
4 141 ms 13 ms 16 ms 0.so-6-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 18 ms 13 ms 13 ms google.xs4all.net [194.109.11.2]
6 14 ms 14 ms 14 ms 209.85.248.93
7 22 ms 18 ms 20 ms 64.233.175.246
8 22 ms 18 ms 17 ms 209.85.255.143
9 30 ms 17 ms 18 ms 209.85.255.98
10 22 ms 25 ms 17 ms ew-in-f104.google.com [74.125.77.104]

Trace complete.

Iperf

• devilsnight
Bedankt mensen, ik ga het even uitproberen.

Ik heb Alice er ook al over gebeld maar daar ben ik 0,0% wijzer van geworden, als die vrouw je gaat vragen wat voor soort laptop ik heb..............nah laat maaar.

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

ping es naar google.nl ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

er is verschil tussen pingen naar google.com en naar www.google.com

Dat scheelt toch snel een ping van 150ms ;)

Heb je een ip van die xbox services? Dan zou je met een tracert kunnen kijken waar de bottle neck zit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeer het eens wired, om wireless uit te sluiten.
en kijk uit met p2p verkeer

zelf weining ervaring ermee, maar ik heb begrepen dat wiress gaming niet bevordelijk is ivm wired

Iperf

• devilsnight
32ms

Tja, stom he...logisch natuurlijk ook. Maar ja.

Ik denk dat de Live servers niet in NL zijn, geen idee. Maar mijn broer , die kennis van msn EN vrienden hebben dit probleem allemaal niet. En allemaal gamen ze op Live. Die vriend die ook Alice heeft zit in Den haag,ik Groningen. Hij heeft eeen lagere speed..en als ie pingt naar google.com krijgt ie een veel lager ms...maar dat is dus waarschijnlijk logisch he?

Tjonge...dus dan is mijn ping toch goed, dan begrijp ik niet meer wat die timeouts veroorzaken. Wellicht toch een andere Xbox eens proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door devilsnight op 17-01-2009 13:04 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

us servers ziten imho tussen de 150/200 gemiddeld

daarrom kun je meestal op op ping sorteren bij online games
dat deed ik in iedergeval wel

je gaat nit met 300ms spelen dat is ronduit kut. 1 sec helemaal,
dan ben ej dood, dood, & dood

[ Voor 74% gewijzigd door Fish op 17-01-2009 13:06 ]

Iperf

• devilsnight
Ik heb de router ook al vaker ertussen weg gehaald, dus modem direct op Xbox 360 , en nog altijd werd ik eruit geknald. Het IP van de Xbox service? Poeh....bedoel je nu het IP van de Xbox 360 zelf? Want die heb ik wel, ik heb er een statisch IP staan.,

Ik begrijp niet precies hoe die tracert werkt.

Ik heb het Static IP van 360 hier, ik heb er al eens naartoe gepingt maar dan krijg je alleen maar errors.

[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 17-01-2009 13:08 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik praat in het algemeen met een x-box specifiek heb ik geen ervaring
maar 300ms is niet te doen (ja vroeger met je inbelmodem :x )

in ieder geval is google pingen niet representatief voor de gameserver, ping dan de gameserver

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 17-01-2009 13:08 ]

Iperf

• devilsnight
Over die ping nog...hij pingt nu een tijdje naar google.nl en hij ging van 30 ms naar 100 en net 200. Dat is toch eigenlijk al niet goed, of kan dit opzich wel gebreuren?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ping de gameserver

Iperf

• devilsnight
Sorry, ik begrijp niet precies wat je bedoelt met gameserver.

Ik had het misschien nog niet uitgelegd, maar het gaat voornamelijk om Xbox live parties/chats. Daar word ik uitgegooid. En doe ik een game op Live, dan word ik daar ook uitgegooid. Verder heb ik GEEN last van lags.

Ik rijdt nu even naar mijn pa toen, leen ik zijn xbox 360. Ik moet alles uitsluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 17-01-2009 13:25 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als ping (lees de tijd van a naar b) te hoog is heb je last van vertraging = lag

Je wil weten hoe lang het duurt om te rijden naar nijmegen, moet je niet de tijd naar parimaribo gaan meten ?
1) je weet niet of hetverderweg is, of dichterbij
2) je weet niet welke routet zo'n pakket neemt

dus als je google pingt, zegt dat bijna niets over de tijd die het duurt als je naat die chat/live server pingt

Iperf

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon een trace doen naar het ip/adres van je gameserver en hier posten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:31
Als je een tracert uitvoert naar google.nl, (dus een commandbox openen, daar tracert google.nl intypen) en je deze hier post, dan kan je gaan uitlezen of de lag (dus pingtijden) aan je interne netwerk liggen, of aan je ISP.

Zelf heb ik erg hoge pingtijden (Concepts-ICT, ADSL 2048 - 1024) omdat ik 5+ KM van de wijkcentrale afzit. En de grootste vertraging zit uiteraard van mijn modem naar de wijkcentrale. (Mijn ping zit tussen de 170 en 300)

Post je tracert-log, dan kunnen we hier zien of de vertraging in je eigen netwerk zit (bijvoorbeeld firewall functie aan in de router, PAT/NAT verkeerd ingesteld, foute poorten geforwarded, of een modem dat niet lekker intraint door een simpelweg brakke verbinding > reden dat mijn pingtijden hoog zijn door packets die niet doorkomen.

edit. de IP-adressen van Xbox Live worden door de nameservers gegeven door NS1.MSFT.net.
edit2. google op hoe je in jouw router de poorten voor Xbox Live moet 'nat' ten (Network Address Translation) dit gaat zoiezo schelen in de pingtijden omdat ingaand/uitgaand verkeer via een soort van intern routertunneltje sneller doorgestuurd kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Charles Nasi op 17-01-2009 13:59 ]

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 17:59
devilsnight schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:38:
Om alles even kort te vertellen, ik heb Alice easy als ISP, en een Allied Data copperjet 1616 modem,Linksys WRT54g wireless router en een Xbox 360 met Live. Ik heb vrijwel al het mogelijke geprobeerd om mijn probleem op te lossen maar helaas...ik word nog altijd uit parties gegooid , en dat kan na 2 minuten zijn nadat ik in XBL zit en het kan ook pas na 2 uur lang gamen gebeuren.
Het je je poorten 3074 en 88 openstaan? Ik had namelijk hetzelfde probleem, is daarmee opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door treative op 17-01-2009 14:17 ]

Sig

• devilsnight
Dit zijn de resultaten van de tracert

http://i43.tinypic.com/nmi9fm.jpg

En yep, in zowel de router als modem staan die poorts open, en nog meer voor Xbox360.
En de NAT staat open, dus dat zit wel goed.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Dit is duidelijk een vraag/probleem en geen discussietopic, dus een tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

devilsnight schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:13:
Dit zijn de resultaten van de tracert

http://i43.tinypic.com/nmi9fm.jpg

En yep, in zowel de router als modem staan die poorts open, en nog meer voor Xbox360.
En de NAT staat open, dus dat zit wel goed.
ja dat is weer een tracert naar google ... je weet toch wel naar welke servers je verbind ? zoniet dan moet je dat zeggen, en als je het wel weet moet je even een tracert doen

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 17-01-2009 19:04 ]

Iperf

• devilsnight
fish schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:01:
[...]

ja dat is weer een tracert naar google ... je weet toch wel naar welke servers je verbind ? zoniet dan moet je dat zeggen, en als je het wel weet moet je even een tracert doen
Nou als ik Xbox live start, dan verbind ik niet naar een server..dan zit ik in het dashboard en ga bijvoorbeeld bij iemand in zijn party en dan chatten. Gebeurd vaak genoeg dat ik dan een singleplayer spel ga spelen terwijl die andere persoon een hele andere game doet. Dus vandaar snap ik niet helemaal wat ik moet traceren.

Ik kan juist prima connecten...maar na een paar minuten of (1 a 2 uurtjes) word ik ineens uit een party gegooid..das puur een soort chatgroep...als ik toevallig een online game doe, dan word ik daar uit gegooid ) maar het kan dus ook gewoon gebeuren als ik niet eens een game speel.En het is niet zo dat ik dan ook gelijk opnieuw verbinding moet maken met Xbox live...nee ik moet gewoon weer terug die party in...het is echt zo raar.

[ Voor 25% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2009 01:23 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

raak je niet perongeluk je verbinding even kwijt ? check de logs van je modem eens

Iperf

• devilsnight
Ook al gedaan, en dan staat er dat ik gewoon 3 uur al verbonden ben, zo raar.

Ik ben nu COD5 op Live aan het doen...ik zal eens kjiekn bij de log wat er staat als ik straks eruit gegooid word (als ik dat nog haal, tis al bijna 2:00)

[ Voor 50% gewijzigd door devilsnight op 18-01-2009 01:51 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Heel leuk alles en nog wat pingen, maar het is inmiddels duidelijk dat je verbinding niet constant is. Dit wordt vaak veroorzaakt door p2p programm's die het je modem heel moeilijk maken.

- Test eens (voor zover er nog andere pc's op Internet zitten) met alleen een pc (of xbox) om dat uit te sluiten.

Als je dan nog steeds een "fluctuerende ping" hebt, dan moet je eens met je ISP gaan praten.

- Controleer eens in je modem wat je signaal ruis verhouding is (zelf zoeken, niet gelijk vragen >:) )

Hoe is de kabel (vanaf het ISRA punt naar je modem); dus de lengte en kwaliteit. Netwerkkabel is minder boeiend...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1