NDAS netwerkschijf, toegangsrechten gebruikers (en linux?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25
Ik heb een NDAS gebaseerde ethernet netwerkschijf (Targa DataBox 500 NDAS) in mijn thuisnetwerk hangen.
Alle netwerk gebruikers hebben, na het installeren van de NDAS Driver (Ximeta) toegang tot deze schijf met allen dezelfde rechten. Als ik de netwerk gebruikers lees/schrijgf rechten op de schijf geef, dan zien zij alle op de schijf aanwezige data en kunnen deze ook lezen, wijzigen en verwijderen! Eigenlijk wil ik per directory op de NDAS schijf aan kunnen geven welke gebruiker(s) toegang heeft, zo mogelijk met onderscheid tussen r en rw. Ik kan echter nergens vinden of (en zoja hoe) dit mogelijk is. Aangezien de NDAS via een driver gekoppeld wordt en er door de gebruiker(s) niet écht op wordt ingelogd ben ik bang dat dit niet mogelijk is. Of weet iemand hoe dit gerealiseerd kan worden???

Verder heb ik nog een paar NDAS vraagjes:
- is het met een NDAS schijf mogelijk om hier een "stans alone" download process op draaien?
- kan een NDAS schijf ook via de browser worden benaderd?
- welke Tweaks zijn er mogelijk met een NDAS schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxLaadvermogen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:25
MaxLaadvermogen schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:58:Verder heb ik nog een paar NDAS vraagjes:
- is het met een NDAS schijf mogelijk om hier een "stans alone" download process op draaien?
- kan een NDAS schijf ook via de browser worden benaderd?
- welke Tweaks zijn er mogelijk met een NDAS schijf?
Helemaal niemand met NDAS ervaringen of Tweaks???