Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
sinds 1 januari j.l is er een 20% leasecatagorie bijgekomen.
langzaam aan komen er steeds meer auto's bij die in deze catagorie vallen zo ook de wat grotere auto's
via dit topic kunnen we de ontwikkelingen / updates etc bijhouden

zo heeft Ford bijv de Focus en Focus wagon in de ECOtrend uitvoering
deze heeft een 110 pk diesel met een uitstoot van 115 g/km en hiermiee valt deze onder de 20% regeling.

Tevens stond gisteren op nu.nl nieuws over de nieuwe golf motoren.
in de loop van 2009 komt volkswagen voor de golf6 met een nieuwe dieselmotor uit van slechts 99 g/km
het is nog discutabel of dit nu voorjaar of najaar 09 zal zijn.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

http://www.lease-auto-bijtelling.nl/zuinige-leaseauto.htm

Alles in 1 overzicht (14% en 20%) zowel benzine als diesel. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
die lijst ken ik idd, echter het gaat mij om de nieuwe motoren, nieuwe ontwikkelingen
zoals de golf diesel met 99 g/km
tevens hebben veel leasebakken bij benzine verplicht lpg en dan word de lijst weer een stuk kleiner.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Ik zit ook in de uitzoekronde.
Ik ga (weet het bijna zeker) voor de Kia C'eed SW 1.4 ISG, benzine (rij maar 12/15000 km per jaar..)
Onderbouwing:
- enige auto in deze grootte klasse met 140 gram uitstoot
- prijs: 19.000 euro (met airco+LM velgen etc) voor een complete auto met 110 PK onder de kap
- 7 jaar garantie. Biedt werkelijk niemand
- heel veel auto voor heel weinig geld
- bijtelling: 19.000*0,2*0,4 = 127,- eu/mnd afgerond.

Voorkeur gaat wel uit naar andere auto's, maar die zijn allemaal minimaal 5000 euro duurder in dezelfde klasse. En die halen geen van allen (helaas) de 140 gram uitstoot. Is er allemaal net boven :-(

/EDIT: Ik ben een rationele koper, geen emotionele. Dus niet merkgevoelig. Toen ik in 2002 een Octavia als leasebak nam werd ik ook door velen voor gek versleten. En een paar jaar later was het een "populaire" en geaccepteerde auto...
De auto is er voor mij, en niet andersom. Het is gewoon een gebruiksartikel.

[ Voor 25% gewijzigd door Patten op 18-01-2009 23:26 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Denk dat ik voor de C30 ga. Je kunt nu de C30 1.6Drive sport krijgen voor een leuke prijs. Als je daar nog wat extra's overheen doet zit je zo op de 240 euro p/m denk wel een goede prijs.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Patten schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:21:
Ik ga (weet het bijna zeker) voor de Kia C'eed SW 1.4 ISG, benzine (rij maar 12/15000 km per jaar..)
Onderbouwing:
- prijs: 19.000 euro (met airco+LM velgen etc) voor een complete auto met 110 PK onder de kap

Voorkeur gaat wel uit naar andere auto's, maar die zijn allemaal minimaal 5000 euro duurder in dezelfde klasse. En die halen geen van allen (helaas) de 140 gram uitstoot. Is er allemaal net boven :-(

/EDIT: Ik ben een rationele koper, geen emotionele. Dus niet merkgevoelig. Toen ik in 2002 een Octavia als leasebak nam werd ik ook door velen voor gek versleten. En een paar jaar later was het een "populaire" en geaccepteerde auto...
De auto is er voor mij, en niet andersom. Het is gewoon een gebruiksartikel.
offtopic:
Dit is wel een hele lange post om aan te geven dat de Kia C'eed SW 1.4 ISG, benzine in de 20% regeling valt. Niet merkgevoelig, maar kennelijk ben je wel gevoelig voor wat andere mensen van je denken dat je je zo indekt ;)

Verwijderd

Topicstarter
@patten, mag je deze op benzine leasen dan ?
want als er lpg bijkomt valt tie mogelijk buiten de 20% catagorie.
persoonlijk ken ik deze auto niet vandaar mijn vraag

Verwijderd

@Swapevent: Voor zover ik begrepen heb, wordt er voor het bepalen van de bijtellingsnorm gekeken naar 'standaard-af-fabriek'- motorwaarden. En dat is (is mij verteld) benzine en diesel.
Wij komen bij onze zoektocht (waarschijnlijk) ook uit op de KIA Cee'd SW. Grootste luxe auto voor het minste geld. Ok, de Dacia Logan is nog groter, maar minder luxe en ongeveer net zo duur. Ligt een beetje aan de uitvoering die je kiest.
Het liefst zouden wij een automaat rijden (wel zo relaxed in de files enzo), maar die worden per maand zo'n stuk duurder, dat we er toch maar vanaf zien. Of de dealer moet met een mooie aanbieding komen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Patten schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:21:
Onderbouwing:
Ga jij 7 jaar leasen dan ? ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Weinig auto's die erg intressant zijn voor mij in die lijst.
Ik zou niet weten met welke auto ik mijn 307 SW zou kunnen vervangen op dit moment die 14% of 20% bijtelling heeft.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

@DeeJee: de Kia Cee'd Sportywagon misschien? ;) ;)
Ik weet niet wat voor jou doorslaggevende punten aan een auto zijn. Wij gaan voor de ruimte (gezin met 3 kinderen) en toch weinig kosten. De 1.4 ISG is een 20% wagen en, net ff gekeken op autozine naar 'een' 307 SW en 'een' Cee'd Sportywagon, de 307 SW is 1 cm hoger, 5 cm korter en 3 cm smaller.
Met ons lease-budget en fiscale bijtelling komt de meest luxe 1.4 ISG motor (=model xecutive, er is wel een luxere versie, maar die is niet verkrijgbaar met deze motor) ons op 74 euro netto eigen kosten (op leasevergoeding hou ik geld over en de fiscus wil ongeveer 140 euro netto hebben). Cataloguswaarde is dan zo'n 20.000 euro.
Geen idee wat de cataloguswaarde van jouw 307 SW is, maar jij weet dat vast wel.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

In dit onderwerp staat nog wat informatie:
Extra tussencategorie voor leaserijders: 20% bijtelling

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:43
Ik rij sinds kort een Golf V GT Sport met een 1.4TSI(122 pk) motor en DSG versnellingsbak. Een heerlijk (vlotte) auto die nog net binnen de 20% groep valt. Wat mij betreft zeker een aanrader!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:45:
@DeeJee: de Kia Cee'd Sportywagon misschien? ;) ;)
Ik weet niet wat voor jou doorslaggevende punten aan een auto zijn. Wij gaan voor de ruimte (gezin met 3 kinderen) en toch weinig kosten. De 1.4 ISG is een 20% wagen en, net ff gekeken op autozine naar 'een' 307 SW en 'een' Cee'd Sportywagon, de 307 SW is 1 cm hoger, 5 cm korter en 3 cm smaller.
Met ons lease-budget en fiscale bijtelling komt de meest luxe 1.4 ISG motor (=model xecutive, er is wel een luxere versie, maar die is niet verkrijgbaar met deze motor) ons op 74 euro netto eigen kosten (op leasevergoeding hou ik geld over en de fiscus wil ongeveer 140 euro netto hebben). Cataloguswaarde is dan zo'n 20.000 euro.
Geen idee wat de cataloguswaarde van jouw 307 SW is, maar jij weet dat vast wel.
Deze had ik inderdaad niet zien staan op de lijst.
Het liefst wil ik een diesel gaan rijden tegen die tijd. Nu rij ik een 1.6 benzine. Catalogus 25000.

Gelukkig heb ik nog een tijdje te gaan.

Money for nothin' and your chicks for free

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Niek.NET schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:51:
Ik rij sinds kort een Golf V GT Sport met een 1.4TSI(122 pk) motor en DSG versnellingsbak. Een heerlijk (vlotte) auto die nog net binnen de 20% groep valt. Wat mij betreft zeker een aanrader!
Enige nadeel van deze auto is: het is een automaat. Keuze qua leasebak viel daarom deze VW af voor mij.

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:43
Madje schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:23:
[...]

Enige nadeel van deze auto is: het is een automaat. Keuze qua leasebak viel daarom deze VW af voor mij.
Ik wilde ook nooit een automaat rijden tot ik een VW DSG bak probeerde. Rijd heerlijk. Drive stand voor cruisen, sport stand om te knallen. Het leuke is, als hij in de sport stand staat geeft de bak 'tussengas' om op toeren te blijven. Dit zorgt er voor dat je bij alle snelheden gewoon het gas in kunt trappen en dan reageert hij gelijk. Schakel momenten zijn nauwelijks te merken itt een normale automaat. Maar goed, nu ga ik al te veel off-topic eigenlijk. Ik wil iig nooit meer anders...

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01
ff een vraagje, geldt de 20% bijtelling ook voor auto's die voor 1-1-2009 op kenteken zijn gezet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gezien het feit dat de 25% ook van het ene moment op het andere moment door de strot werd gedouwd bij bestaande leaseauto's, zou ik zeggen van wel ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Lijkt me van wel.

Ik rijd zelf een Ford Focus 1.6 TDCI 100 PK en volgens de RDW heeft deze een uitstoot van 115 g/km en zou deze dus in de 20% bijtellingsklasse vallen. Echter nu lees op diverse sites dat alleen Econetic uitvoering van 109 PK in aanmerking komt voor 20% bijtelling?

Weet iemand hoe het nu precies zit? Anders wacht ik een weekje, dan zie ik het wel op mijn loonstrook :)

@hieronder: Inderdaad Titanium 1.6 TDCI 100 Pk

[ Voor 5% gewijzigd door Wacky op 19-01-2009 21:45 ]

Nu ook met Flickr account

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

RDW is leidend dacht ik. Welke uitvoering heb je precies? Titanium 1.6TDCI met 100 pk?

Officieel komt alleen de Econetic uitvoering in aanmerking. Maar het zou een slordige 600,- netto per jaar schelen als het toch in de 20% bijtelling viel. Mijn Ford Focus komt in April binnen (met standkachel >:) ).

Ik ben in ieder geval benieuwd naar je loonstrook resultaten!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Patten
Koffie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:50:
[...]

Ga jij 7 jaar leasen dan ? ;)
Nee, maar na 4 jaar kan ik de auto voor 30% van de boekwaarde overnemen.
Dan heb ik een auto waar ik nog 3 jaar volledige garantie op het, en met maar 60k op de teller.

Carpe Diem

• Patten
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:30:
@patten, mag je deze op benzine leasen dan ?
want als er lpg bijkomt valt tie mogelijk buiten de 20% catagorie.
persoonlijk ken ik deze auto niet vandaar mijn vraag
Ik ben volledig vrij in mijn keuze.
't Mag zelfs 2e hands zijn, zolang het maar binnen het budget past.

Carpe Diem

• Patten
Roenie schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:38:
[...]
offtopic:
Dit is wel een hele lange post om aan te geven dat de Kia C'eed SW 1.4 ISG, benzine in de 20% regeling valt. Niet merkgevoelig, maar kennelijk ben je wel gevoelig voor wat andere mensen van je denken dat je je zo indekt ;)
Nee, dat boeit me echt helemaal niets.
Maar ik hoop wel dat die auto het goed gaat doen op de markt. Dit heeft te maken met de restwaarde ten gunste van mij ;-)
Ik kan de auto na vier jaar tegen 30% van de boekwaarde overnemen.

Carpe Diem

• Patten
Blik1984 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:14:
ff een vraagje, geldt de 20% bijtelling ook voor auto's die voor 1-1-2009 op kenteken zijn gezet
Ja, als de auto maar aan onderstaande voldoet.
20% grenzen voor alle auto's waarvan:
- benzine 111 <=> 140 gram uitstoot
- diesel 96 <=> 116 gram uitstoot

Er beneden: 14%
Er boven: 25%

Carpe Diem

• Patten
Ik vond hier nog een lijstje met "zuinige" auto's:

http://www.kamsteegautole...gspercentages_19nov08.pdf

Carpe Diem

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01
Patten schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:04:
[...]

Ja, als de auto maar aan onderstaande voldoet.
20% grenzen voor alle auto's waarvan:
- benzine 111 <=> 140 gram uitstoot
- diesel 96 <=> 116 gram uitstoot

Er beneden: 14%
Er boven: 25%
Dat is mooi, mijn Polo 1.2 valt in de 20% klasse

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Patten schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:59:
[...]
Nee, dat boeit me echt helemaal niets.
Maar ik hoop wel dat die auto het goed gaat doen op de markt. Dit heeft te maken met de restwaarde ten gunste van mij ;-)
Ik kan de auto na vier jaar tegen 30% van de boekwaarde overnemen.
Je weet dat de BPM afgebouwd wordt? En wat dat voor effect heeft op de restwaarde?

• Patten
joopv schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:40:
[...]

Je weet dat de BPM afgebouwd wordt? En wat dat voor effect heeft op de restwaarde?
De algehele waarde van de auto zal hierdoor dalen.
Echter gaat dit op voor alle auto's, dus naar rato zal dit niet zoveel uitmaken.
Mijn winst na overname zal op deze manier minder zijn.

Carpe Diem

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Kan iemand mij uitleggen waarom diesels minder mogen uitstoten dan benzine auto's om in die 20% bijtelling groep te komen? Naar mijn weten betaal je voor een diesel al een hogere aanschafprijs, dus meer BPM en sowieso dus meer bijtelling. Blijkbaar kan een diesel dus beter zijn voor het milieu als ze de grens daarvan lager kunnen leggen dan die van benzine auto's...

PSN: Sluuz

Verwijderd

Topicstarter
- benzine 111 <=> 140 gram uitstoot = 20% bijtelling
Vraagje als je bij een benzine auto lpg in bouwt word de vervuiling hoger
betekent dit dat de auto in de 25% catagorie gaat vallen of geld de af fabriek waarde ????

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Fabrieks af geldt.

Ik zou je aanraden om eens in te lezen op het onderwerp, er is al redelijk wat informatie beschikbaar op het internet ;)

☻/
/▌

Verwijderd

Topicstarter
het staat niet altijd even duidelijk
zo is er een tijdlang discussie geweest of het nu 96 en 116 gram was ( oftwel 97,98 etc 114 en 115 )
of tot en MET 116 gram bijv

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Goed nieuws, mijn Ford Focus Titanium 1.6 TDCI 100Pk valt in de 20% bijtellingsklasse. Scheelt me toch weer 50 euro per maand netto :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

O . M . G . Even om te controleren... SERIEUS? :o Ik wil het nog een keer horen :+

Ik heb een Ford Focus Titanium Wagon 1.6 TDCi 100 PK in bestelling *O*

Dat zou toch mooi zijn, scheelt namelijk 25%* bijtelling in de maand.

* Zo klinkt het natuurlijk nóg meer ;)

☻/
/▌

Verwijderd

@Wacky, weet je dat zeker? Is wel een A-klasse, maar volgens www.groenopweg.nl heeft ie een CO2-uitstoot van 118 en de grens ligt voor diesels bij 116 (116 mag dan nog wel, maar 117 niet).
Is er een andere site waar je kunt zien of je auto al dan niet in de 20% klasse valt? 'Onze' KIA informatie heb ik ook van groenopweg. En de dealer-brochure.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hmm toch raar inderdaad. Wacky, weet je heel zeker dat je een Titanium uitvoering hebt en niet de Eco editie? Heb je climate control, regensenor en automatisch dimmende binnenspiegel bijvoorbeeld? Dat zit namelijk wel in de Titanium, maar niet de Eco variant.

☻/
/▌

• joopv
  • Niet online
Als je de prijslijst ophaalt van de www.ford.nl website "FordFocus_jan2009v2[1].pdf" dan zie je dat de co2 uitstoot van de 100pk Titanium versies op 119gr/km zit...

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Motrax schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:51:
Hmm toch raar inderdaad. Wacky, weet je heel zeker dat je een Titanium uitvoering hebt en niet de Eco editie? Heb je climate control, regensenor en automatisch dimmende binnenspiegel bijvoorbeeld? Dat zit namelijk wel in de Titanium, maar niet de Eco variant.
Ik weet echt wel welke auto ik rijd ;) 100 Pk Titanium dus, met businesspack :) Volgens de RDW 115 g/km CO2 uitstoot.

Kleine toevoeging: ik weet dit dus 100% zeker omdat op mijn loonstrook 20% bijtelling staat vermeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Wacky op 22-01-2009 22:18 ]

Verwijderd

@Wacky, kun je via RDW nog meer waardes vinden? Ik kan namelijk alleen zoeken op nummerbord/kenteken.
Wel raar overigens dat RDW gunstiger uitvalt dan de brochure van de dealer. Je zou juist denken dat dealers het zo gunstig mogelijk afschilderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 09:42 ]

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Niet alleen de dealers... er is of een fout gemaakt, of de Ford Focus heeft andere metingen gekregen per sinds heel erg kort.

☻/
/▌

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:09

ptjuh

New day, same old shit

kan iemand misschien de link geven van de RDW site om te controleren of je in de 20% valt?

krijg em niet gevonden via google... Ben kippig ofzo haha

alvast bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door ptjuh op 23-01-2009 12:10 ]

Its all in the little things that people do..

Verwijderd

Topicstarter
of die titanium nu 115 of 119 gram uitstoot durf ik niet te zeggen.
overigens is het wel grappig dat je als de focus econetic met een uitstoot van 115 gr besteld dan heb je dus een auto in de 20% klasse terwijl je middels de opties/accesoires deze toch gelijk kunt maken aan de titanium

misschien is dat geintje hier ook wel uitgehaald

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nee, de Eco is gebaseerd op de Trend, het instapmodel. De Titanium komt met extra dingen als:
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Climate control
- Verwarmbare zijspiegels?
- ... dingen die ik even vergeten ben.

Business pack kan inmiddels wel op de Eco en het middenconsole ook, maar met een meerprijs. Zo krijg je minder bijtelling, maar wel een hogere catalogusprijs.

☻/
/▌

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
ptjuh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:10:
kan iemand misschien de link geven van de RDW site om te controleren of je in de 20% valt?

krijg em niet gevonden via google... Ben kippig ofzo haha

alvast bedankt
Via de website van Autoweek kun je het ook controleren.
Link Autoweek
Link RDW

[ Voor 8% gewijzigd door Donde op 23-01-2009 13:07 ]

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Verwijderd

Topicstarter
Link RDW
moet je wel een kenteken hebben van een focus titianiun die net nieuw is

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:09

ptjuh

New day, same old shit

heel erg bedankt voor die link.

Ik val met me 139 gr net binnen de 20% regeling :)

schilt toch weer wat geld

Its all in the little things that people do..

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Even langs de Ford dealer? (als je geluk hebt staat er een Focus 1.6 Titanium Tdci 100 PK op de parkeerplaats)

ptjuh heeft dus al een kenteken :+.

[ Voor 15% gewijzigd door Donde op 23-01-2009 14:03 ]

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik zie overigens op de brief van Leaseplan die ik toentertijd heb ontvangen dat de uitstoot inderdaad 119 gr/km bedraagt. Geen idee waar het fout is gegaan, maar mij hoor je niet klagen :)

Kopie van RDW site:

Brandstof: Diesel
Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1560 cm3
Vermogen: 74 kW
CO2 uitstoot gecombineerd: 115 g/km

Verwijderd

Topicstarter
je hebt dus een "foutje"in jouw voordeel maar de titanium is dus gewoon 25%.
nu wil ik niet lullig doen maar laat dit "foutje"even controleren/corrigeren.
dit om te voorkomen dat je eind van het jaar een x bedrag moet terugbetalen aan de belastingdienst.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En hoe moet je weten dat het een fout is? Alle gegevens zeggen uitstoot 118 gr/km. Alleen op de loonstrook staat een lager bedrag. Sorry hoor, maar de meeste mensen weten niet eens wat ze bruto/netto krijgen, laat staan de tussenverrekingen naar netto toe.

Lekker laten zitten en die 600,- netto per jaar niet uitgeven. Mocht het gecorrigeerd worden heb je het al klaar liggen. En anders is het mooi meegenomen.

☻/
/▌

Verwijderd

Topicstarter
"Alle gegevens zeggen uitstoot 118 gr/km."
115 gr voor de ECO trend , 119 Gram voor de titanium
het verschil tussen deze 2
- andere banden
- lager op zijn achterhoeven
- iets andere grill en bumper

"maar de meeste mensen weten niet eens wat ze bruto/netto krijgen"
vind dit een beetje kort door de bocht.
het is eenvoudig rekenen
even een voorbeeld
auto 30.000 euro,
eigen bijdrage privegenot 40 euro
eigen bijdrage boven leasenorm 50 euro
bijtelling is 20%

De bijtelling word dan
30.000 / 5 = 6000 euro per jaar
dit is per maand 500 euro aan bijtelling
echter gaat daar de eigen bijdrage prive en eigenbijdrage bovennorm af.
500 - 40 euro privegenot - 50 euro bovennorm = 410 euro bruto

je betaalt qua bijtelling dus belasting over 410 euro = 172 euro netto
totaal netto is bijtelling + eigenbijdrageprivegenot + bijdragebovennorm
172 + 40 + 50 = 262 netto per maand

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Weet je ook hoeveel je moet betalen voor alle bijdragen/toeslagen/belastingen voordat het nettoloon wordt? En of je dus per ongeluk te weinig of teveel betaald? Ik niet. En dat gaat ook op voor mijn eigen bijdrage.

Toegegeven, nu weet ik inderdaad hoeveel ik zou moeten betalen voor een leaseauto, maar het is niet zo vreemd dat je niet weet wat en hoeveel er wordt betaald voor het netto loon wordt.

☻/
/▌

Verwijderd

Topicstarter
de netto eigen bijdrage worden afgetrokken van de bruto bijtelling omdat je over het netto bedrag reeds belasting hebt betaald.
anders zou je 2 keer genaaid worden door de overheid. ofwas het nu nog 1 keer extra genaaid worden hahahah

• joopv
  • Niet online
Leaseplan heeft de leaseprijs van een van de weinige dieseltjes die in ons leasepakket zitten die in de 20% bijtellings klasse zitten EN die de moeite waard is om te leasen, verhoogd met maar liefst 6%. Terwijl de catalogusprijs met 0,4% gestegen is.

oktober 2008:Ford Focus wagon 1.6TDCI 80kw Trend Econetic: cat prijs 26450 , lease 650/maand
januari 2009: Ford Focus wagon 1.6TDCI 80kw Trend Econetic: cat prijs 26549 , lease 689/maand

Dit alles bij een looptijd van 4 jaar en 40.000 km/jaar.

Ik heb sterk de indruk dat Leaseplan de aantrekkelijkheid ziet van dit model voor de leaserijder, en de marge evenredig naar boven bijgesteld heeft.

Wat kan je hier als "eindgebruiker" nou nog mee doen? De overheid informeren dat Leaseplan hun plannen voor vergroening van het Nederlandse autopark dwarsboomt, of gebruikt om hun marges te maximaliseren?

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Is dat alleen bij deze auto gebeurd?
Leaseplan staat er financieel slecht voor en ik kan me voorstellen dat ze wat meer geld nodig hebben. Daarnaast, als je naar tweedehands auto's kijkt, zie je dat Leaseplan eigenlijk te veel geld voor haar tweedehands auto's vraagt (bijv. in vergelijking met ING / MKB lease). Dat doet me vermoeden dat ze de afgelopen jaren met te weinig afschrijving gerekend hebben en ze dat nu goed moeten maken.

Aan de andere kant, de meeste werkgevers vragen bij een nieuwe auto altijd aan 2 maatschappijen een offerte op en het contract wordt aan de goedkoopste maatschappij gegund. Dat jij nu deze prijs te zien krijgt, betekent niet direct dat je die ook gaat betalen. Je wagenparkbeheerder weet vast meer.

Verwijderd

Topicstarter
veel klanten van leaseplan hebben verschillende afspraken waardoor de leaseprijzen nog al kunnen afwijken.
heb in mijn eigen kenniskring even rondgevraagt. alle 3 de gevallen via leaseplan.
genoemd voorbeeld varieert van 650 euro tot 700 euro bij gelijk aantal km/maanden

Verwijderd

Topicstarter
Passat BlueMotion II
Is er bij de BlueTDI sprake van een mijlpaal, dan betekent de Passat BlueMotion II een revolutie op dieselgebied. Dankzij een combinatie van de technieken uit de BlueMotion en de BlueTDI voldoet de schoonste Passat ooit niet alleen aan de Euro6-emissienorm van 2014, maar is een gemiddeld verbruik mogelijk van slechts 4,1 l/100 km. De CO2-uitstoot komt met 109 g/km op het niveau van hybrideauto’s.
Op een volle tank brandstof komt de ruime Passat Variant BlueMotion II, waarvan de marktintroductie medio 2009 gepland staat, maar liefst 1.700 kilometer ver. Dat is mede mogelijk dankzij de toepassing van een start-stopsysteem, een versnellingsbak met langere overbrengingen en aandrijfassen met een lage wrijvingsweerstand. Een primeur op een Volkswagen is het regeneratieve remsysteem, dat het verbruik verder terugdringt

dit maakt het weer wel interresant :P

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

joopv schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:31:
Leaseplan heeft de leaseprijs van een van de weinige dieseltjes die in ons leasepakket zitten die in de 20% bijtellings klasse zitten EN die de moeite waard is om te leasen, verhoogd met maar liefst 6%. Terwijl de catalogusprijs met 0,4% gestegen is.

oktober 2008:Ford Focus wagon 1.6TDCI 80kw Trend Econetic: cat prijs 26450 , lease 650/maand
januari 2009: Ford Focus wagon 1.6TDCI 80kw Trend Econetic: cat prijs 26549 , lease 689/maand

Dit alles bij een looptijd van 4 jaar en 40.000 km/jaar.

Ik heb sterk de indruk dat Leaseplan de aantrekkelijkheid ziet van dit model voor de leaserijder, en de marge evenredig naar boven bijgesteld heeft.

Wat kan je hier als "eindgebruiker" nou nog mee doen? De overheid informeren dat Leaseplan hun plannen voor vergroening van het Nederlandse autopark dwarsboomt, of gebruikt om hun marges te maximaliseren?
De leaseprijs is niet enkel opgebouwd uit brandstof en catalogusprijs van de auto.
Denk ook aan zaken als onderhoud, banden, verzekering, financieringslasten en afschrijvingskosten.
Zeker de laatste twee zijn de afgelopen tijd belangrijker.

Een leasemij moet nogal wat vermogen hebben om alle auto's te kopen, hiervoor gebruiken ze vaak krediet. Als de kredietmarkt krapper wordt, gaan de kosten van dit krediet omhoog. Dit merk jij in de leaseprijs.
Als de occasionmarkt inzakt (en dat doet ie), moet de leasemij meer afschrijven op een auto. Dit merk jij in de leaseprijs.

kortom, niet blindstaren op de catalogusprijs.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• Vincentio
  • Niet online
Hyundai i20 5d zijn alle handgeschakelde varianten binnen de 20% categorie.

Ik ga van het weekend offerte laten opstellen voor de 1.6 benzine uitvoering en die dan laten bestellen denk ik. Had ook nog gekeken naar de Seat Ibiza, maar deze zit niet in de 20% schaal en is alleen qua looks iets sportiever, voor de rest zijn de accessoires veel uitgebreider in de Hyundai.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 14:44:
Passat BlueMotion II
[...]CO2-uitstoot komt met 109 g/km [...]

dit maakt het weer wel interresant :P
Eindelijk een ruime auto in 20% tarief. Volgende week rij ik proef met een Passat Bluemotion (eerste generatie). Hopelijk is die 110 pk TDI niet te licht voor zo;n grote auto, of is de BM II sterker...anders nog steeds geen 20% :)

• Wallie
  • Laatst online: 13:57

Wallie

Herr

Skoda Octavia Greenline 1.6 TDI die dit jaar uitkomt gaat ook in de 20% categorie vallen.

Van Skoda.nl:
"Een andere wereldpremière in Genève is de Ŝkoda Octavia Greenline. Deze zakelijke topper is voor zien van het zuinige A-label heeft een brandstofverbruik van 4,4 liter per 100 kilometer. De CO² uitstoot van de auto is 116 g/km. Op basis hiervan zou de auto in aanmerking komen voor het gunstige 20% bijtellingstarief. Hiermee volgt de Ŝkoda Octavia Greenline de trend van een kleinere motorinhoud in combinatie met common rail technologie. De compleet nieuwe 1.6 TDi common rail motor heeft een vermogen van 77kW, en biedt de bestuurder 250 Nm bij 1900 toeren en is uiteraard standaard voorzien van een roetfilter"

[ Voor 78% gewijzigd door Wallie op 25-02-2009 11:52 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11 23:46
Die skoda is interessant, omdat ze toch een stuk goedkoper zijn dan volkswagens maar wel dezelfde degelijkheid genieten. Jammer dat er geen datum bij staat, ik verwacht niet dat hij voor de vakantie al leverbaar is.

hallo

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25

jOzh

Sweet dude!

De BMW 116i is er sinds gister ook in de "Corporate Lease" uitvoering (oa. airco, mistlampen, midden armsteun, opbergpakket) voor een bedrag van €24.950 en natuurlijk in de 20% bijtelling klasse.

http://www.telegraaf.nl/a...orate_Lease__.html?p=10,1

Grab shell dude!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Benzineuitvoering... daar zijn er al zat van eerlijk gezegd.

Probleem zit 'm nog steeds in het aanbod van 20% auto's in de dieselcategorie.

☻/
/▌

Verwijderd

Topicstarter
de benzine uitvoeringen zijn voor meestal ook niet interresant omdat je bijv geen benzine maar diesel of lpg mag leasen.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Volvo heeft 7 nieuwe DRIVe modellen geintroduceerd waarvan er 3 in de 20% categorie vallen.

Volvo C30 3,9 l/100 km 104 g/km A-Label
Volvo S40 4,0 l/100 km 107 g/km A-Label
Volvo V50 4,0 l/100 km 107 g/km A-Label

Hopenlijk valt straks die V50 in mijn lease budget. Heb nl. gisteren te horen gekregen dat 3-deurs niet mogen, en dus de C30 afvalt.

Living the American Dream

• t_captain
Stampertje schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:09:
Volvo heeft 7 nieuwe DRIVe modellen geintroduceerd waarvan er 3 in de 20% categorie vallen.

Volvo C30 3,9 l/100 km 104 g/km A-Label
Volvo S40 4,0 l/100 km 107 g/km A-Label
Volvo V50 4,0 l/100 km 107 g/km A-Label

Hopenlijk valt straks die V50 in mijn lease budget. Heb nl. gisteren te horen gekregen dat 3-deurs niet mogen, en dus de C30 afvalt.
Interessant.

Wel moet ik zeggen dat de huidige V50 met 1.6D motor me niet kon overtuigen. Fantastische wegligging, en hele goede uitrusting in verhouding tot het leasebedrag (Edition 1 en 2 pakketten zijn vrij gunstig geprijsd).
Maar erg veel lawaai bij 120 km/h. Dat lag aan de 5-bak en het feit dat de auto al tegen de 2700 rpm liep met daarbij een duidelijke diesel-dreun. Op dat vlak absoluut geen match voor de 318d of de Passat.

Een 6-bak had het probleem waarschijnlijk aardig opgelost, maar de enige manier om die te krijgen was om de 2.0D te kiezen i.p.v. de 1.6D. Meteen een stuk duurder in de lease.

Ik vraag me af of de nieuwe V50 Driv-E wel wat stiller is, want samen met 20% is de auto dan wel heel interessant.

Verwijderd

Topicstarter
De S40 en V50 stoten beide 118 gram per kilometer uit. "bron : http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=6852

dan valt deze mijn inziens inde 25%

herstel had de rest van het persbericht niet gelezen
deze modellen zijn verder doorontwikkeld zodat ze nu WEL in de 20% vallen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 10:26 ]

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:38

Gast1981

room with a moose!

Sorry voor de bump omhoog, maar dit lijkt me de meest geschikte topic voor mijn vraag.

Stel:
Ik heb een leaseauto op het oog, een diesel met een uitstoot van 115gr. Dus: 20%
Nu kan ik bij deze auto ook optionele 17 inch wielen bestellen. Echter, in de kleine letters van de brochure staat dat de uitstoot in dat geval van 115gr naar 117gr gaat... en dat is nou net de 25% categorie.

Nu is het echter zo dat bepaalde accessoires die niet door de fabriek worden geplaatst ook niet voor de bijtelling mee zouden tellen? Oftewel, die beïnvloeden de "waarde" voor de bijtelling niet... maar hoe zit het met deze set velgen/banden? Worden die wel of niet meegerekend, en veel belangrijker: spelen ze een rol voor de bijtellingscategorie, of wordt de standaard 115gr daarvoor aangehouden?

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Gast1981 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:50:
Sorry voor de bump omhoog, maar dit lijkt me de meest geschikte topic voor mijn vraag.

Stel:
Ik heb een leaseauto op het oog, een diesel met een uitstoot van 115gr. Dus: 20%
Nu kan ik bij deze auto ook optionele 17 inch wielen bestellen. Echter, in de kleine letters van de brochure staat dat de uitstoot in dat geval van 115gr naar 117gr gaat... en dat is nou net de 25% categorie.

Nu is het echter zo dat bepaalde accessoires die niet door de fabriek worden geplaatst ook niet voor de bijtelling mee zouden tellen? Oftewel, die beïnvloeden de "waarde" voor de bijtelling niet... maar hoe zit het met deze set velgen/banden? Worden die wel of niet meegerekend, en veel belangrijker: spelen ze een rol voor de bijtellingscategorie, of wordt de standaard 115gr daarvoor aangehouden?
Het lijkt mij dat er geen verhoging komt aangezien er voor andere velgen geen aantekening wordt gemaakt op het RDW papiertje. Als de leasemaatschappij er mogelijk moeilijk over gaat doen, dan laat je de velgen toch gewoon achteraf monteren? Dat scheelt je ook weer in maandelijkse kosten (net zoals vele extra's overigens, wat veel goedkoper is om achteraf in te laten bouwen).

Xbox360 gamerprofile

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02
Gast1981 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:50:

Het lijkt zo te zien iets genuanceerder te liggen.
Zodra de accessoires voorkomen op de officiele prijslijst staan van de importeur/fabrikant tellen ze weldegelijk mee voor de bijtelling.
http://www.goedkopeleaseauto.nl/leaseauto_accessoires.php
Ik hoorde laatst overigens van een collega dat de leasemaatschappij zelf hem waarschuwde voor een hogere uitstoot indien andere velgen gekozen zouden worden met als gevolg een hogere bijtelling.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Daar was ik al een beetje bang voor. De situatie zoals ik hem beschreef betreft ook nog eens een optiepakket. Dus echt een "pack" waarin niet alleen 17" velgen zitten, maar ook getint glas, leren bekleding, enz. Dat lijken me toch opties die af-fabriek worden meegeleverd. Dan tellen ze mee voor de bijtelling, en wordt het dus ook een 25% wagen... jammer.

Quote van die site:
Sinds 1 juli 2006 is het namelijk zo dat de na toekenning van het kenteken aangebrachte accessoires niet bij de cataloguswaarde geteld hoeven te worden. Alleen het maandelijkse leasebedrag wordt hoger, de fiscale bijtelling blijft dus hetzelfde. De cataloguswaarde wordt alleen verhoogd wanneer de accessoires op de prijslijst van de fabrikant of importeur staan en zijn ingebouwd op of vóór de dag waarop het kenteken is toegekend. Aan te raden is om zo min mogelijk opties te bestellen bij aankoop van de auto aangezien je ze dan wel moet bijtellen. Opties die al in de fabriek kunnen worden ingebouwd maar die je niet kiest en later in laat bouwen moeten wel worden bijgeteld.
Die laatste zin vind ik dan weer vreemd...
Opties die in de fabriek kunnen worden ingebouwd, maar niet worden gekozen, en later alsnog worden ingebouwd moeten toch wel worden meegeteld? Hoe willen ze dat ooit gaan controleren dan? En dat staat haaks op het eerste stuk tekst, dat alleen opties ingebouwd voor of op de dag van kenteken toekenning mee tellen voor de cataloguswaarde en dus bijtelling. Bovendien.. als je ze zelf later laat inbouwen, dan betaal je ze toch ook zelf? No way dat iemand daar dan ook nog eens bijtelling over wil betalen lijkt me.

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

Gast1981 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:09:
[...]
Die laatste zin vind ik dan weer vreemd...
Opties die in de fabriek kunnen worden ingebouwd, maar niet worden gekozen, en later alsnog worden ingebouwd moeten toch wel worden meegeteld? Hoe willen ze dat ooit gaan controleren dan? En dat staat haaks op het eerste stuk tekst, dat alleen opties ingebouwd voor of op de dag van kenteken toekenning mee tellen voor de cataloguswaarde en dus bijtelling. Bovendien.. als je ze zelf later laat inbouwen, dan betaal je ze toch ook zelf? No way dat iemand daar dan ook nog eens bijtelling over wil betalen lijkt me.
Als je naar de optie/acccessoirelijst kijkt zie je dat voor (fabrieks)opties wel BPM wordt gerekend, en voor accessoires niet. Alles waar BPM over gerekend wordt, telt mee voor je fiscale bijtelling, ook het effect dat het heeft op de uitstoot van de auto. Daar staat tegenover dat een optie voor de leasemij meestal een restwaardecomponent draagt, en dat accessoires in veel gevallen 100% lineair worden afgeschreven. Accessoires kunnen hierom duurder uitvallen op de leaseprijs (trekhaken zijn hier notoir bekend om).

Leren bekleding en getint glas kunnen overigens prima nadat de auto op kenteken is gezet, je zult alleen wel in overleg moeten met de leasemij over wie dat mag doen en wanneer. Zeker op de premium merken kan die een stuk goedkoper zijn om het na afleveren te doen.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• t_captain
RagaBaSH schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Leren bekleding en getint glas kunnen overigens prima nadat de auto op kenteken is gezet, [...]
Met de bekleding wel goed controleren of er ook scheurnaden zijn aangebracht rondom de airbags, m.n. de zijkanten van de voorstoelen. Ontbreekt vaak bij achteraf aangebrachte bekleding.

En getint glas, om dat goed te doen moet de ruit vervangen worden door een wat anders gekleurde soort. Dan ben je volgens mij (ondanks de BPM) veel duurder uit. Meestal gebruiken ze daarvoor die folie, maar dat moet je na een paar jaar eens zien :)

Verwijderd

Topicstarter
mbt de 17"velgen inhet optie pakket
als dit een optiepakket is word het affabriek gemonteerd, beinvloed dat de uitstoot
zoals in het voorbeeld van 115gr naar 117 gr dan val je idd buiten de 20% catagorie.

een beetje onderhandelen met je dealer wil hier in wel eens helpen
sommige dealers zijn best bereid om het op papier niet als optie pakket maar als losse accesoire die achteraf gemonteerd worden te noteren.

in dat geval is de status affabriek 115 gr uitstoot en val je wel in de 20% catagorie.

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Dat laatste is wellicht een mogelijkheid.
Ik zal het eens met de betreffende dealer bespreken (mits het deze auto wordt..).

Maar het zal toch sowieso wel op de offerte komen te staan lijkt me?
Wekt dat geen argwaan??

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 15:36
Volgens mij kan je daar in theorie alsnog gezeur om krijgen met Apeldoorn mochten ze je gaan controleren. Zo vertelde m'n dealer het mij in ieder geval toen ik vroeg om als accessoire 17" te leveren ipv 15" op een auto die ook precies op de rand zit. Zelfde geval als chiptuning achteraf (ook geen optie, maar als accessoire wel te leveren) en zie wat dat betreft hier
Dat is ook de reden dat mijn nieuwe auto geen 17" er onder krijgt :(
In de praktijk zal het waarschijnlijk meevallen (net als dat ze je bijtelling kunnen bijstellen als je hem veel prive rijd), maar om uberhaupt gezeur te voorkomen heb ik besloten er maar van af te zien. Scheelt me van de andere kant weer geld in de maand ivm duurdere banden :Y)

Wellicht als je het zeker wil weten je leasemaatschappij is bellen? Je zal niet de eerste zijn denk ik ...

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy op 11-08-2010 16:27 ]

Flickr | Lego collectie

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Jep, in theorie heb je gelijk. Echter vraag ik me af hoe/wanneer men in Apeldoorn gaat controleren of jij er later 17 inchers onder hebt gezet, of de motor hebt laten chip tunen. Dat tuning-artikel is intussen ook al een jaar oud, zonder dat er ooit vervolg aan gegeven is. Daarnaast; chiptuning is niet per se minder zuinig of slijtage-gevoeliger, en het is na 4 jaar ook prima weer terug te draaien, dus of ze er ooit achter komen?!

Ik zal, behalve bij de dealer, ook e.e.a. eens bij de leasemij navragen.

• ninjazx9r98
Tenzij je zelf de 17 inchers plus banden gaat betalen heeft de leasemaatschappij er zowieso weet van.
Betaal je ze zelf dan weten ze het daar uiteindelijk ook aangezien er geen banden versleten worden.
Vraag is dan in hoeverre de leasemaatschappij in combinatie met de werkgever die eea tenslotte dient te verrekenen mee wenst te werken aan deze vorm van bedrog.

• RagaBaSH

RagaBaSH

Huttenbouwer

[TAG]Speedy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:23:
Volgens mij kan je daar in theorie alsnog gezeur om krijgen met Apeldoorn mochten ze je gaan controleren.
Misschien mis ik iets... Apeldoorn?
In de praktijk zal het waarschijnlijk meevallen (net als dat ze je bijtelling kunnen bijstellen als je hem veel prive rijd), maar om uberhaupt gezeur te voorkomen heb ik besloten er maar van af te zien. Scheelt me van de andere kant weer geld in de maand ivm duurdere banden :Y)
[...]
Het linkje wat je geeft verwijst naar de bijtellingspercentages bij een gegeven norm-uitstoot per kilometer. Heeft m.i. niets te maken met veel/weinig privegebruik.
Gast1981 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:52:
Jep, in theorie heb je gelijk. Echter vraag ik me af hoe/wanneer men in Apeldoorn gaat controleren of jij er later 17 inchers onder hebt gezet, of de motor hebt laten chip tunen. Dat tuning-artikel is intussen ook al een jaar oud, zonder dat er ooit vervolg aan gegeven is. Daarnaast; chiptuning is niet per se minder zuinig of slijtage-gevoeliger, en het is na 4 jaar ook prima weer terug te draaien, dus of ze er ooit achter komen?!

Ik zal, behalve bij de dealer, ook e.e.a. eens bij de leasemij navragen.
Chiptuning heb ik met mijn Leasemij besproken. Moet ook wel, want in mijn berijdersovereenkomst staat dat ik niets zelf aan de auto mag aanbrengen of aanpassen zonder medeweten van de Leasemij. Zij geven aan dat Chiptuning in principe mag van hun, maar....
1. het moet door de importeur aangeboden worden (effectief: alleen Mercedes en Audi's) en 2. Het prijscomponent voor onderhoud wordt duurder, je leasebedrag gaat er extra van omhoog. Ongeacht de claim dat het brandstofverbruik minder wordt, en slijtage verwaarloosbaar is, neemt de Leasemij toch de stelling in dat het juist andersom is.

Dit staat nog los van het feit dat sommige merken de garantie laten vervallen als ze constateren dat er met het motormanagement is geklooid. Hoe ze dit willen constateren weet ik niet, maar het blijft een strijd.

Dealer gemonteerde velgen mogen altijd, je mag immers ook een velg van een ander merk als accessoire opvoeren (tenzij expliciet uitgesloten door je werkgever). Maar zoals gezegd, dit brengt een andere methode van kostenberkening met zich mee (al dan niet gunstiger).
Weet wel dat je leasemij in de regel alles wil laten regelen door de leverende dealer. Het mooiste is als je deze kan kiezen, ik mocht dat niet.

• joopv
  • Niet online
Gast1981 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:52:
Jep, in theorie heb je gelijk. Echter vraag ik me af hoe/wanneer men in Apeldoorn gaat controleren of jij er later 17 inchers onder hebt gezet, of de motor hebt laten chip tunen.
De enigste mogelijkheid waarop de overheid / fiscus (Apeldoorn = belastingdienst) zoiets te weten zou kunnen komen is via de APK rapportages.

Maar ik heb geen idee of b.v. een afwijkende velg/band waardoor een 20% auto net niet meer aan de 20% norm zou voldoen gecommuniceerd wordt tijdens een APK.

Het zou wel erg lullig zijn als je na je APK opeens over 3 jaar het 20% / 25% verschil moet bijbetalen :(

• ninjazx9r98
joopv schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

Het zou wel erg lullig zijn als je na je APK opeens over 3 jaar het 20% / 25% verschil moet bijbetalen :(
Maak daar maar vier jaar van.
Auto's die na 1 jan 2005 op kenteken zijn gezet hebben de eerste APK na vier jaar, daarna twee keer na twee jaar en vervolgens ieder jaar.

• fredkroket
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:59:
[...]

Maak daar maar vier jaar van.
Auto's die na 1 jan 2005 op kenteken zijn gezet hebben de eerste APK na vier jaar, daarna twee keer na twee jaar en vervolgens ieder jaar.
Behalve diesels... 3 jr/1jr/1jr/1jr etc...
Pagina: 1