Hallo.
Heb het volgende probleem,
mijn systeem blijft rebooten, hij start op tot na het bios scherm zeg maar en dan start hij opnieuw op, als hij een tijdje uit heeft gestaan draait hij iets langer waardoor hij bijvoorbeeld net het begin van een bootable cd meepakt maar reboot daarna weer.
Het betreft een Gigabyte Ga-945GM-s2 moederbord
met een Pentium D 3,2Ghz 4mb l2 cache proccesor en 1 GB DDR2 Patriot 667Mhz
in eerste in stantie deed hij het gewoon goed.
Heb tevens met een kaal systeem gestart (geen hd geen dvd en geen pci en pcie zooi erop) nog steeds problemen
Heb de proccesor en het geheugen op een ander moederbord gezet en getest (msi p4m900) en daar geen problemen ondervonden.
Nu blijven er 2 dingen over lijkt mij of het mobo (hoe kan ik dit echt zeker weten?) of zou de cmos batterij niet goed zijn (of kan dit dan niet gebeuren?)
Ben hier nu al zeker 8 uur mee bezig geweest heb ook in het opstart en hangen troubleshootertje gekeken maar daar kom ik niet verder mee dan alles wat ik tot nu toe heb kunnen doen.
Enig idee nog?
Specs:
CPU : Intel Pentium D 935
Moederbord Gigabyte GA-945GM-S2 : Revisie 1.0
Videokaart : onboard gma950 (heb ook een ati HD2600XT orgineel van Ati - eigenlijk voor mac, maar zit er even niet in nu)
RAM : Specifications
Memory Size: 1024MB
Memory Type: DDR2
Memory Speed: 667MHz PC5400
Memory CAS Latency: 5
Pins: 240
Detailed Features
Features
* Non-ECC Unbuffered
* 1 Rank Double-sided module
* 7.8US Refresh Interval (8192 CYCLES/64MS)
* 1.8V Power Requirement
* Auto and self refresh capability
* 100% Tested
* Lifetime Warranty
* RoHS Compliant
Voeding : onbekend, cheap ass ding, heb ook al een andere voeding geprobeerd maar maakte geen verschil dus bij deze uitgesloten.
Koeler : Spire welk type staat er niet op, heeft maatje van me samen met de proccesor gekocht in de winkel, neem dus aan dat men daar echt wel weet welke koeler erop moet en kan.
Heb het volgende probleem,
mijn systeem blijft rebooten, hij start op tot na het bios scherm zeg maar en dan start hij opnieuw op, als hij een tijdje uit heeft gestaan draait hij iets langer waardoor hij bijvoorbeeld net het begin van een bootable cd meepakt maar reboot daarna weer.
Het betreft een Gigabyte Ga-945GM-s2 moederbord
met een Pentium D 3,2Ghz 4mb l2 cache proccesor en 1 GB DDR2 Patriot 667Mhz
in eerste in stantie deed hij het gewoon goed.
Heb tevens met een kaal systeem gestart (geen hd geen dvd en geen pci en pcie zooi erop) nog steeds problemen
Heb de proccesor en het geheugen op een ander moederbord gezet en getest (msi p4m900) en daar geen problemen ondervonden.
Nu blijven er 2 dingen over lijkt mij of het mobo (hoe kan ik dit echt zeker weten?) of zou de cmos batterij niet goed zijn (of kan dit dan niet gebeuren?)
Ben hier nu al zeker 8 uur mee bezig geweest heb ook in het opstart en hangen troubleshootertje gekeken maar daar kom ik niet verder mee dan alles wat ik tot nu toe heb kunnen doen.
Enig idee nog?
Specs:
CPU : Intel Pentium D 935
Moederbord Gigabyte GA-945GM-S2 : Revisie 1.0
Videokaart : onboard gma950 (heb ook een ati HD2600XT orgineel van Ati - eigenlijk voor mac, maar zit er even niet in nu)
RAM : Specifications
Memory Size: 1024MB
Memory Type: DDR2
Memory Speed: 667MHz PC5400
Memory CAS Latency: 5
Pins: 240
Detailed Features
Features
* Non-ECC Unbuffered
* 1 Rank Double-sided module
* 7.8US Refresh Interval (8192 CYCLES/64MS)
* 1.8V Power Requirement
* Auto and self refresh capability
* 100% Tested
* Lifetime Warranty
* RoHS Compliant
Voeding : onbekend, cheap ass ding, heb ook al een andere voeding geprobeerd maar maakte geen verschil dus bij deze uitgesloten.
Koeler : Spire welk type staat er niet op, heeft maatje van me samen met de proccesor gekocht in de winkel, neem dus aan dat men daar echt wel weet welke koeler erop moet en kan.
[ Voor 29% gewijzigd door jayless82 op 17-01-2009 13:01 ]