• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Gigashot A40FE die opneemt in Full-HD. Hij maakt .MPG bestanden aan die in de eigen software (ImageMixer) wel af te spelen zijn. Omdat ik daarmee niet kan bewerken heb ik Pinnacle studio 12 aangeschaft.
Nu herkent Pinnacle Studio alleen mijn bestanden niet. Kan niet openen is de melding. Ik heb de MPEG2 plugin geactiveerd.

Wel erg vervelend omdat Pinnacle ook al 100euro was..... Ik heb een aantal programma's geprobeerd (handbreak) om de video om te zetten maar dan gaat de kwaliteit verloren en het word er niet beter op.

Heeft iemand hier een tip om de video's toch goed in Pinnacle Studio te krijgen?

Verwijderd

Probeer eens te vinden in welke codec de camera filmt. MPG is alleen een bestandsformaat (ik geloof dat dat een bucket heet). Het gaat erom welke compressietechniek de camera gebruikt. Controleer vervolgens of Pinnacle die codec ondersteunt. Is dat niet het geval dan moet je wellicht eerst je film omzetten naar een formaat dat Pinnacle ondersteunt, of je moet een plugin downloaden/ kopen waardoor Pinnacle werkt met jouw codec.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
hij neemt op met MPEG4....

Omzetten heb ik al geprobeerd maar dat gaat gepaard met aanzienlijkkwaliteitverlies.

Welke tool adviseer je voor het omzetten?

Verwijderd

Volgens mij is MPEG4 geen codec maar een bucket (oid). Neemt de camera op in H.264 of AVCHD of een andere codec?

Ik heb geen verstand van jouw specifieke codec, want de camera's waar ik mee werken filmen naive in AVCHD/ dv AVI hetgeen niet omgezet hoeft te worden. Ik probeer alleen aan te geven waar je probleem zit. Vervolgens zul je zelf even moeten zoeken naar een oplossing/ tool. Je kunt hiervoor de fora gebruiken van camcorderinfo.com en pana3CCDuser.com

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
Probeer de extensie van je videobestanden eens te wijzigen naar '.mts' ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ja klopt! hernoemen naar MTS doet de truc. Wat gek!

Bedankt allen.
Pagina: 1