[Linksys WMP54GS] Code 10 in apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Oke, ik dacht, laat ik mijn pc eens verwennen met draadloos netwerkkaartje. Dus ik op marktpaats kijken en heb er eentje gekocht. Geinstalleerd. PC gestart (Windows 2000), wat blijkt. Hij herkent hem niet eens. Dus eventjes een CMOS reset gedaan op het moederbord en daarna windows weer opgestart. Nu werd de kaart wel herkend. Netwerkcontroller. Daarna vroeg die naar BCMWL5.sys. Die heb ik dus maar gekozen van de driver CD.

Nu word het kaartje perfect herkend. Alleen krijg ik altijd een Code 10. Wat betekent dat het apparaat neit wil starten.

Wat ik al gedaan heb:
- Nieuwere / oudere drivers geprobeerd (heeft niet gewerkt).
- Andere wireless utilities geprobeerd (heeft niet gewerkt).
- Kaart uitschakelen en inschakelen (heeft neit gewerkt).

Ik gok het op een IRQ probleem. Maar ik weet niet welke kaart hetzelfde IRQ heeft.Hoe kan ik dit uitvinden?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wordt die kaart überhaupt ondersteund door W2K middels de driver? Heb je SP4 draaien? Ander PCI slot geprobeerd?

• BlackWhizz
Officieel niet, maar er zit wel een utility bij. Daarom denk ik wel dat het kan. Maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van de Code 10?

Ik heb vanavond een feestje, dus ik zal morgen eventjes wat kaarten uit de pc halen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Code 10 is apparaat start niet, kan dus van alles zijn :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Is die pc een oud beestje?

Symptonen lijken namelijk op een PCI 2.2 kaartje in een P3 (oid) met 'slechts' PCI 2.1

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:07
Je kunt in app.beheer door de view te veranderen in "resources by connection" de gebruikte IRQ's zien.
ik gok ook op een IRQ conflict.

• BlackWhizz
DJSmiley schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:28:
Is die pc een oud beestje?

Symptonen lijken namelijk op een PCI 2.2 kaartje in een P3 (oid) met 'slechts' PCI 2.1
433mhz Celeronnetje, ja. Da's inderdaad wel oud. Maar een Ralink kaartje met RT2400 Chip werkt wel, en die is uit 2005. Dus, ik denk waarom werkt er een kaartje uit 2008 niet in. Bovendien zit de laatste Bios er op.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
BlackWhizz schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:32:
[...]

433mhz Celeronnetje, ja. Da's inderdaad wel oud. Maar een Ralink kaartje met RT2400 Chip werkt wel, en die is uit 2005. Dus, ik denk waarom werkt er een kaartje uit 2008 niet in. Bovendien zit de laatste Bios er op.
Is die RT2400 toevallig een 11b chippie? Veel 11Mbit wifi dingen werken nl wel in PCI 2.1, itt de meeste 2.2 en hogere kaarten (al zijn er uitzonderingen, soms werkt t wel)

Advies is dan ook om een USB stickie te halen. (Vermoedelijk heb je dan slechts 12Mbit max tenzij je USB2 poorten geplaatst hebt).

Alternatief is natuurlijk een fatsoenlijkere PC, met 433Mhz kom je eigenlijk nergens (erger nog, kaartje is duurder dan de hele PC, maar goed, da's nu niet de discussie)

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 18-01-2009 23:16 ]

• BlackWhizz
DJSmiley schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:11:
[...]

Is die RT2400 toevallig een 11b chippie? Veel 11Mbit wifi dingen werken nl wel in PCI 2.1, itt de meeste 2.2 en hogere kaarten (al zijn er uitzonderingen, soms werkt t wel)

Advies is dan ook om een USB stickie te halen. (Vermoedelijk heb je dan slechts 12Mbit max tenzij je USB2 poorten geplaatst hebt).

Alternatief is natuurlijk een fatsoenlijkere PC, met 433Mhz kom je eigenlijk nergens (erger nog, kaartje is duurder dan de hele PC, maar goed, da's nu niet de discussie)
En als ik een USB2.0 kaart met draadloos stickie koop? Dan moet ik toch in theorie wel zoveel snelheid krijgen?

Anyway. Ik heb het PCI slot verwisseld, moederbord ziet de kaart blijkbaar als modem. Want als ik in de BIOS het modem IRQ instel, dan krijg de draadloze netwerkkaart een IRQ. Is er dan zo'n wezenlijk verschil tussen PCi 2.1 en 2.2?

Oude hardware 8)7
Pagina: 1