Toon posts:

Beveiligde WLAN verbinding faalt in verbinding maken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik slaag er niet in succesvol een beveiligde draadloze verbinding op te zetten tussen een Windows XP Home SP3 laptop via een Asus WL-107g PCMCIA kaart en een Linksys WAP54g V2.

Zodra de encryptie aan wordt gezet (WPA(2) AES en TKIP geprobeerd) faalt de verbinding, de laptop probeert een IP adres te verkrijgen waarna de handshake eindigt.

Zonder encryptie werkt het wel, maar dat is niet de bedoeling.

Al geprobeerd:
  • Andere WLAN kaart, Linksys WUSB54GC
  • Software van PCMCIA kaart de-installeren en nieuwste driver proberen (Ralink RT2560 11/11/2008)
  • WAP54g voorzien van nieuwste firmware. (Ver. 3.04)
  • MAC Filtering uitzetten
  • TCP/IP stack opnieuw installeren.
  • AVG Free de-installeren.
De WAP54g heeft alleen deze computer als client, en de sleutel wordt ge-copypaste uit een tekstbestandje, zowel in de AP settings alsmede in Windows.

Verder heeft is de Windows XP machine al gepatched om WPA2 te ondersteunen.

Toch werkt het niet, ik doe alles volgens het boekje maar de verbinding faalt.

Iemand anders nog ideeën?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zou je eens kunnen kijken of je het IP vast in kunt stellen (op de WAP54 of in Windows voor die verbinding, ook beide is prima). Dan kunnen we op die manier bepalen of het mogelijk een firewall of een encryptie issue is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De WAP54g deelt geen IP-adressen uit hè, heb je er wel een modem of router achter hangen?

Als ik trouwens deze thread bekijk, moet je de Asus-driver verwijderen en de RALINK-driver installeren. Schijnt te helpen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:54:
Zou je eens kunnen kijken of je het IP vast in kunt stellen (op de WAP54 of in Windows voor die verbinding, ook beide is prima). Dan kunnen we op die manier bepalen of het mogelijk een firewall of een encryptie issue is.
Achter de WAP54 hangt een Speedtouch multi-PC modem en zonder encryptie slaagt de verbinding wel. Sterker nog, in het verleden heeft het gewerkt, maar nadat een KPN Computerjongen de machine opnieuw heeft geinstalleerd, is dit probleem naar boven gekomen.

Speedtouch is standaard 10.0.0.138
WAP54 statisch gezet op 10.0.0.139

Zal die machine eens zetten op 10.0.0.140 ff kijken wat de standaard DHCP adress range van die Speedtouch is.
Als ik trouwens deze thread bekijk, moet je de Asus-driver verwijderen en de RALINK-driver installeren. Schijnt te helpen.
Al geprobeerd, zonder succes.

Mocht die statische-IP truuk niet werken, zal ik eens gaan stoeien met WSC Guard, blij dat ik die nog op m'n hdd heb staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 11:22 ]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:48
Hoe groot is de encryptiesleutel die je gebruikt ??
Ik heb hier een geval gehad waarbij ik maar een korte WPA key mocht gebruiken...vanaf 8 karakters wilde het ding niet meer werken!

Probeer eens eerst met een héél simpele key : 1234 gewoon om te zien of de basics werken...

Verwijderd

Topicstarter
Een simpele key gebruiken bracht ook geen soelaas...

Uiteindelijk opgelost door de draadloze verbinding te laten beheren door WSC Guard 4.0, het IP Adres statisch in te vullen en gebruik te maken van OpenDNS.

Mocht iemand tegen een soortgelijk probleem aanlopen, DM me voor een kopie van WSC Guard, tegenwoordig best moeilijk op het net te vinden en het is freeware.
Pagina: 1