Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

live uitzenden via Windows Media Encoder 9

Pagina: 1
Acties:

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Ik ben nu al twee dagen aan het stoeien met windows media encoder 9. Ik probeer om de beelden van mijn webcam via internet aan anderen te laten zien. In de toekomst wil ik dit namelijk gaan gebruiken met een goede camera, maar eerst wil ik eén en ander begrijpen en werkende krijgen thuis.

Maar wat doe ik fout? Ik kan alles instellen zonder problemen en het opnemen (coderen) kan ik ook prima starten. Wanneer ik dan de code mms://127.0.0.1:poortnummer invul dan kan ik ook zien wat ik uitzend. Maar als ik dit aan de ander geef dan ziet hij niks, want dat 127.0.0.1 is niet het juiste adres om bij mij te komen, kwam ik achter.

Dus ik op zoek naar mijn ipadres, kom eerst aan bij dat 192 nummer. Toen via www.myip.nl weer een ander nummer, maar wanneer ik beide probeer (mms://192.***.***.***:poortnummer, of mms://85.***.***.***:poortnummer) lukt het de ander niet om mijn webcam te bekijken. Ik draai dit alles dus via media encoder.

Wat doe ik fout? Wat moet de ander intikken om mijn webcam buiten mijn eigen netwerk om te kunnen bekijken? Of zou hij zo moeten werken (meet één van deze ip's, en ligt het aan mijn eigen instellingen, bijv proxy e.i.d.) Ik zie nu ff door de bomen het bos niet meer.

Verwijderd

Als je achter een router zit moet je de port van de service die je draait forwarden met het ip van de client waar deze service op draait.. dus de 192

Dat doe je overigens in de config van je router

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Goofyduck384 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:35:
Ik ben nu al twee dagen aan het stoeien met windows media encoder 9. Ik probeer om de beelden van mijn webcam via internet aan anderen te laten zien. In de toekomst wil ik dit namelijk gaan gebruiken met een goede camera, maar eerst wil ik eén en ander begrijpen en werkende krijgen thuis.

Maar wat doe ik fout? Ik kan alles instellen zonder problemen en het opnemen (coderen) kan ik ook prima starten. Wanneer ik dan de code mms://127.0.0.1:poortnummer invul dan kan ik ook zien wat ik uitzend. Maar als ik dit aan de ander geef dan ziet hij niks, want dat 127.0.0.1 is niet het juiste adres om bij mij te komen, kwam ik achter.

Dus ik op zoek naar mijn ipadres, kom eerst aan bij dat 192 nummer. Toen via www.myip.nl weer een ander nummer, maar wanneer ik beide probeer (mms://192.***.***.***:poortnummer, of mms://85.***.***.***:poortnummer) lukt het de ander niet om mijn webcam te bekijken. Ik draai dit alles dus via media encoder.

Wat doe ik fout? Wat moet de ander intikken om mijn webcam buiten mijn eigen netwerk om te kunnen bekijken? Of zou hij zo moeten werken (meet één van deze ip's, en ligt het aan mijn eigen instellingen, bijv proxy e.i.d.) Ik zie nu ff door de bomen het bos niet meer.
Je moet even het poortnummer waarop je de mms stream uitzendt in je router forwareden naar je pc. Persoon kan dan via internet naar jouw (externe; niet je interne) IP connecten en moet dan de stream zien.

Gewoon portmappingskwestie.

HENG HENG

• Goofyduck384
Tja, ik hang achter de livebox van Orange. Ik probeer dit nu te doenw at jullie zeiden. hopleijk werkt het dan een beetje, al heb ik nog geen idee hoe dit moet. Toch bedankt!!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooi om te lezen dat WME gelukt is.

zoals gezegd moet je iets doen met portmapping, zie hier: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Goofyduck384 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:13:
Tja, ik hang achter de livebox van Orange. Ik probeer dit nu te doenw at jullie zeiden. hopleijk werkt het dan een beetje, al heb ik nog geen idee hoe dit moet. Toch bedankt!!
Ik ken de livebox verder niet, maar ik neem aan dat je gewoon toch wel zoals in een ormale router poorten kan mappen? Zie ook de link hier boven. Succes er mee!

HENG HENG

• Goofyduck384
Het is gelukt! Bedankt voor de hulp

• Goofyduck384
Het is me nu dus gelukt om uit te zenden via de webcam.
Maar nu vroeg ik me af, ik wil dit concept gaan gebruiken om onze volleybalwedstrijden uit te kunnen zenden via internet. Maar als ik gok op een goede kwaliteit, niet super goed, maar vooral niet schokkerig, en ik ga ervan uit dat er max 10 mensen tegelijk zullen kijken, welke upload ga ik dan nodig hebben??

Dus dan komt er een videocamera aan een laptop te hangen, op die laptop draai ik windows media encoder 9 en zend ik dus onze wedstrijd via internet uit.

Iemand een idee? Dan kan ik kijken of het betaalbaar gaat zijn voor de volleybalclub.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je dit zelf niet eenvoudig berekenen? Kies een bitrate, vermedigvuldig dit met het aantal kijkers, en voila, daar heb je de benodigde upload.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Misschien wat zinnige info:
127.0.0.1 is altijd de machine zelf. Als jij 127.0.0.1 pingt, dan ping jij je eigen machine. Als ik 127.0.0.1 ping, dan ping ik mijn eigen machine.
192.168.x.x zijn ip-adressen uit de private-range, die worden niet gerouteerd over het internet. Dat is je lokale netwerk achter je router dus

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Goofyduck384
Rob bedankt voor de achtergrond info, daar raak ik inderdaad altijd mee in de war.

Noork, welke bitrate heb ik dan nodig? Dat soort dingen weet ik nooit echt. Heb er ook niet dusdanig veel verstand van, vandaar dat ik het gewoon even navroeg.
Pagina: 1