Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-07 13:04
Ik heb vandaag m'n systeem proberen te upgraden met een Phenom 940.
Na plaatsing van de processor en koeler blijft de computer herstarten en ik krijg geen beeld , als ik de de oude processor (een Athlon 5000+ BE) plaats draait alles weer gewoon.

Mijn configuratie:
Mobo: MSI K9A2 v.2 (MS-7376) bios versie 1.6
Geheugen: 2*2GB DDR2 OCZ 800 Platinum XTC CL5.0 (5-5-4)
HDD: 2*Seagate 250GB 16MB SATA II (Barracuda 7200.10)
Koeler: OCZ Vendetta
Graka's: 2* HD3850's in Crossfire
Voeding: Coolermaster Realpower M620

De stekkers heb ik nagelopen, ook heb ik één van de videokaarten eruit gehad, vrijwel alle USB is eruit geweest, alles geen effect en met de 5000+ werkt het gewoon weer.

Wie heeft een idee? (Of is de processor misschien gewoon defect :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Zoals je hier kunt lezen staat er geen P2 940 op die CPU Support lijst. Wellicht dat dit toegevoegd is in 1.6, maar er staat daarover niets in de txt-file bij het BIOS. Tevens zou het kunnen dat dit alsnog toegevoegd wordt, hier staat een lijst met MSI-borden die de P2-940 wel al ondersteunen.

Heb je een Reset to Defailts gedaan? Probeer het eens met een enkel reepje geheugen in het juiste eerste slot, 1 GPU en verder helemaal niets.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Wees specifieker. Welke moederbord heb je PRECIES? Er zijn meerdere K9A's

Niet elk K9A2XXX moederbord ondersteunt Phenom II.

Kijk op de MSI site bij je mobo of Phenom uberhaupt word ondersteunt. Zo ja, waarschijnlijk moederbord naar laatste versie flashen.

@ Kalizec,

Ze zijn al met de bios op versie nummero 2.90. Hanzzz heeft gewoon niet opgelet toen hij ging upgraden.

[ Voor 22% gewijzigd door Bejit op 16-01-2009 23:45 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou er even de LiveUpdate utility van MSI zelf een blik op laten werpen. Eerlijk gezegd vind ik het tamelijk lelijk van ze dat die utility onderhand verplichten (ik kon iig niet in 10 minuten losse BIOS files vinden, maar wel de opmerkingen dat je de util moet gebruiken), maar als het werkt kan het wel een oplossing bieden.
Ze claimen dat het bord zelfs AM3 proc ready is, dus een oplossing zal er heus wel zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacroTough
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2021
Hier kun je ook nog een aantal beta biossen vinden voor de MS-7376 waaronder de 1.7 beta 3. Deze zou moeten werken met de Phenom II als ik dat topic zo doorlees.

Je moet wel even lid worden van het forum om ze te kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch dat het instapmodel K9A2 CF wel al de PII als supported processor heeft volgens http://global.msi.eu/index.php?func=cpuform2 maar de Platinum nog niet niet. Als ik jou was zou ik idd de beta BIOS ff proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzzz104
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-07 13:04
Nou bedankt voor alle reacties! ('s nachts geplaats 's morgens beantwoord!)

@Bejit; het is een K9A2 Platinum v2

Ondertussen heb ik het gevonden, het lijkt erop dat de 1.6 bios van de v1 (die je wel kunt downloaden) niet gelijk is aan die van de v2. Ik kwam erachter door eens naar XP te booten (ipv Vista64) en daar MSI Liveupdate te runnen (@Ultraman werkt niet goed onder Vista, maar goede tip!). Liveupdate gaf een nieuwe bios (ook 1.6) aan en deze geinstalleerd. Na afsluiten de Phenom2 erin en presto! De processor wordt door Windows en CPU-Z niet goed herkent (AMD Processor Model unknown) wordt wel als Phenom II deneb aangegeven in CPU-Z, dit is trouwens een bekend probleem bij deze bios. Verder werkt alles OK.

Het wordt dus tijd dat MSI het zelf installeren van biossen voor vista-users verbeterd (of ik heb de juiste weg niet gevonden.)

In ieder geval bedankt voor jullie input, ik was bang dat ik iets over het hoofd had gezien. _/-\o_
Pagina: 1