Toon posts:

unlocken van een athlon 1100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok zal proberen
ik heb zojuist m'n athlon ,unlocked.
daarbij kan ik inplaats van 100/33, naar133/33,dur ik krijg een bussnelhijd van 266,ok nou heb ik m'n pultiplier gezed op 8keer 133,inplaats van 11keer 100.
dus je zou verwachten dat m'n snelheid mhz,bij 8 keer 133/33 ,1065mhz hoort aante geven,bij het opstarten van mijn pc zie ik staan 966mhz bij 133 keer 7 multiplier.
Terwijl ik in m.n bios heb aangegeven 8 keer in plaats van 7.
hoe kan dat,
moet ik mijn core volt omhoog zetten of mijn i/o??????

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Streepjes niet goed :)

Verwijderd

Topicstarter
streepjes niet goed ,bedoel je die op de prosecor L1 contacten

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
je moet idd je l1 bruggetjes opnieuw (beter) verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
als je,me effe wilt uitleggen
m'n icq is 9953520

Verwijderd

Topicstarter
het rare vind ik dat hij wel werkt inplaats van 100/33 op 133/33,dat werkt nu wel
alleen m'n mhz vind ik vreemt ,dus dat kan zijn dat er een contact L1 niet goed verbind
*D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
sorry, momenteel geen icq :(

maar je hebt je l1 bruggen toch verbonden ?
(met een potloodje lijkt me).
Neem nu gewoon een grote gum, en veeg (heeel voorzichtig) de streepjes weg.
Kleur ze nu opnieuw met een hb potloodje op deze manier:
:::: --> ||||

Verwijderd

Topicstarter
oke zal ik doen ,ik heb ze doorverbonden met potloottje,dus het kan zijn dat er eentje bij zit die men mhz leest om het zomaar even te zeggen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je FSB (100 of 133) kun je ook veranderen zonder hem te unlocken, dus dat dat goed gaat is niet vreemd. Die L1 bruggen dienen alleen om te multiplier te unlocken.

Verwijderd

Topicstarter
O dat wist ik niet
ik had het eerst geprobeert zonder te unlocken,toen sloeg mijn monitor op stanby,moest m'n bios resetten en zoo.
dus dat geld alleen voor mijn multiepliet fbs
Ik vind het wel vreemt dan dat het nu wel kan sins ik mijn L1 contacten heb verbonden

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:53

Epsilon

Op zondag 25 februari 2001 13:28 schreef Bigs het volgende:
Je FSB (100 of 133) kun je ook veranderen zonder hem te unlocken, dus dat dat goed gaat is niet vreemd. Die L1 bruggen dienen alleen om te multiplier te unlocken.
ja dat had hij ook door maar je proc kan moeilijk draaien op 11x133!!!
hij wil nou net de mp VERLAGEN naar 8!! maar hij krijg hem maar op 7!! zijn l1 bruggetjes zijn niet goed verbonden, bij mij ook niet, nu is mp max 8x :( nu draait ie op 8x105=840 ipv 700)

Verwijderd

...........jezus jij schrijft verrot :)

maar goed, waarom probeer je hem niet eerst op 133 te zetten zonder de multiplyer te verlagen?

Verwijderd

Topicstarter
ok dankje
maar als goed is moet ik straks dus gewoon kunnen draaien op 1096mhz op 8/133/33
in plaats van 933mhz 7/133/33<--wat i nu aangeefd ,ik merk nu wel verandering dat wel alleen die snelheid ,daar ging het op ,ok ik zal weer effe opnieuwe proberen.
ik zag trouwens ook L2 L3 L4 DAAR ZAG IK OOK WAT CONTCKTEN DIE NIET VERBONDEN WAREN ,die laat ik maar zo ,of niet

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 25 februari 2001 13:44 schreef code het volgende:
ok dankje
maar als goed is moet ik straks dus gewoon kunnen draaien op 1096mhz op 8/133/33
in plaats van 933mhz 7/133/33<--wat i nu aangeefd ,ik merk nu wel verandering dat wel alleen die snelheid ,daar ging het op ,ok ik zal weer effe opnieuwe proberen.
ik zag trouwens ook L2 L3 L4 DAAR ZAG IK OOK WAT CONTCKTEN DIE NIET VERBONDEN WAREN ,die laat ik maar zo ,of niet
]
ja doe dat maar >:)

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik dan m'n procesor ga overklokken als m'n multiplier op 11 staat.
11 keer 133 is dan toch wel 1463mhz,en dan zal mijn pc niet meer opstarten ,kan ik weer m'n bios resetten.
of bedoel je het anders

• Epsilon

Epsilon

nee ff serieus!
dat zijn de settings als je de l1 bruggen NIET hebt verbonden! dus je hebt er niks aan om daar wat mee te doen als je proc geunlocked is! doe het niet!!

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 25 februari 2001 13:47 schreef code het volgende:
omdat ik dan m'n procesor ga overklokken als m'n multiplier op 11 staat.
11 keer 133 is dan toch wel 1463mhz,en dan zal mijn pc niet meer opstarten ,kan ik weer m'n bios resetten.
of bedoel je het anders
misschien is je proc gelocked:(
dat kan je zien door onder de proc te kijken, als daar alle pinnetjes zitten is ie niet gelocked en anders wel.
in de computer totaal van november 2000 staat hoe je de proc anders kan configureren met de andere bruggetjes die op de proc zitten.
ik hoop dat je er wat mee kunt.
suc6 ;)

• Epsilon

Epsilon

mijn icq is 100921356
dan kan je contact met mij opnemen
is makkelijker als hier op de topic

Verwijderd

Topicstarter
zeg vertel eens, ik heb namelijk alleen van oktober ,computer totaal helaas