RAID Drivers voor xp met winlite

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 00:09
Ik probeer nu al een tijdje om een raid configuratie voor elkaar te krijgen maar het lukt me niet. Ik heb al 5 cd's gemaakt met de drivers voor de raid controller met winlite. Maar telkens krijg ik de melding "Setup could not determine the type of one or more mass storage devices". Kan iemand me uit de brand helpen? Ik heb heb een ASUS K8V SE moederbord en daar zit volgens mij twee raid controllers op. Een via raid en een promise controller. Ik gebruik de promise controller voor mijn twee sata II schijven van 320 Gb.

Hopelijk kan iemand me helpen zodat ik niet nogmeer cd's verspil.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Waar haal je de drivers vandaan? Welke versies gaat het om?
Zet je ze op een losse CD, voeg je los zo toe aan het image of slipstream je ze er in?
De drivers die je toevoegd, zijn dat Textmode of PNP-drivers?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Vulpecula
kalizec schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:10:
Waar haal je de drivers vandaan? Welke versies gaat het om?
Zet je ze op een losse CD, voeg je los zo toe aan het image of slipstream je ze er in?
De drivers die je toevoegd, zijn dat Textmode of PNP-drivers?
Drivers haal ik van de cd want op de site van asus staan alleen drivers voor 64bit. Ik slipstream ze in de windows xp installatie. Ik heb beide soorten drivers geprobeerd. De versie is 1.0.0.3 en zijn van 2003.

• kalizec
Asus heeft kennelijk hun support pagina niet goed gesorteerd. Ze staan onder IDE ipv RAID.

Versie 1.00.1.37 voor de Promise Raid WinXP32
Versie 1.00.0.26 voor de VIA SATA non-Raid WinXP32
Versie 2.20D van de VIA Raid drivers voor WinXP32

Ik zou toch even nieuwe versies proberen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Vulpecula
Kan het ook zijn dat ik sata II schijven terwijl het moederbord alleen sata aansluiting heeft?

Ps. de driver versie zijn wel hetzelfde volgens winlite.

[ Voor 24% gewijzigd door Vulpecula op 16-01-2009 23:31 ]

• kalizec
Volgens de SATAII standaard horen SATA schijven dan vanzelf terug te schakelen naar SATA v1.0 Sommige doen dat niet, maar die zijn vrijwel allemaal met de hand (jumper) terug te schakelen.

• Vulpecula
Ik heb de nieuwe drivers weer geslipstreamed in windows xp maar nog steeds komt windows met dezelfde melding. Kan ik gewoon alle drivers slipstreamen in windows xp die ik bij de cd heb gekregen?

• kalizec
Het is wel een Windows XP met daar ook meteen SP2 of SP3 in geslipstreamed?

Alle drivers en patches die je kunt installeren kun je ook slipstreamen.

[ Voor 33% gewijzigd door kalizec op 16-01-2009 23:48 ]

• Vulpecula
kalizec schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:48:
Het is wel een Windows XP met daar ook meteen SP2 of SP3 in geslipstreamed?

Alle drivers en patches die je kunt installeren kun je ook slipstreamen.
Ja heb er ook SP3 in geslipstreamed. Ik zal nog eens proberen met alle drivers

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

kijk ns in de handleiding, in de handleiding van mijn moederborden stond allebei keurig netjes in welke files je moet hebben (om op n floppy te zetten). diezelfde files kun je met nlite of winlite of wat dan ook aan je cd toevoegen. :)

• Vulpecula
AlexanderB schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:45:
kijk ns in de handleiding, in de handleiding van mijn moederborden stond allebei keurig netjes in welke files je moet hebben (om op n floppy te zetten). diezelfde files kun je met nlite of winlite of wat dan ook aan je cd toevoegen. :)
Dat heb ik ook gedaan. Op de cd-rom staat een exe waarmee je de drivers op een diskette kunt zetten. Dat heb ik gedaan en dan vervolgens met nlite heb ik ze erin geslipstreamed. Maar nog krijg ik steeds de melding dat hij de drivers niet kan vinden.

Het lukt me niet op de drivers geinstalleerd te krijgen :'(

Verwijderd

De raid array is die in de promice controler gemaakt? Probeer anders een instalatie van een orginele windows cd en laad de driver van een floppy als test

• Vulpecula
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:24:
De raid array is die in de promice controler gemaakt? Probeer anders een instalatie van een orginele windows cd en laad de driver van een floppy als test
Ja is de promise controller aangemaakt. Ik zie ook dat het een raid 1 configuratie is. Ik heb nog geen tijd gehad om alle drivers op de cd te zetten. Ik heb zo'n usb diskette station maar die wordt niet ondersteund tijdens de installatie van windows xp. Dus die kan ik er niet aanhangen. Dat had ik al geprobeerd. Ik heb verder geen diskette station meer.

• Vulpecula
Ik heb inmiddels ergens een oude diskette station vandaan getoverd en het lukt me nu om de drivers in te laden. Echter als ik dan verder ga met het installeren van xp kom ik niet meer verder dan het selecteren van de partitie. Wanneer ik daar kijk staat er dat er geen hard disks aanwezig zijn. Weet iemand hoe dat kan? Komt het misschien omdat er drivers voor sata geladen moeten worden?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Vulpecula schreef op zondag 25 januari 2009 @ 22:43:
Ik heb inmiddels ergens een oude diskette station vandaan getoverd en het lukt me nu om de drivers in te laden. Echter als ik dan verder ga met het installeren van xp kom ik niet meer verder dan het selecteren van de partitie. Wanneer ik daar kijk staat er dat er geen hard disks aanwezig zijn. Weet iemand hoe dat kan? Komt het misschien omdat er drivers voor sata geladen moeten worden?
Dan zijn de drivers toch niet goed ingeladen, want zonder de drivers in te laden doet die hoogstwaarschijnlijk hetzelfde.
Probeer eens andere drivers in te laden. (ouder/nieuwer)

http://specs.tweak.to/15535

• Vulpecula
oke, ik ga nu een pata harde schijf erbij plaatsen waar ik windows xp op installeer. Wanneer ik dan windows xp heb geinstalleerd ga ik proberen om vanuit windows het werkend te krijgen. Ik laat wel horen of dat wel lukt. Bedankt voor je reactie.

Ps. Ik gebruik trouwens de nieuwste drivers van de ASUS website.

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
Vulpecula schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:12:
oke, ik ga nu een pata harde schijf erbij plaatsen waar ik windows xp op installeer. Wanneer ik dan windows xp heb geinstalleerd ga ik proberen om vanuit windows het werkend te krijgen. Ik laat wel horen of dat wel lukt. Bedankt voor je reactie.

Ps. Ik gebruik trouwens de nieuwste drivers van de ASUS website.
Het slipstreamen van de RAID drivers op een XP CD ging bij mij ook niet goed, totdat ik de SATA controller op het moederbord op IDE mode zette.

Dan leest XP-setup wel de drivers, maar heb je natuurlijk geen werkende RAID-array...

Bij een add-on controller zoals Areca of 3Ware oid werkt deze situatie wel.

Denk dat er niks anders opzit als toch maar vanaf een diskette in te laden tijdens de setup van XP...

Workstation

• Vulpecula
Ik heb nu een PATA schijf erbij geplaatst en daar windows xp op geinstalleerd. Ik heb de geslipstreamed cd gebruikt tijdens het installeren. Na de installatie was alle hardware geinstalleerd en kon worden gebruikt. Inclusief de RAID controller. Dus ik ga het nu zo gebruiken. Houd ik ook nog meer ruimte over dan wanneer ik een aparte partitie maak om Windows op te installeren.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1