Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb hier de volgende setup:
Core i7 920
GA-X58-UD5
TakeMS 1333 MHz CL8 1.5v
1000 watt Coolermaster PSU.

Het probleem. Het systeem wil alleen booten als er een module in het eerste witte slot zit of het laatste of in allebij een. De middelste witte werkt helemaal niet. Alle blauwe werken ook niet.

Ik heb de Bios al geupdate naar F4. In de Bios timings al hoger gezet en het voltage verhoogt. Met twee dims getest met memtest maar dat werkt prima. Zonder een enkele fout. Maar het lijkt er op dat 5 banken dood zijn.

Nu vraag ik me af is dit echt een mobo probleem of kan dit toch nog de cpu/mem zijn ? helaas heb ik niet even een 2e i7 liggen of nog een set geheugen om het een en ander uit te sluiten.

Heeft iemand nog tipv of ideen ?

Ik vind het zelf op een moederbord probleem lijken en zit er over te denken het zaaktje terug te sturen en meteen voor een DFi te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 16-01-2009 22:53 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Ik neem aan dat je het geheugen al getest hebt met memtest of iets dergelijks (dus niet alleen twee dimms, maar ook de derde door even te wisselen). Je schrijft dat er 5 banken mogelijk dood zijn, maar je schrijft ook dat er twee witte slots werken. Heeft dat bord 7 slots of zo?

Gezien het een i7 is zou het nog aan het Uncore gedeelte van de CPU kunnen liggen. Je zou dus nog het Uncore voltage een beetje kunnen verhogen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dofke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Gigabyte is nogal "picky" wat geheugen betreft heb ik ook al ontekt (heb gigabyte x58 extreme)
Je geheugencontroller zit op je processor....CPU er terug afhalen, moederbordpinnetjes controleren op beschadigingen en proc terugplaatsen, je weet nooit.

Misschien help dit (goed forum btw)
http://forums.tweaktown.c...-ud5-big-issue-ddr-29705/

[ Voor 27% gewijzigd door Dofke op 16-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
kalizec schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:04:
Ik neem aan dat je het geheugen al getest hebt met memtest of iets dergelijks (dus niet alleen twee dimms, maar ook de derde door even te wisselen). Je schrijft dat er 5 banken mogelijk dood zijn, maar je schrijft ook dat er twee witte slots werken. Heeft dat bord 7 slots of zo?

Gezien het een i7 is zou het nog aan het Uncore gedeelte van de CPU kunnen liggen. Je zou dus nog het Uncore voltage een beetje kunnen verhogen.
uhm sorry 4 werken er niet. Idd heb alle repen met memtest getest. Ik zal die uncore nog even proberen maar dan nog de repen werken perefect op 1600 mhz cl8 maar een 3e er bij wil 1066 niet eens meer werken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dofke schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:27:
Gigabyte is nogal "picky" wat geheugen betreft heb ik ook al ontekt (heb gigabyte x58 extreme)
Je geheugencontroller zit op je processor....CPU er terug afhalen, moederbordpinnetjes controleren op beschadigingen en proc terugplaatsen, je weet nooit.

Misschien help dit (goed forum btw)
http://forums.tweaktown.c...-ud5-big-issue-ddr-29705/
uhmm interessant.zal naar die pinnetjes gaan kijken. Doe mij maar weer de ouderwetse pinnen die AMD nog gebruik kan veel minder mee mis gaan. Die LGA sockets beschadigen super snel.
Modbreak:Oi :o

Jij loopt hier *echt* lang genoeg rond om te weten dat meermaals achter elkaar posten <24u niet gewaardeerd wordt. Gebruik gewoon de edit-knop om iets toe te voegen aan je eerdere posts. Ook als je meerdere berichten wilt quoten...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 17-01-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb het gevonden. Een van de pinnetjes was iets wat gebogen. Die heb ik recht gezet en nu werkt alles weer. Tip voor de mensen die dus probs hebben met memory of niet booten even de cpu er uit en alles controleren.

Bedankt voor jullie hulp en tips !

Edit: @ Mod klopt ja normaal doe ik dat ook. Zal er even extra op letten.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 17-01-2009 01:59 ]

Pagina: 1