Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De GoT Top Gear Challenge

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Velen hier kennen vast wel de challenges van Top Gear.

Nu ga ik best vaak naar London en bekijk daarom alle opties van vervoer. Vliegtuig, trein en auto.
Nu had ik globaal berekend dat alle 3 de manieren ongeveer net zoveel reistijd beslaan.(uiteraard ook afhankelijk van start- en eindpunt) En aangezien ik binnenkort weer met de auto naar London zou gaan, leek het mij leuk om te kijken of er nog meer mensen binnenkort naar London zouden gaan of willen gaan, en dan een challenge te doen met auto/boot, vliegtuig en trein om te kijken welk vervoersmiddel deze challenge gaat winnen.

Uiteraard kunnen we deze challenge ook later dit jaar gaan proberen. Aangezien Tom en Femme nogal goed zijn in filmen kunnen zij mee als cam-crew ;)

Ik hoor graag of hier liefhebbers voor zijn. Als er genoeg interesse is (want ja, er kunnen natuurlijk meerdere auto's meerijden en/of meerdere mensen met het vliegtuig danwel trein gaan) dan zal ik de SP aanpassen met mijn bevindingen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Hahahaha sick idee! :D 8)

Oh, het staat niet in de HK :$

Ik heb niks te zoeken in London, en ik heb geen rijbewijs. Dus helaas :P

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2009 22:29 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik wil wel meedoen... lachen :P

Heeft ook een computer!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

ThinkPadd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:28:
Hahahaha sick idee! :D 8)

Oh, het staat niet in de HK :$

Ik heb niks te zoeken in London, en ik heb geen rijbewijs. Dus helaas :P
Dan doe jij de boot-route toch 8)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

c0ne schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:31:
Dan doe jij de boot-route toch 8)
Of de trein... :) Lijkt me grappig om zoiets te doen, al ben ik zelf dan weer niet echt een deelnemer hier aan. Leuk initiatief wel!

Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2009 23:41 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GJtje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:36:
[...]
Of de trein... :) Lijkt me grappig om zoiets te doen, al ben ik zelf dan weer niet echt een deelnemer hier aan. Leuk initiatief wel!
Vliegtuig vanuit duitsland kost tegenwoordig toch ook niet meer zoveel om naar London te gaan? Volgens mij wel echt een vet idee om uit te voeren. Er zijn ook vast wel meer mensen die mee zouden willen doen om te filmen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

afhankelijk van de dag doe ik wel mee, moet regelmatig voor mijn werk naar Londen :)

Ik waarschuw alleen nu alvast, ik win t op mijn sloffen, want ik hoef maar 30 mins voor vertrek op t vliegveld te zijn, uurtje vliegen, en binnen 2 uur sta ik in de aankomsthal op heathrow :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

kamstra schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:43:
afhankelijk van de dag doe ik wel mee, moet regelmatig voor mijn werk naar Londen :)

Ik waarschuw alleen nu alvast, ik win t op mijn sloffen, want ik hoef maar 30 mins voor vertrek op t vliegveld te zijn, uurtje vliegen, en binnen 2 uur sta ik in de aankomsthal op heathrow :P
Dan maken wij er toch een gemiddelde van bij de vliegtuig mensen :> >:) Zo zouden er ook auto's zijn die met alle plezier eventjes hun "top" uittesten. Haal je het gemiddelde wel denk ik :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Touchdomex schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:38:
Vliegtuig vanuit duitsland kost tegenwoordig toch ook niet meer zoveel om naar London te gaan? Volgens mij wel echt een vet idee om uit te voeren. Er zijn ook vast wel meer mensen die mee zouden willen doen om te filmen?
Enige probleem met filmen is alleen: hoe ga je dat dan organiseren? :)

Om het eerlijk te houden, moet iedereen, lijkt mij althans, wel dezelfde start en finish hebben. (Anders is het ook niet goed te vergelijken / testen)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2009 23:46 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GJtje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Om het eerlijk te houden, moet iedereen, lijkt mij althans, wel dezelfde start en finish hebben. (Anders is het ook niet goed te vergelijken / testen)
Het filmen zelf is denk ik geen probleem ;) Camera mee en aanzetten en filmen maar :P :> Maar het bewerken/samenvoegen/selecteren van beeldmateriaal is juist hetgeen waar de meeste tijd in gaat zitten.

Misschien een centraal startpunt aanwijzen en dat iedereen vanuit daar weggaat naar zijn of haar plek?(Hoofdstad NL naar hoofdstad GB?)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:45:
[...]

Klopt. Ik heb een bepaald punt in London in gedachte, waar je met de auto kan komen en via trein en vliegtuig nog een stukje metro of OV moet pakken. Net als in de Top Gear challenge. Startpunt zal ook niet op een station zijn, maar gewoon een verzamelpunt waardoor de verschillende reis methodes ongeveer evenlang duren.

Filmen zal gebeuren door de deelnemers en hopelijk wat extra mensen die ook mee willen doen.
Mooiste zou zijn minimaal 4 deelnemers per vervoersmiddel. Paartjes van 2 die elkaar dan o.a. kunnen filmen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:05
Touchdomex schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:50:
[...]

Het filmen zelf is denk ik geen probleem ;) Camera mee en aanzetten en filmen maar :P :> Maar het bewerken/samenvoegen/selecteren van beeldmateriaal is juist hetgeen waar de meeste tijd in gaat zitten.
weet je dat wel zo zeker? wels de Top Gear crew gezien, bakken met cameramannen/vrouwen(?) voor iets wat uiteindelijk behoorlijk plain lijkt.. je kan wel heel simpel alles met 1 cam filmen, maar 't moet ook nog boeiend zijn hé :p

|>

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Touchdomex schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:50:
Wilde jij per deelnemer een camera(man) meenemen? Of a la Cloverfield, zou ook wel gaaf zijn idd. :)
Misschien een centraal startpunt aanwijzen en dat iedereen vanuit daar weggaat naar zijn of haar plek?(Hoofdstad NL naar hoofdstad GB?)
Denk dat een animo check als eerste het verstandigste is. Maar op zich zou Amsterdam - London niet verkeerd zijn, denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 16-01-2009 23:55 ]

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GJtje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:54:
[...]
Wilde jij per deelnemer een camera(man) meenemen? Of a la Cloverfield, zou ook wel gaaf zijn idd. :)
[...]
Denk dat een animo check als eerste het verstandigste is. Maar op zich zou Amsterdam - London niet verkeerd zijn, denk ik.
Niet per deelnemer? Misschien kunnen wij mensen per groep laten vertrekken vanuit 1 punt? bijvoorbeeld een auto heeft ruimte voor 2 a 4 mensen. Dat vul je op met mensen die bij elkaar passen. 1 geef je een camera en zo wil het ;) Verdeel je het in een stuk of een paar teams.
simon schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:54:
[...]

weet je dat wel zo zeker? wels de Top Gear crew gezien, bakken met cameramannen/vrouwen(?) voor iets wat uiteindelijk behoorlijk plain lijkt.. je kan wel heel simpel alles met 1 cam filmen, maar 't moet ook nog boeiend zijn hé :p
Zoals hierboven is uitgelegt :> Ik zou het bijna zelfs per deelnemer kunnen doen. Maar nabewerken is dan zwaar klote eigenlijk... :P

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Die top gear challenges vind ik altijd zo nep/ge-stage'd, maar heel top-gear is zo niet-spontaan. Ik erger me altijd rot als Jeremy alweer met zo'n ingestudeerd 'grapje' of 'ongelukje' komt.

Kijk het vooral voor de mooie beelden van de bolides, de filmploeg kan echt mooie beelden monteren! ;)

Doet verder niets af aan het idee natuurlijk :P
Voor de mensen die met de trein gaan; http://www.nshispeed.nl/nl/aanbiedingen/voordelig-londen

Niet duur op zich. Van de zomer met de Thalys in comfort 1 (eerste klas) voor 100 euro retour naar Parijs :P Verreweg de chillste manier om te reizen!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Leuk idee :) Bookmarked.

Evt (ernstig evt :P weet nog niet hoe ik ga uitkomen met vakantie) wil ik wel mee met camera, in bij voorkeur auto. Heb het liefst mn benen (dicht bij/op) de grond :) Ben uiteraard ook in het bezit van rijbewijs..

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 23-01-2009 00:41 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:50
Bartjuh schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:13:
Die top gear challenges vind ik altijd zo nep/ge-stage'd, maar heel top-gear is zo niet-spontaan. Ik erger me altijd rot als Jeremy alweer met zo'n ingestudeerd 'grapje' of 'ongelukje' komt.
Nouja, lang niet alles is ingestudeerd hoor. Op hun trip komen ze vanalles tegen waar ze spontaan iets nieuws op verzinnen. En een goed voorbeeld van niet-ingestudeerd is die lelijke val die Jeremy maakte met z'n scooter in Vietnam waarbij z'n armen en benen flink open lagen... dat doetie echt niet voor de lol.

De routes zullen ze vooraf wel uitgerekend en bedacht hebben, maar wat ze ter plekke onderweg tegen komen... kan gewoon niet verzonnen worden, ze rijden gewoon door een normale samenleving die niet geprogrammeerd gaat worden hoor :P

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
simon schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:54:
[...]

Sterker nog, voor veel challenges reist de filmcrew van topgear de reis inclusief de gebruikte vervoersmiddelen _opnieuw_ op fatsoenlijke film te schieten 8)7

Wel een vet idee though. Alleen auto wint meestal om de stomeenvoudige reden dat het OV op de laatste paar kilometers hemelsbreed altijd mateloos faalt :+

Moet wel bijgezegd worden dat áls je met de auto gaat, je continu tegen/over het randje van RBW niet-kwijt/kwijt zit.... ;) Hoewel... ik rij al jaren zo. Waar schrijf ik me in? :+

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Autoliefhebbers genoeg. Ik zoek nog mensen die met trein en vliegtuig willen. :+

Op zich kunnen we een datum zetten voor later in het jaar, zodat iedereen de tijd heeft om voorbereidingen te treffen. Het leukste zou zijn, als we dit dan ook opnemen a la Top Gear en dat dan naar Top Gear sturen. :)
Let wel: we moeten dan wel Engels spreken. :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Kicke, count me in :).

Ben laats al naar de overkant geweest en dat is met de auto goed te doen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:37

BioHazard

*\o/*

* BioHazard vote voor een GoT Gumball ! :+

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Naboo schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 07:22:
Het leukste zou zijn, als we dit dan ook opnemen a la Top Gear en dat dan naar Top Gear sturen. :)
Let wel: we moeten dan wel Engels spreken. :)
Ook in Engeland kunnen ze ondertitelen & vertalen hoor :P

BMW 535D

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:51

steveman

Comfortabel ten onder

Als ik nou zomervakantie was had ik de motor wil willen pakken :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Henk schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 06:04:
[...]

Sterker nog, voor veel challenges reist de filmcrew van topgear de reis inclusief de gebruikte vervoersmiddelen _opnieuw_ op fatsoenlijke film te schieten 8)7
Het grootste deel filmen ze op de terugweg, goed te zien toen Richard langs de Riviera reed om tegen die supersnelle boot te racen.

TS; Je moet er wel zorg voor dragen dat alle alternatieven volgens de planning ongeveer evenveel tijd kosten, en als dat te ingewikkeld wordt eventueel mensen eerder/later laten vertrekken. Auto/kanaaltunnel zou ongeveer 5:30 kosten vanuit London, dan moet je wel zorgen dat de andere opties ook ongeveer zo lang zijn. Als iemand nu al zegt binnen 2,5 uur daar te kunnen komen is dat niet geheel eerlijk :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ja, 2,5 uur volgens zijn eigen reisplanner ja.

Maar het is natuurlijk allemaal afhankelijk van start en aankomst plaats. En vanuit de plaatsen die ik in m'n hoofd heb, zijn de reizen ongeveer even lang. Heb wel eerst research gedaan he? :9

Half februari is mijn nieuwe huis klaar, dus vanaf dat moment zal ik de exacte planning gaan berekenen en vastleggen. Maar ja, eerst wilde ik peilen of er interesse was voor dit project. :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 06:42

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gaaf idee :) ik wil wel meedoen.

Londen is vanuit Nederland geen eerlijke bestemming tenzij je allerlei kunstgrepen gaat toepassen (zoals voor het vliegtuig belachelijke startplaatsen) omdat je met zowel auto als trein een behoorlijke omweg moet maken. Het vliegtuig is derhalve niet alleen het snelste vervoermiddel, maar heeft ook nog eens veruit de kortste route. In de tijd die het vliegtuig nodig heeft om van Schiphol naar Heathrow te komen ben je met auto en trein net Nederland uit.

De snelst mogelijke reistijd met de trein van Amsterdam Centraal naar Londen St. Pancras is zo'n 5 uur en 42 minuten. Voor de auto geeft Google Maps iets meer dan 6 uur op - vooropgesteld dat je goed uitkomt qua tijd met de autotrein - maar daar kun je misschien nog wel wat van af rotzooien. Hoe dan ook, het is geen concurrentie voor het vliegtuig: reken 20 minuten van Amsterdam Centraal naar Schiphol, alwaar je max. 30 minuten voor vertrek aanwezig moet zijn, vervolgens anderhalf uur vliegtijd, een uur om met de trein naar Paddington Station te komen en nog wat metro-werk om bij St. Pancras te komen. Laat je er alles bij elkaar 4 uur over doen. Ergo: het vliegtuig moet met behoorlijke vertraging te kampen krijgen wil het enigszins een gelijke strijd worden.

Je kan beter Parijs (bijv. van het Rijksmuseum in Amsterdam naar het Louvre in Parijs) kiezen. Dat is met de trein op zijn best 4 uur en 9 minuten gerekend vanaf Amsterdam Centraal tot station Paris Nord - en dan zit je dus nog met je voor- en natransport. Met de auto houdt Google het op 4 uur 50 minuten van deur tot deur maar het is allemaal snelweg dus daar kun je nog wel wat tijd goedmaken. Vliegtuig is ongeveer anderhalf uur pure vliegtijd, maar voordat je vanaf het Rijksmuseum bij Schiphol bent, ben je een uurtje verder en ook van Charles de Gaulle naar het centrum mag je makkelijk een uur rekenen. Incl. wachten etc. kom je al dik over de 4 uur en wordt het een beetje een wedstrijd.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Eens. Maar daarom zeg ik ook dat ik bezig ben met exact te bepalen locaties. Wat jij zegt is helemaal leuk omdat je er dan ook nog een thema er aan geeft. Misschien wordt de challenge wel "Hunnebedden - Stonehenge" :9

Alle input is daarom ook welkom. En het meeste ideale zou zijn als je zowel trein, vliegtuig als auto tegen elkaar kan laten strijden.

Maar goed, dit is echt iets wat ik serieus op poten wil gaan zetten, want elke keer als ik die challenges bij Top Gear zie (hoe "gestaged" ze soms ook mogen zijn), kan ik alleen maar denken: DAT WIL IK OOK!!! :D

Al duurt de planning een jaar, de GoT Top Gear Challenge zal er komen! :Y

Nu nog mensen zoeken die de trein en vliegtuig willen nemen :+

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

steveman schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:48:
Als ik nou zomervakantie was had ik de motor wil willen pakken :9
Ik rij achter je aan. Heb goede helmcamera en klein camcordertje.

Makerij Hofman

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41

Steffie

Opaque

komkommer schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 02:40:
Ik rij achter je aan. Heb goede helmcamera en klein camcordertje.
Ik ook op de motor ;) Heb je en een TG Challenge en een variant op Long Way Round/Down in een ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:35

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

whaha...ik kan wel meedoen :D
maare, als ik eenmaal in londen ben wil ik natuurlijk wel met de GOTers meegaan op sightseeing :D
anders ben ik daar zo alleen :p

Ik wil wel met vliegtuig gaan. Lekker comfortabel.
Mijn camera gaat alvast in de oplader!

Maare, als ik vanaf mijn huis naar londen ga, ben ik vanaf het moment dat ik uit de deur stap, in ongeveer 2,5 uurtje in Londen.
Huis > Rotterdam Airport: 15 min
Rotterdam Airport > Londen: 45min-1uur
Van te voren aanwezig zijn: 45 min
Vliegveld > treinstation Londen city: 20 min?

[ Voor 44% gewijzigd door DNA_Saint op 24-01-2009 03:43 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik wil ook wel in het vliegteam :)

Qua bestemming: je weet dat voor elke afstand boven de 500 kilometer het vliegtuig en de (hogesnelheids)trein een dusdanig groot voordeel ten opzichte van de auto hebben dat het niet eerlijk meer is, tenzij je een start en/of finishplaats verzint die met het OV veel lastiger te bereiken is. Andersom geldt echter dat als je dat laatste weer te lastig maakt, het voordeel voor de auto weer veel te groot wordt. Dit zoals bijvoorbeeld bij de Top Gear challenge met de Mercedes SLR: de auto was in no time het land uit terwijl Richard en James al dik een uur bussen nodig hadden om op het eerste treinstation te komen.

Het auto-team vervangen door een motor-team levert dan nog wat extra balans op omdat die sneller door eventuele files heen kunnen komen.

Anyway: wat moet je hiervoor organiseren:
- start en finishplaats bepalen
- teams: ik zou zeggen drie teams van twee man (iig voor trein en vliegtuig) die ieder zelf beeldmateriaal schieten. De auto/motorteams zouden eventueel met meer kunnen zijn, danwel meerdere teams - die dan wel ieder een andere route toegewezen krijgen om nadrukkelijk racen te voorkomen. Het moet wel veilig blijven :)
- datum prikken
- wie dat wil hotelletje regelen (leukste is natuurlijk aankomen, finishplaats beetje verkennen, biertje drinken en de volgende dag terug)
- spelregels uitwerken: wat mag wel en niet (voor autorijders is het gebruik van navigatie verboden >:))

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

om in the mood te komen

had ook al bedacht dat het gaaf zou zijn om een twitter channel of een site te gebruiken met gps gegevens. FF de updates vertellen aan het thuisfront.

Maar ik ben er van overtuigd dat niks sneller is dan het vliegtuig.

Huub Huub Barbatruc!

• Bartjeee
  • Niet online
Vliegtuig zal het snelste zijn als je naar London City Airport vliegt sta je binnen tien minuten in London, vertrekken van een regionaal vliegveld Eindhoven bijvoorbeeld. Ben je in max 2 uur in London.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
Leuk idee!

Als het een groot ding wordt zul je best wel een merk zo gek kunnen krijgen om een mooie auto te sponsoren :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24

ThunderNet

Flits!

* ThunderNet zou eventueel ook wel interesse hebben :)
Maar dan wel met een auto natuurlijk :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Daniel schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 08:42:
Ik wil ook wel in het vliegteam :)

Qua bestemming: je weet dat voor elke afstand boven de 500 kilometer het vliegtuig en de (hogesnelheids)trein een dusdanig groot voordeel ten opzichte van de auto hebben dat het niet eerlijk meer is, tenzij je een start en/of finishplaats verzint die met het OV veel lastiger te bereiken is. Andersom geldt echter dat als je dat laatste weer te lastig maakt, het voordeel voor de auto weer veel te groot wordt. Dit zoals bijvoorbeeld bij de Top Gear challenge met de Mercedes SLR: de auto was in no time het land uit terwijl Richard en James al dik een uur bussen nodig hadden om op het eerste treinstation te komen.
Het wordt idd wel mooi afgemeten in top gear. In dat voorbeeld dat jij aanhaalt nemen ze een ferry naar noorwegen. Ze hadden net zo goed naar Oslo kunnen vliegen natuurlijk, dan had Jeremy ook 0,0 kans gehad. (belgië, nederland, duitsland, denemarken, finland, noorwegen) En dat zie je met al die races, maar goed, zo hoort dat. Mooie tv en veel spanning.

Dat ze bij top gear goed zijn in het perfect uitbalanceren van de routes, zag je bij de 'ferrari naar zwitserland' challenge (ze ontmoetten elkaar in de laatste straat van de challenge :p ) en in Japan met de GTR, scheelde het toen ook maar een paar minuten.

Dus je kan het net zo fijn afstellen en regelen als je zelf wel. Beetje verder van het OV, of een beetje dichter... Van luchthaven naar luchthaven maak je uiteraard geen kans met de auto. In de aansluitingen, daar verlies je tijd.

Natuurlijk moet je dan wel nog even de moeite doen om als vertrek- en aankomstlocatie iets te nemen wat presentabel is. Geen uithoek of leeg gat in the middle of nowhere, omdat dit net de afstand was waarop je quite zou spelen volgens de berekeningen. :P Een landmark, mooi gebouw, noem maar op...

Er zit potentie in, maar het kan zowat overal misgaan (verbinding missen dan vooral :p )

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Haha, dit is een grappig idee. Lijkt me ook wel leuk om aan mee te doen met de auto (al is mijn auto niet zo spannend als een SLR). Ik weet alleen niet of grote afstanden rijden zo'n succes is in die truttenschudder van me. Daar is ie niet echt voor gemaakt.

Ik zal er eens over na gaan denken.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Misschien kun je als finishplaats het huis van Jeremy Clarkson gebruiken?

Verwijderd

DarkShadow16 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 01:25:
Misschien kun je als finishplaats het huis van Jeremy Clarkson gebruiken?
Zorg dan dat hij er zelf niets van merkt, want dat kan hij allerminst appreciëren denk ik. Hij heeft al eens in één van de top gear afleveringen alle petjes op de korrel genomen omdat ze continu met hun blèrpijpen komen optrekken en afremmen voor z'n huis, om daarna in z'n voortuin te belanden :p

He doesn't give a shit, want alles wat jij kan organiseren hebben ze met top gear al oneindig veel keer beter gedaan, en alles waarmee iemand daar kan voorbijscheuren, heeft Jeremy al in gereden, full throttle op een landingsbaan :)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

Deze gaat in mijn bookmarks :D

Roadtripje zie ik wel zitten :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Met vliegtuig is het snelst, maar met de auto is het leukst :D

Je moet onthouden dat je met de auto naar Calais moet rijden. Dat is ook niet echt dichtbij.
Opzich zou ik dat eigenlijk nu ook wel willen. Heb lange tijd al niet met mijn auto snel kunnen rijden.

Huub Huub Barbatruc!

• paQ
  • Laatst online: 20:05

paQ

Jullie realiseren je wel dat dit de duurste HK meet tot nog toe wordt he :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

paQ schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:48:
Jullie realiseren je wel dat dit de duurste HK meet tot nog toe wordt he :P
Vermoedelijk wel de meest memorabele meet ever :P Dus wat dat betreft is het best leuk om nog te doen :+

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

qua kosten valt het nog wel mee. Het is gewoon de kosten van een weekendje weg. Maar dit zal ik dan wel voor altijd blijven herinneren :D

En als het eigenlijk van de Tweakers Crew mag, kunnen misschien zelfs uit hun naam sponsors gaan vragen? :p
Een paar goede camera's zouden geweldig zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door DNA_Saint op 27-01-2009 15:38 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 14:43:
Met vliegtuig is het snelst, maar met de auto is het leukst :D

Je moet onthouden dat je met de auto naar Calais moet rijden. Dat is ook niet echt dichtbij.
Opzich zou ik dat eigenlijk nu ook wel willen. Heb lange tijd al niet met mijn auto snel kunnen rijden.
Ik blijf er bij dat Londen geen goede bestemming is tenzij je de startplaats Rotterdam ofzo maakt en vervolgens de 'vliegers' verplicht via Schiphol te gaan. Dat uurtje tijdswinst voor trein en auto maakt het eventueel nog net eerlijk. Maar toch...het feit dat ook de auto afhankelijk is van een OV-factor (namelijk de trein door de kanaaltunnel, of bijv. Hoverspeed) zorgt voor een onzuiver vergelijk.

Een andere mogelijkheid is Frankfurt. Daar rijdt een ICE rechtstreeks heen (4 uur reistijd vanaf Amsterdam), met de auto is het iets meer dan 440 km (± 4 uur) én de mogelijkheid om fors door te halen op de autobahn, als je gaat vliegen is de ruwe vliegtijd ongeveer 75 minuten. Met voor- en natransport kom je ook link dicht in de buurt van de vier uur :) Of anders toch Parijs :)

En nee, niemand gaat uit onze naam potentiële sponsors benaderen. Mochten we hier een groter event van willen maken dan doen we dat zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 27-01-2009 15:47 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:53:
[...]
Dat ze bij top gear goed zijn in het perfect uitbalanceren van de routes, zag je bij de 'ferrari naar zwitserland' challenge (ze ontmoetten elkaar in de laatste straat van de challenge :p ) en in Japan met de GTR, scheelde het toen ook maar een paar minuten.
Dit soort challenges zijn veel meer scripted dan je denkt hoor. Als je alleen al naar het camerawerk kijkt. Heel vaak drive-by's terwijl de camera aan de kant van de weg staat. Alsof die camera auto dan even volgas gaat rijden om weer bij Clarkson te komen.. Nee, Clarkson wacht dan gewoon even ergens met z'n dikke bolide. Of de laatste paar minuten van die race in Japan. Je ziet Jeremy in z'n GTR die berg op scheuren, het lijkt alsof hij op z'n allerhardste gaat, maar die camera auto blijft hem gewoon voor. Gebruiken ze daar dan ineens een prof rally auto voor met 500PK? Je moet dit soort dingen van Top Gear dus niet echt serieus nemen, het is gewoon leuk vermaak. :P

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
kamstra schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:43:

Als je nou gewoon naar city vliegt ben je weer wat sneller in hartje London.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Probleem is dat als je de trein een voordeel wil geven (wat bij bijna alle locaties nodig is). Geef je het vliegtuig ook direct een voordeel, omdat je bij alle grote stations ook een vliegveld in de buurt hebt, of de connectie daarnaartoe erg kort is.

Dus eigenlijk heb je altijd auto vs vliegtuig, of auto vs trein, of auto vs boot.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Waarom gewoon niet vliegtuig gedag zeggen en echt alleen puur met auto's en motoren?
Soort van Gumball Rally :p

Dat lijkt mij ook wel vet.

Huub Huub Barbatruc!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:29:
Waarom gewoon niet vliegtuig gedag zeggen en echt alleen puur met auto's en motoren?

Dan zit er weinig challenge meer in, daarnaast wil je geen omstandigheden voor een "race" ontwikkelen.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is volgens mij toch al een keer op tv geweest...vliegtuig was toen het snelst ;)

Burp

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ThunderNet schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:30:
[...]

Dan zit er weinig challenge meer in, daarnaast wil je geen omstandigheden voor een "race" ontwikkelen.
True, maar de vliegtuig is gewoon bijna unbeatable. Of je moet dingen verzinnen waarmee ze erg vertraagd worden.
Maakt mij opzich niet uit waarmee ik ga.

Huub Huub Barbatruc!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Daniel schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:45:
[...]

Ik blijf er bij dat Londen geen goede bestemming is tenzij je de startplaats Rotterdam ofzo maakt en vervolgens de 'vliegers' verplicht via Schiphol te gaan. Dat uurtje tijdswinst voor trein en auto maakt het eventueel nog net eerlijk. Maar toch...het feit dat ook de auto afhankelijk is van een OV-factor (namelijk de trein door de kanaaltunnel, of bijv. Hoverspeed) zorgt voor een onzuiver vergelijk.

Een andere mogelijkheid is Frankfurt. Daar rijdt een ICE rechtstreeks heen (4 uur reistijd vanaf Amsterdam), met de auto is het iets meer dan 440 km (± 4 uur) én de mogelijkheid om fors door te halen op de autobahn, als je gaat vliegen is de ruwe vliegtijd ongeveer 75 minuten. Met voor- en natransport kom je ook link dicht in de buurt van de vier uur :) Of anders toch Parijs :)

En nee, niemand gaat uit onze naam potentiële sponsors benaderen. Mochten we hier een groter event van willen maken dan doen we dat zelf.
Ik wil met jou mee rijden! aangezien mijn vw snolf niet harder gaat als 150 en dan denk je dat je dood gaat :P wil ik graag met jou racen :)
me rijbewijs kwijtraken

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:41:
[...]

True, maar de vliegtuig is gewoon bijna unbeatable. Of je moet dingen verzinnen waarmee ze erg vertraagd worden.
Maakt mij opzich niet uit waarmee ik ga.
Je moet ook niet Vliegveld -> vliegveld doen.
Maar als je van Groningen naar bijvoorbeeld hoogst gelegen parkeerplek bij de Mt. Blanc. Dan wordt het al lastiger om met vliegtuig te winnen.

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 23:04
Is het niet ook interessant om het kostenplaatje erbij te betrekken?
Ik bedoel: vliegen is erg snel ja, maar dat kost ook wat als je niet met je benen in je nek wil zitten gedurende de hele vlucht.
En wat kost zo'n rit nou eigenlijk aan benzine/tol/kaartjes voor de trein enz.?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 16:29:

Dat wil je niet. Veel te gevaarlijk. De ervaring leert dat alle goede voornemens over correct weggedrag direct overboord gaan doordat de adrenaline en competitiedrang van de gemiddele mannelijke bestuurder de overhand krijgt. Dat is een recept voor drama en daar wil ik niets mee te maken hebben.

Op het moment dat je tegen een 'onzichtbare' tegenstander strijdt is dat gevaar al een stuk minder aanwezig :)

Verwijderd

Heel simpel, met een vliegtuig moet je gewoon nog extra OV voor en na voorzien.

In Top Gear moeten ze ook eerst van hun studio de bus nemen naar het vliegveld (of trein) en dat kan flink lang duren. Daarna vaak nog OV naar de uiteindelijke plek (wat vaak een interessante 'landmark' is)

Feit is wel dat je voor een retourtje heen en terug in het vliegtuig, waarbij je de luchthaven niet verlaat, minder betaalt dan gewoonlijk. (enkel om het vliegen dus)

Racen is sowieso ook onverantwoord

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Klopt. Het is ook zeker NIET de bedoeling om er een Gumball van te maken. Tuurlijk het is leuk om misschien met 2 of 3 auto's te rijden. Zolang de bestuurders zich maar degelijk bewust zijn van het feit dat het niet auto tegen auto is. Maar auto tegen vliegtuig/trein.

De challenge is ook berekend op NORMALE toegestane snelheden. Tuurlijk, 130 ipv 120 en 80 ipv 70, dat houdt je altijd. Maar het is zeker niet de bedoeling om met 160 te gaan planken.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Kunnen we niet alvast een lijstje maken met wie er interesse heeft. En de mogelijke route?

Huub Huub Barbatruc!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Lijstje maken kan altijd. :) Route is nog in ontwikkeling. Grove lijnen zijn er wel, maar de details zijn nog in behandeling.

Deze lijst aub quoten: (graag ook even PB)

1. Naboo (auto)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Naboo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:55:
Lijstje maken kan altijd. :) Route is nog in ontwikkeling. Grove lijnen zijn er wel, maar de details zijn nog in behandeling.

1. Naboo (auto)
2. DNA_Saint (Vliegtuig, evt auto)

Huub Huub Barbatruc!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

1. Naboo (auto)
3. Komkommer (motor)

Makerij Hofman

• Wok
  • Laatst online: 17:16

Wok

Dakloos...

1. Naboo (auto)
3. Komkommer (motor)
4. Wok (auto, trein, vliegtuig (volgorde van voorkeur))

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

1. Naboo (auto)
3. Komkommer (motor)
5. Fwnk (vliegtuig, trein, auto) (volgorde van voorkeur)

Heeft ook een computer!

• _Drake_
  • Laatst online: 14:28

1. Naboo (auto)
3. Komkommer (motor)
6. Drake (auto!)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

1. Naboo (auto)
3. Komkommer (motor)
6. Drake (auto!)
7. Kryz (auto)
Doen we meteen een review van de auto erbij (Daniel, doe je mee? :)), dan zijn we bij GoT eerder met het reviewen van de A5 dan Top Gear. Een co-driver lijkt me sowieso wel aardig (er moet toch iemand filmen), meer kan theoretisch ook, maar als het een lange rit is, moet je wel klein zijn, anders is het niet heel comfortabel. ;)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Er moet altijd een co-driver zijn. Voor het filmen, maar vooral voor de veiligheid. Maar welke auto's hebben we in de aanbieding? Ik zelf kan met de clk komen en als het een eco challenge is kan ik nog corsa van broertje lenen :p

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:43:
Er moet altijd een co-driver zijn. Voor het filmen, maar vooral voor de veiligheid.
Euh? Wat verwacht je dat we gaan doen dan, een rally rijden? Een co-driver is in principe onveiliger, aangezien hij/zij je kan afleiden. En als hij/zij met zijn/haar tengels aan mijn radio of climate control zit, dan is het onveiliger voor hem/haar. ;)

Verwijderd

Satch schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:56:
Dit soort challenges zijn veel meer scripted dan je denkt hoor.
Alleen al het feit dat Jeremy altijd wint, zou wel eens een aanwijzing kunnen zijn dat je gelijk hebt. O-)

Verder wel een leuk idee. Lijkt me wel cool om te gaan doen. Maar of ik mee kan hangt ook wel heel erg af van de vraag: Wanneer?!? Ik ben voor het vliegtuig vanaf eindhoven of rotterdam naar london city 8)7

(n.b. Kortste hop vanaf schiphol naar heatrow was 30 minuten van de deur sluiten, tot stil staan bij de pier. Waar iemand 1,5 uur vliegen vandaan haalt.... geen idee.)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 14:41 ]

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 16:23

Impry

Rallymedia.nl

Wel een leuk idee, ik blijf het ook wel even volgen. Geen idee binnen welke tijd dit gerealiseerd gaat worden, maar ben over maandje klaar met m'n studie, dus daarna tijd voor leuke dingetjes ;)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Verwijderd

Ik zie hier de leut wel van in - maar Londen? Frankfurt, Stuttgart, Parijs dat soort steden lijkt me dan leuker. London id ten eerste een graf eind weg (vooral met de auto vanwege de giga omrit) en bovendien duur om naa te te gaan want je betaalt naar je diesel ook nog eens een heftig bedrag voor de Chunnel. De boot nemen is goedkoper maar ja, dan zit je minstens twee (drie?) uur op de Noordzee. Dan moet het vliegtuig onderweg stoppen om een band te wisselen wil je dat nog halen.

Als er een datum suggestie is en eenheid is over waarheen het gaat, dan lijkt het me wel leuk om mee te doen. /me rijdt auto.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 17:17:
Ik zie hier de leut wel van in - maar Londen? Frankfurt, Stuttgart, Parijs dat soort steden lijkt me dan leuker. London id ten eerste een graf eind weg (vooral met de auto vanwege de giga omrit) en bovendien duur om naa te te gaan want je betaalt naar je diesel ook nog eens een heftig bedrag voor de Chunnel. De boot nemen is goedkoper maar ja, dan zit je minstens twee (drie?) uur op de Noordzee. Dan moet het vliegtuig onderweg stoppen om een band te wisselen wil je dat nog halen.

Als er een datum suggestie is en eenheid is over waarheen het gaat, dan lijkt het me wel leuk om mee te doen. /me rijdt auto.
Misschien is berlijn een idee? /me is zelf wel in voor een grote duitse stad

Trein is prima te doen vanuit elke plek in het land( Noorden, midden en zuiden volgens mij ook wel?)
Vliegtuig is ook zeer goed te doen. Berlijn heeft een aantal vliegvelden in de buurt? ( in ieder geval 1 :+ )
Auto is ook bijna een zo goed als rechte lijn. Het enige wat je moet onthouden voor jezelf is je snelheid. Het is nog steeds geen Gumball.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ja, als het Berlijn wordt, dan verander ik mijn keuze natuurlijk naar Auto :p

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

London ver weg? Ik zou eerder zuid frankrijk (marseille, monaco) of noord spanje nemen :)

Een extra persoon in de auto is natuurlijk ook niet erg 'top gear-like' aangezien jeremy ook altijd alleen in de wagen zit.

Dat ideetje van autoreviewen, laat dat maar vallen zou ik zeggen :p Als het van het niveau autoblog.nl/<dat Nederlandse autoprogramma> is, hoeft het niet :p Daarnaast bereik je er in het Nederlands weinig mensen mee als je de reportage op Youtube zou zetten.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:53:
[...]

London ver weg? Ik zou eerder zuid frankrijk (marseille, monaco) of noord spanje nemen :)

Een extra persoon in de auto is natuurlijk ook niet erg 'top gear-like' aangezien jeremy ook altijd alleen in de wagen zit.
Zeker met een dergelijke afstand is het onverantwoord om zo lang in je eentje te rijden. Rijderswissel is dan gewoon noodzakelijk wil je verantwoord aankomen.

Verwijderd

ThunderNet schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:57:
[...]

Zeker met een dergelijke afstand is het onverantwoord om zo lang in je eentje te rijden. Rijderswissel is dan gewoon noodzakelijk wil je verantwoord aankomen.
Jeremy heeft hetzelfde nadeel he. Als hij te moe wordt (zoals naar Noorwegen) moet hij ook maar gewoon aan de kant staan en een paar uur rusten, dat hoort er bij.

Je gaat na welk transportmiddel het snelste is voor één persoon. Hoe geraak JIJ het snelste op locatie x. Niet, hoe geraak jij + een wisselrijder het snelste op locatie x, want in een vliegtuig zit je ook alleen.

Nu goed, het zuiden van frankrijk is misschien idd iets te ver, maar als je er toch een roadtrip van maakt zou ik meteen toch wel een lekker klimaatje er bij willen bij aankomst. (en dan ga je in maart of in april)

• Theimon
  • Laatst online: 19-11 14:07

Theimon

Snapte!?

Rijderswissel op een ritje dat, zoals de plannen er nu bij staan, niet langer duurt dan een uurtje of 4-5? Nah, kan ik me niet voorstellen. Maar een co-piloot voor het filmen en een gezellige babbel, das natuurlijk altijd leuk.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:39:
Alleen al het feit dat Jeremy altijd wint, zou wel eens een aanwijzing kunnen zijn dat je gelijk hebt. O-)
Ze hebben bij Top Gear wel eens toegelicht hoe dat eraan toe gaat: ze rekenen de reis zo uit, dat ze ongeveer gelijk aan zouden moeten kunnen komen. Ik geloof niet dat het feit dat Jeremy iedere keer wint puur script is. Het filmen eromheen wel, maar volgens mij nemen ze de race wel serieus.
ThunderNet schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:57:
Hoezo, niemand verplicht je toch om 14 uur achter elkaar te rijden? Als je rust nodig hebt, dan moet je die toch gewoon nemen? Veiligheid boven alles. En sorry, maar rijderswissel schmijderswissel, in mijn geval: ain't nobody drivin' mah car but me. ;)

Wil je het echt spannend maken, doe dan een ritje naar Bern. Daar kan je met de ICE behoorlijk snel komen. Om het tijdstechnisch spannend te maken, kan je dan wat OV-complexiteit in NL en/of CH toevoegen, en dan ben je er. Met het vliegtuig moet je een overstap maken, dus dat maakt het op dat vlak ook wat spannender.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter

London een graf eind weg? 5 uurtjes... incl. boot..... Berlijn is 8 uur rijden.... 8)7

Verwijderd

Naboo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:53:
[...]
London een graf eind weg? 5 uurtjes... incl. boot..... Berlijn is 8 uur rijden.... 8)7
En hoe lang vlieg je naar London? De vliegtijd is nog geen uur (eerder een half uur als je vanAmsterdam of Eindhoven opstijgt).
De grote hap van de reis zit iedereen op openbaar vervoer. Danwel de boot, danwel de trein, danwel de twietie.
Dat is geen zinvolle proef als je verschillende vervoersmiddelen wilt testen lijkt me.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Naboo schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:53:
[...]

5 uurtjes? waar vandaan vertrek je dan??

Als ik naar midden nederland rijd vanaf Reading (ten westen van London) ben ik toch wel 7 uur bezig...

En op zich is dat goed te doen in je eentje... meestal rijd ik het grootste stuk of alles.. even oogjes dicht in the tunnel en weer verder.. vooral het stuk aan beide kanten van de tunnel is erg rustig dus kan je relaxed toeren met 90MPH...

Als dit plan trouwens gerealiseerd gaat worden wil ik wel als wildcard het traject op de motor doen....mits het qua timing etc uitkomt..
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 09:58:
[...]

En hoe lang vlieg je naar London? De vliegtijd is nog geen uur (eerder een half uur als je vanAmsterdam of Eindhoven opstijgt).
De grote hap van de reis zit iedereen op openbaar vervoer. Danwel de boot, danwel de trein, danwel de twietie.
Dat is geen zinvolle proef als je verschillende vervoersmiddelen wilt testen lijkt me.
idd met vliegen ben je qua reis en incheck tijd toch vaak wel bijna hetzelfde kwijt...
Voor mij is het bijvoorbeeld 2 uur naar Stansted airport, dan daar 2 uur van tevoren aanwezig zijn, uur vliegen en dan 1 a 2 uur van Niederhein naar plaats bestemming (de goedkope RyanAir route)
Via Heathrow is een stuk sneller...

trouwens misschien is het wel leuk om het eindpunt van de rit de voorhene opname plek van 5th Gear te nemen: Ace Cafe aan de North Circular.

Lees net het topic wat beter en de hunnebedden naar Stonehenge lijkt mee een interesantere challenge waarbij het vliegtuig er best een kluif aan zal hebben...Beide zijn namelijk niet super makkelijk te bereiken met OV...

[ Voor 44% gewijzigd door ToolkiT op 02-02-2009 11:16 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Naboo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:55::
[...]

1. Naboo (auto)
3. Komkommer (motor)
6. Drake (auto!)
7. Kryz (auto)
8. ToolkiT (motor, mits timing ok uitkomt (MrsT is zwanger)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
*kick*

Ik kwam dit topic toevallig tegen: leuke idee, maaarrr.... waar ging het mis :P ? Blijkbaar had opeens niemand meer interesse hierin?

Verwijderd

Ik heb nog steeds interesse, ben alleen lui en zal me niet bemoeien met de organisatie. Heb mijn auto uitgetest deze zomer, en in 2 1/2 week tegen de 6000km gedaan, dus dat mag geen probleem zijn. Heb ruimte voor 1 passagier, of eventueel nog 2 extra als die niet zo hechten aan beenruimte. ;)

Ben overigens van mening dat de naam "GoT Pear Challenge" moet zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 21:44 ]

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 23:04
Of misschien gewoon GoT Gear? (ondanks dat GoT Pear een leuke scramble van de letters is, is fruit erbij betrekken natuurlijk niet echt vanzelfsprekend. En jammer dat Tweakers elke vorm van betrokkenheid zal ontkennen en we nooit toestemming krijgen om die naam ooit te gebruiken)

Zoals met veel van dit soort ideeën is iedereen ontzettend enthousiast, maar heeft denk ik niemand echt zin om alles helemaal zelf uit te zoeken en te organiseren. En daar loopt een heel groot deel van dit soort spontane projecten tegenaan. Als je even goed kijkt naar wat er allemaal geregeld moet worden, is het een best intimiderende taak namelijk:

Ten eerste de route helemaal uitstippelen, dan rijders/OV-ers regelen, goede camera's, evt communicatie tussen de teams (gewoon telefoon of walkie-talkie, of nog iets anders?)
En als het hele gebeuren achter de rug is: wie gaat die vele uren aan videomateriaal uitzoeken en er een leuk filmpje van knutselen?
En, ook niet onbelangrijk: wat gaat dat alles kosten en wie gaat het betalen?
(met name de montage/ 'post productie' is een obstakel heb ik gemerkt toen ik met wat vrienden voor de lol 'films' maakte. Overigens erg triest resultaat altijd :') )

[ Voor 5% gewijzigd door Duesenberg J op 02-09-2009 01:20 ]

Pagina: 1