[Hauppauge PCV500MCE] TV beeld te smal in Vista MCE

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn moederbord vervangen in mijn HTPC door een Gigabyte micro ATX bordje met ATI HD3200 + HDMI. Mijn Philips 42" Plasma is op dit moment nog aangesloten via een DVI->HDMI kabel.

Ik heb nu een prima beeld in de MCE schermen zelf. Ook eerder opgenomen programma's en bijvoorbeeld DIVX films spelen keurig beeldvullend af af op de plasma. Ook de in MCE aanwezige testvideo's zijn beeldvullend.

Wanneer ik echter TV kijk via de Hauppauge tuners dan houdt ik links en rechts van het TV beeld twee randen van ca. 10 cm. Dit was in de vorige configuratie (alleen MB/CPU en geheugen zijn vervangen) niet het geval.

De eerder opgenomen programma's zijn opgenomen met exact dezelfde PVR500. De nieuwe opnames zijn logischerwijs ook te smal.

Ik ben al de hele middag op zoek naar een oplossing maar vind nergens informatie over dit probleem.

Zie ik iets simpels over het hoofd?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
jazeker, rechtermuisknop in de afspelende media, daar vind je een optie met zoom, hier in kun je je scherm beeldvullend instellen.

succes

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ongelovelijk, al een jaar of drie een MCE in huis, verschillende zaken opgelost en hier kwam ik niet uit. En jij lost het op! You made my weekend! Thanks! :D

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
verschrikkelijk graag gedaan, heb hetzelfde probleem een tijd geleden ook gehad, heel het web afgezocht en niks gevonden. uiteindelijk per ongeluk gevonden. en nu iemand ermee uit de brand geholpen.

veel plezier :)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz