Combinatie Kef en Nad

Pagina: 1
Acties:

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:38
Ik ben vandaag een dikke drie uur bezig geweest met het beluisteren van allerlei HiFi installaties en merken. Ben complete leek op het gebied van audio, maar ik weet wel wat ik mooi vind.

Ik ben op zoek naar een beschaafde 2.0 set, om aan mijn MacBook Pro te hangen. Geen overweldigende bass, maar ik zoek juist balans. Zowel voor rustige achtergrondmuziek (alle muzieksmaken), als om af&toe gewoon een lekker filmpje te kunnen kijken.

Nu ben ik bij 2 zaken geweest, en ben door beiden uitvoerig geadviseerd.
De ene kwam met een opstelling van een set Dali Concept 2 met een NAD C325BAA.
De ander kwam met een opstelling van een set Kef IQ10 en een Denon PMA700 AE.

En dan nu het dilemma. De Dali's klonken erg goed met de NAD, maar ik vond het design niet mooi (oog wil ook wat). Het setje Kef IQ10 was echt schitterend, alleen de Denon vond ik niet mooi (oog wil wederom iets).

De ene winkel had geen NAD / Dali, de andere winkel had geen Kef!!

Nu wil ik dus eigenlijk weten hoe de combinatie Kef / Nad zou zijn, aangezien ik de apparaten afzonderlijk prachtig vind, en ze ook allebei qua design erg mooi vind!
Als beide winkels elkaars merken niet hebben, is het dus onmogelijk om die combinatie te testen (of ik moet gaan proberen en ruilen, iets wat ik gewoon principieel niet wil.)

En daar komt (hopelijk) de kracht van Tweakers.net! :)
Is hier iemand die een combinatie van 2.0 speakers Kef / Nad heeft, en zou hierover kunnen vertellen of deze "goed" bij elkaar passen (qua geluid), of is deze combinatie juist gigantisch af te raden?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dali en NAD komen van dezelfde importeur af, en die combi is erg goed.
Ik heb een paar oude KEFjes op een nad staan hier, en ik vind het geluid slecht.

Met wat grotere dali's is mi. het middenbereik veel duidelijker op diezelfde versterker.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• SyS_ErroR
schop..

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 10:45
Luidsprekers zorgen veel meer voor het geluid dan de versterker. Er is wel een verschil te merken tussen versterkers, maar dat is niet zo groot. NAD KEF klinkt daarom volgens mij niet zo heel veel anders dan Denon KEF. Zelf was ik ook niet zo te spreker over de Concepts, klonk wat mij betreft een beetje saai en dood (sommige mensen zoeken dat juist wel).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn ervaring is dat er een behoorlijk verschil zat tussen NAD + Denon en NAD + Onkyo toen ik indertijd in de luisterfase was. Ik raad je dan ook aan om een andere zaak te zoeken die de gewenste combinatie wel kan later horen. Geluid is zo iets persoonlijks.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik zou eens wat meer luidsprekers gaan beluisteren. Ik weet niet wat je budget is maar er zijn zoveel luidsprekers te koop.

Kijk eens naar Dynaudio, Totem, Mission, JMLab, enz. Ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt van Nijmegen woont ga eens bij mijnhifi langs. Die geven mi altijd goed advies en als je een afspraak maakt kun je alles luisteren wat je wilt in je budget.

Ik begin altijd met de luidsprekers, die zijn het meest bepalend, en zoek daar een goede versterker en bron weergave bij.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• SyS_ErroR
Saab schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:24:
Ik zou eens wat meer luidsprekers gaan beluisteren. Ik weet niet wat je budget is maar er zijn zoveel luidsprekers te koop.

Kijk eens naar Dynaudio, Totem, Mission, JMLab, enz. Ik weet niet waar je woont maar als je in de buurt van Nijmegen woont ga eens bij mijnhifi langs. Die geven mi altijd goed advies en als je een afspraak maakt kun je alles luisteren wat je wilt in je budget.

Ik begin altijd met de luidsprekers, die zijn het meest bepalend, en zoek daar een goede versterker en bron weergave bij.
Ik woon zelf in Breda ;), moet over 1,5 week een goeie middag in Amsterdam zijn, was plan om daarvoor binnen te vallen bij RAF (in Amsterdam dus..)

Die verkopen NAD / Denon / KEF, dus hopelijk kan ik dan een goeie afweging maken.
Ik heb me expres beperkt tot een klein aantal merken, anders word ik echt gek! :P

Budget is zo'n 700 euro (versterker, 2 speakers, en kabels..)

• Saab
Bij RAF hebben ze leuke aanbiedingen op het moment: http://www.raf.nl/documents/W03_Parool.pdf

Je NAD en je Kefs staan ertussen maar bijvoorbeeld ook monitor audio.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Ik heb zelf verschillende Dali's gehad (Blue, Concept en Suite II), maar het loont absoluut om een serie hoger te gaan. Als center is de Concept prima, maar als fronts vond ik ze inderdaad ook een beetje 'saai'. Ze waren wel redelijk gedetailleerd en maakten het geluid niet beter dan het was (zijn redelijk neutraal), maar de Suites doen het 100x beter. Aan de andere kant, sommige mensen vinden dit juist fijner, dus blijft een kwestie van smaak.

[ Voor 11% gewijzigd door mac1987 op 18-01-2009 18:33 ]

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Op zich ben ik tevreden over mn Dali Concepts maar zou graag een upgrade doen. Met mn nieuwe versterker klinken ze beter maar niet optimaal (huidig = Flying Mole CAS3), heb voorheen geluisterd met een NAD C352 en dat gaf een wat saai geluid.

Hoewel deze niet passen op mn huidige amp zien de Dali Lektor er ook wel interessant uit. Is de nieuwste serie, prijs ligt net iets boven de Concept serie.

• mac1987
Ow, maar er is ook helemaal niks mis met de Concepts. Ze hebben niet echt zwakke plekken en geven alle frequentiegebieden gewoon natuurlijk door. Maar het geluid is redelijk neutraal en daarom voor sommigen een beetje saai. Nu is Dali de laatste tijd sowiezo wat meer richting neutraal geluid gegaan waar ze vroeger aan de warme kant zaten.

• SyS_ErroR
Ik moet zeggen, ik vond de Dali's absoluut niet mooi. Zowel qua klankkleur, maar ook qua uiterlijk.

Dat is ook de reden dat ik me heel erg concentreer op KEF, ik vind het gewoon hele mooie speakers!
Ik zag in die actie-flyer dat ze nu ook de Q30 voor de prijs van de Q10 hadden staan, misschien is dat ook wel erg interessant!

Maar dan nu wederom de grote vraag, voordat heel GoTtend Nederland met andere speakers aan komt zetten, in combinatie met de iQ10, waar zou jij voor gaan? De Denon PMA 700 AE of de NAD C352 (prijsverschil buiten beschouwing gelaten, op de Denon kan ik korting krijgen, waardoor er voor mij géén prijsverschil is!)

• Saab
Gevoelsmatig zeg ik de NAD. Ik denk dat de Kefs relatief warm klinken. NAD is wat killer. Fijne combinatie.

Denon is mijn optiek ook enigzins warm. Maakt het geluid met die Kefs wellicht erg wollig.

Maar dat hangt ook weer van je kamer af. Ik moet zeggen dat de Dali's die mijn moeder heeft staan in combinatie met een Onkyo receiver en CD speler me maar matig kan bekoren. Ik ben snel luistermoe met die dingen.

• SyS_ErroR
Gevoelsmatig zeg ik ook NAD, helaas heb ik een papa ( :P ), die die-hard Denon-fan is... ;)
Ik ga proberen om morgen al naar RAF in Amsterdam te gaan, hun actie duurt nl tot woensdag (en heb woensdag tentamen.. yuk..)

• Saab
Mwoah, mijn pa reed het liefst in een Opel rond, daar ben ik hem ook niet in achter aan gegaan...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56

BCC

Cambridge Audio komt kwa geluid ook heel dicht bij Denon, maar het design is IMHO een stuk mooier!
Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgeaudio.com/media/20081014_111305_640Av2.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 18-01-2009 19:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SyS_ErroR
BCC schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:28:
Cambridge Audio komt kwa geluid ook heel dicht bij Denon, maar het design is IMHO een stuk mooier!
[afbeelding]
Ik vraag om een keuze tussen Denon / NAD, en jij komt met CA aan? :P, lezen is ook een vak :+
Enneh, bij de versterker is het uiterlijk echt van ondergeschikt belang.. de Denon en NAD vind ik beide mooi (qua uiterlijk), het gaat me om de combinatie met de KEF's..
Saab schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:19:
Mwoah, mijn pa reed het liefst in een Opel rond, daar ben ik hem ook niet in achter aan gegaan...
Mijn pa rijd al jaren Saab, en ik nu ook.. dus wat dat betreft.. ;)

• BCC

BCC

SyS_ErroR schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:31:
Ik vraag om een keuze tussen Denon / NAD, en jij komt met CA aan? :P, lezen is ook een vak :+
Enneh, bij de versterker is het uiterlijk echt van ondergeschikt belang.. de Denon en NAD vind ik beide mooi (qua uiterlijk), het gaat me om de combinatie met de KEF's..
Ik heb tijden tussen die drie getwijffeld, maar uiteindelijk voor het design van de CA gekozen. Qua geluid komen ze heel dicht bij elkaar.

[ Voor 53% gewijzigd door BCC op 18-01-2009 19:56 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• SyS_ErroR
BCC schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:33:
[...]

Ik heb tijden tussen die drie getwijffeld, maar uiteindelijk voor het design van de CA gekozen. Qua geluid komen ze heel dicht bij elkaar.
Ah oke, dat verklaart jouw reply ook stukken beter! Mijn excuses! :)

Ik denk eigenlijk dat deze "discussie" nooit meer wat kan worden.. ik zal morgen (of althans zo snel mogelijk) gaan luisteren bij RAF.. En als mijn keus is gemaakt dan staat dat wel in het show je hifi / je hebt iets nieuws en je moet het gewoon showen.. ;)

Iedereen, bedankt! :w

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:00
Ik vond in de Dali's de bas te veel aanwezig, maar ja, da's meer smaak denk ik.
Is wel tijdje geleden trouwens, 2 jaar ofzo ;)

[ Voor 23% gewijzigd door - J.W. - op 18-01-2009 21:52 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:54
- J.W. - schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:52:
Een teveel of tekort aan bas is vaak vrij makkelijk op te lossen door de speakers anders te plaatsen (dichter bij of verder van een muur bijvoorbeeld)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• SyS_ErroR
- J.W. - schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:52:
*zucht*

Ik ben echt al 21 posts bezig om mijn vraag beantwoord te krijgen.. Hou toch op met die Dali's! Dat is voor mij al een gedane zaak, ik concentreer me nu puur op de versterker, Kef of Nad!

lezen is moeilijk he..

• Saab
Ga nu maar die Kef/Nad combi halen.

Veel plezier ermee.

Koop je er stands bij of stop je ze in een boekenkast?

• - J.W. -
SyS_ErroR schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:04:
[...]

*zucht*

Ik ben echt al 21 posts bezig om mijn vraag beantwoord te krijgen.. Hou toch op met die Dali's! Dat is voor mij al een gedane zaak, ik concentreer me nu puur op de versterker, Kef of Nad!

lezen is moeilijk he..
Doe ff rustig joh... 8)7

Verder moet je gewoon gaan luisteren, dôh!?

[ Voor 22% gewijzigd door - J.W. - op 18-01-2009 23:54 ]

• SyS_ErroR
Saab schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:17:
Ga nu maar die Kef/Nad combi halen.

Veel plezier ermee.

Koop je er stands bij of stop je ze in een boekenkast?
Ik heb een absurd groot (lang ;)) bureau, met in het midden een pc (over niet al te lange tijd een iMac), en de speakers komen op de uiteinden te staan, niet te dicht tegen de muur uiteraard ;)
- J.W. - schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:26:
[...]

Doe ff rustig joh... 8)7

Verder moet je gewoon gaan luisteren, dôh!?
Naja, het zou schelen als je mn vraag zou lezen voordat je weer het verhaal op zou halen wat voor mij allang afgesloten was.. ;)

Verwijderd

Speakers koop je toch voor het geluid?
Hoe ze eruit zien daar wen je vanzelf aan.

• - J.W. -
[off-topic]
SyS_ErroR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:04:
[...]
Naja, het zou schelen als je mn vraag zou lezen voordat je weer het verhaal op zou halen wat voor mij allang afgesloten was.. ;)
tsja, 't is allemaal leuk en aardig in welk stadium jij je bevindt, in de TS, die ik netjes gelezen had (de rest gescanned) noem je de Dali's, dus dacht ik dat je nog wel wat aan mijn mening zou hebben en anders misschien iemand die mee zit te lezen. Ik zit niet te replyen om iemand te irriteren natuurlijk..

Verder siert het iedere poster gewoon netjes te reageren (of gewoon niet), ook als een reply je misschien niet helemaal bevalt, terrecht of niet.

No offense verder, succes ermee! :)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 14:04
SyS_ErroR schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:04:
Het zou ook schelen als je normaal zou reageren op de posts van mensen die je alleen proberen te helpen.. Ondankbaar kind. :X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:12:
Speakers koop je toch voor het geluid?
Hoe ze eruit zien daar wen je vanzelf aan.
Nou nee hoor. Ik wil dat het er in mijn woonkamer ook een beetje netjes uitziet :).

Overigens:
Boudewijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:08:
Dali en NAD komen van dezelfde importeur af, en die combi is erg goed.
Ik heb een paar oude KEFjes op een nad staan hier, en ik vind het geluid slecht.

Met wat grotere dali's is mi. het middenbereik veel duidelijker op diezelfde versterker.
Dit is een van de meest generaliserende adviezen die ik ooit heb gelezen. Dit slaat simpelweg nergens op. Sorry Boudewijn

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 19-01-2009 11:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BCC

BCC

Als het door hetzelfde bedrijf geimporteerd wordt, dan is het zeker dat het hetzelfde klinkt joh :) Wist je dat niet :) ?

• mac1987
Natuurlijk is dat onzin. Maar hij heeft wel gelijk dat veel mensen van mening zijn dat NAD en Dali goed samengaan.

• SyS_ErroR
Goed, na een hele middag uitgebreid luisteren ben ik nu in het gelukkige bezit van een NAD C352 C325 + 2x KEF iQ 30 (zwart)!!

Ik ben er helemaal happy mee, iedereen bedankt voor het meedenken!
en bij deze mn excuses als ik soms wat bot over kwam!

• mac1987
Veel plezier ermee, zijn mooie speakers en een mooie versterker :)

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:04:
[...]

*zucht*

ik concentreer me nu puur op de versterker, Kef of Nad!

lezen is moeilijk he..
Dit lezen is idd moelijk :?

Verwijderd

Ik heb na veel wikken en wegen en luisteren en nog meer luisteren een NAD 753 gekocht voor mijn set KEF reference Model one luidsprekers. Dit klinkt niet alleen in stereo werkelijk fantastisch.

De NAD is erg muzikaal, goede plaatsing. De kefs hebben een heel mooi en breed stereo beeld, erg veel detail strakke bas.
De combinatie werkt erg goed.
Heb de kefs ook gehad met denon en dat klinkt goed alleen vind ik persoonlijk de denon niet zo muzikaal als de nad. het lijkt alsof de NAD makkelijker de kefs aanstuurd dan de denon 3805 (was het geloof ik).

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 09:32
Grappig, dit is het enige topic op GoT waar het woord Dali in voorkomt, samen met Lektor. Blijkbaar niet veel mensen met die speakers!
Ik heb zelf net gekozen voor de NAD T775 met Dali Lektor 6 (front) en Dali Lektor 1 (rear) speakers, met een center erbij.
De set is ook aangesloten geweest met Canton Chrono 590 speakers maar dit klonk echt een stuk minder vol. Wel jammer, want het design van Dali laat wel wat te wensen over, zeker met de bordeaux rode woofers er in. Bah. Maarja, geluidskwaliteit is nr. 1 en dat uiterlijk wennen we dan maar aan.

Verwijderd

Soeski schreef op maandag 26 januari 2009 @ 03:00:
Maarja, geluidskwaliteit is nr. 1 en dat uiterlijk wennen we dan maar aan.
Daar sluit ik me bij aan, heb een paar speakers uit de jaren 70, design is 0,0 maar ze klinken geweldig. 8)

• mac1987
De Lektor serie is dan ook net nieuw en aangezien Got in het algemeen vooral B&W fan is duurt het dus wel even tot een (in NL) onbekender merk met een nieuwe serie op het forum verschijnt. Als je echter op Dali Concept, Blue, Ikon of Suite zoekt vind je wel meer topics. Overigens zijn de Lektor's prachtige speakers die naar mijn mening niet alleen qua geluid maar ook qua uiterlijk klasse uitstralen :). Maar ieder natuurlijk zijn eigen smaak. En zoals je zegt: het geluid dient altijd de eerste voorwaarde te zijn mijns inziens.

[ Voor 12% gewijzigd door mac1987 op 27-01-2009 21:26 ]

• daan08

daan08

PEBKAC

mac1987 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:25:
De Lektor serie is dan ook net nieuw en aangezien Got in het algemeen vooral B&W fan is duurt het dus wel even tot een (in NL) onbekender merk met een nieuwe serie op het forum verschijnt. Als je echter op Dali Concept, Blue, Ikon of Suite zoekt vind je wel meer topics. Overigens zijn de Lektor's prachtige speakers die naar mijn mening niet alleen qua geluid maar ook qua uiterlijk klasse uitstralen :). Maar ieder natuurlijk zijn eigen smaak. En zoals je zegt: het geluid dient altijd de eerste voorwaarde te zijn mijns inziens.
Wel jammer dat er ook nog maar weinig tests uit zijn gebracht van de Lektors. Vind het niet leuk dat de Lektors maar 84db gevoeligheid hebben. Mijn amp klinkt top, maar kan slechts 20W/8ohm, 30W/4ohm doen. Ik probeer de gain van mn DAC nog op te waarderen, maar in principe vind ik het vermogen nog maar net voldoen voor de Dali Concepts. Maar misschien is het een te kleine stap (upgrade gewijs) om van Concept naar Lektor te gaan.

• mac1987
Ik weet niet welke Concepts je bedoelde, maar dan zou ik voor de Lektor 6 of 8 gaan. Die hebben een gevoeligheid van 87 en 89 db. Dat is redelijk normaal. Ik denk dat de Lektors wel een redelijke stap vooruit zijn op de Concepts, maar je zult toch moeten luisteren of je dat de meerprijs waard vind.

• daan08

daan08

PEBKAC

Speel nu met Concept 1. Ik heb wel een sterke voorkeur voor boekenplank modellen, wil daarnaast ook mijn Partington stands niet kwijt.

• SyS_ErroR
Sorry voor de grote kick, maar wou geen nieuw topic aanmaken.

Gebruik inmiddels enkele maanden met volle tevredenheid een NAD C325BEE + 2x KEF iQ 30.
Ik heb alleen een vraag over het volume. Ik heb nog geen enkele keer het volume (bij "normaal" geluid,dus niet bij zacht gesproken films) boven de 25/30% gehad.

Ik hoor dan nog absoluut geen vervormingen, maar hoe weet ik of de versterker het nog allemaal aan kan?
De NAD heeft een "softclipping" feature, die dat zou moeten regelen, maar ingeschakeld vermindert dat de geluidskwaliteit behoorlijk.

Versterker is twee keer 50 Watt bij 8 Ohm
Speakers zijn 8 Ohm, en aanbevolen versterkervermogen ligt tussen de 15 en 120 Watt

Verwijderd

Koop tweedehands zou ik zeggen, heb je veel meer geluid voor hetzeflde geld.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:42

Ethirty

Who...me?

Volgens mij heeft ie net een paar maanden nieuw spul staan. En hoe tweedehands voor meer geluid zorgt :?

@SyS_ErroR: gewoon rustig je volume opendraaien tot het gaat vervormen of je ramen/trommelvliezen eruit knallen. Dat is je max ;)

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Verwijderd

Ethirty schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:21:
Volgens mij heeft ie net een paar maanden nieuw spul staan. En hoe tweedehands voor meer geluid zorgt :?

@SyS_ErroR: gewoon rustig je volume opendraaien tot het gaat vervormen of je ramen/trommelvliezen eruit knallen. Dat is je max ;)
Meer geluid staat in mijn ogen en oren voor kwaliteit niet kwantiteit. Trommelvliezen eruit knallen lijkt mij trouwens volstrekt kansloos en onrealistisch.

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:54:
Sorry voor de grote kick, maar wou geen nieuw topic aanmaken.

Gebruik inmiddels enkele maanden met volle tevredenheid een NAD C325BEE + 2x KEF iQ 30.
Ik heb alleen een vraag over het volume. Ik heb nog geen enkele keer het volume (bij "normaal" geluid,dus niet bij zacht gesproken films) boven de 25/30% gehad.

Ik hoor dan nog absoluut geen vervormingen, maar hoe weet ik of de versterker het nog allemaal aan kan?
De NAD heeft een "softclipping" feature, die dat zou moeten regelen, maar ingeschakeld vermindert dat de geluidskwaliteit behoorlijk.

Versterker is twee keer 50 Watt bij 8 Ohm
Speakers zijn 8 Ohm, en aanbevolen versterkervermogen ligt tussen de 15 en 120 Watt
So what?
Als het zo voor mekaar is, hoef je je nergens druk om te maken, vergeet die 'soft-clipping' instelling....
Je kan, indien nodig, gerust verder opdraaien hoor, maar laat dan best de klankregeling 'neutraal' staan.
Mooie combinatie overigens, genieten maar, en laat je verder niet gek maken.....

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:54:

http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/11863.html

Die NAD kan dat gerust aan, persoonlijk denk ik eerder dat je KEF's een hoog volume niet aan kunnen :) Maar zet het eens uit en pak wat heavy cd's uit je collectie en kijk eens wat je speaker doet, met name de woofer. Zelf kijk ik altijd even wat de punch van driver kan hebben.

Persoonlijk zou ik de soft clipping uitlaten voor een natuur getrouwe weergave.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:07
En natuurlijk gewoon luisteren of je geen vervorming hoort, als je het geluid meer open draait en de softclipping functie uit hebt staan ;)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:42

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:36:
Trommelvliezen eruit knallen lijkt mij trouwens volstrekt kansloos en onrealistisch.
Dat laatste was natuurlijk met een knipoog, bedoelde ermee dat de apparatuur waarschijnlijk verder gaat dan aangenaam is voor je oren.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• SyS_ErroR
Softclipping functie heb ik maar 1x aangehad, en direct weer uitgezet toen ik het gigantische verschil in kwaliteit hoorde. Het maakte het geluid ontzettend dof, ook op lage volumes.

Hoezo denk je dat de KEF's het eerder niet aan kunnen? KEF geeft zelf 15-120 watt aan, terwijl de NAD op papier maar 2x 50 Watt levert.

En hoe zit het dan met de volumeregelaar, helemaal open is 50 Watt per speaker, of denk ik nu véél te rechtlijnig.

Anyway, ik heb nog nooit iets van vervorming of wat dan ook gehoord. Ik zal morgen (dus niet om 1u 's nachts) eens het volume wat opschroeven & luisteren wat er dan gebeurd!

Bedankt! :)

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:51:

Hoezo denk je dat de KEF's het eerder niet aan kunnen? KEF geeft zelf 15-120 watt aan, terwijl de NAD op papier maar 2x 50 Watt levert.

Bedankt! :)
In het kort, NAD is één van de weinig versterker merken die echt raw power leveren, in dit geval van jou 2 maal 50 watt daar daar je met veel andere merken het met een korreltje zout moet nemen of je dat echt krijgt, de opgegeven watt. NAD staat daar bekend om en houd zijn naam daarin nog steeds hoog, vandaar dat het merk nog steeds goed vertegewoordigd word onder audio liefhebbers.

Je KEF mag het met 1 woofer doen en zal dus sneller belast worden daar waar KEF's grote broetjes het vermogen verdelen over meerdere woofers, andere belasting dus per woofer/speaker. Gewoon de stofkappen er af halen en kijken wat je speaker doet. Maar het hoeft niet per definitie hard te gaan om mooi te klinken. Persoonlijk is KEF mijn merk niet, net zoals B&O, aangezien ik meer hou van een warme speaker zoals Klipsch of Paradigm, maar dat is persoonlijk :)
Pagina: 1