Piwik - open source web analytics

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:44
Ik kwam een paar weken geleden de volgende site tegen op internet: http://www.piwik.org. Het is een open source pakket wat als doel heeft een open source tegenhanger van Google Analytics te worden.

Afbeeldingslocatie: http://leden.mvanlaar.net/piwik-e280ba-web-analytics-reports7.png

Het is gebaseerd op PHP & Mysql. Je kan het hosten op je eigen server met php en mysql ondersteuning. Je kan het op zowel windows als linux draaien. (Ik draai op windows)
Je kan zoveel sites aanmaken als je zelf wil. Alles is aan te roepen via een API.

Ik zelf heb het bij een aantal kleine websites (2 a 10 gebruikers per dag) draaien. Zijn er ook al andere mensen die met deze software hebben gewerkt?

Extra screenshots (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://leden.mvanlaar.net/piwik1_resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://leden.mvanlaar.net/piwik2_resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://leden.mvanlaar.net/piwik_resize.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door MoBi op 20-01-2009 20:04 . Reden: extra info + extra screenshots ]

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik kwam Piwik tegen via deze interessante roundup. Er is ook een online demo van beschikbaar. Heb em zelf nog niet gebruikt, maar kreeg de indruk dat ie wat minder uitgebreid is dan GA. Maar nog steeds ruim voldoende om alle belangrijke stats uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Het ligt er aan de laatste versie kan in mijn oogpunt aardig meekomen. Een pluspunt van piwik is dat het out of the box ook outlinks kan tracken zonder extra veranderingen aan je html code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien iets meer uitleg? :)

Installeer je die software bijv op je eigen webserver? En kan ie ook op een dedicated server in je webfarm? Zijn er nog eisen aan de webservice (bijv wat nou als je IIS gebruikt?) mbt logging, of aan de server zelf (ondersteunde OSsen, etc)?

(Als het antwoord op de eerste vraag "nee" is, dan zijn we natuurlijk gauw klaar :P)

[ Voor 13% gewijzigd door _Thanatos_ op 19-01-2009 15:20 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22
Dit ziet er veel belovend uit... momenteel gebruik ik zelf nog pphlogger alleen die word sinds 2003 niet meer geupdate.

Ik ga deze eens onder het mes leggen om te kijken of dit pphlogger kan opvolgen :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
_Thanatos_ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:19:
Misschien iets meer uitleg? :)

Installeer je die software bijv op je eigen webserver? En kan ie ook op een dedicated server in je webfarm? Zijn er nog eisen aan de webservice (bijv wat nou als je IIS gebruikt?) mbt logging, of aan de server zelf (ondersteunde OSsen, etc)?

(Als het antwoord op de eerste vraag "nee" is, dan zijn we natuurlijk gauw klaar :P)
Misschien kun je hier eens kijken http://piwik.org/faq/ waarschijnlijk worden veel vragen al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Voor de mensen welke lui zijn:
Je kan het hosten op je eigen server met php en mysql ondersteuning. Je kan het op zowel windows als linux draaien. (Ik draai op windows)
Je kan zoveel sites aanmaken als je zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik bedoelde meer dat dat soort dingen mooi aan de topicstart toegevoegd kunnen, zodat mensen die dit topic zien, direct kunnen zien wat Piwik is en doet ;)

Als je iets promoot, wil je niet dat men nog moeite moet doen om erachter te komen wát er precies gepromoot wordt :)

[ Voor 27% gewijzigd door _Thanatos_ op 20-01-2009 11:39 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb dit site doorgegeven aan een kennis dat sysadmin is en zijn eigen netwerk heeft en graag van Google Analytics af wou en zelf iets wou hosten. Tot zover toe, na 1 dag, zegt hij dat Piwik heel nice is. Dus hier een positief commentaar.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
_Thanatos_ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:39:
Ik bedoelde meer dat dat soort dingen mooi aan de topicstart toegevoegd kunnen, zodat mensen die dit topic zien, direct kunnen zien wat Piwik is en doet ;)
Toegevoegd aan de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie vooralsnog het nut nog niet zo. Met Google Analytics is het gewoon handig omdat je het juist zelf niet hoeft te hosten. Scheelt gedoe met installatie e.d. Met dit pakket heb ik meer het idee dat het een tegenhanger is van AWstats o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Noork schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:51:
Ik zie vooralsnog het nut nog niet zo. Met Google Analytics is het gewoon handig omdat je het juist zelf niet hoeft te hosten. Scheelt gedoe met installatie e.d. Met dit pakket heb ik meer het idee dat het een tegenhanger is van AWstats o.i.d.
Wil je als bedrijf wel iemand als google een kijkje in jou keuken geven??? Big brother is watching you, en dit keer is het niet een of andere bananen republiek maar een grote comerciele firma...

Dus ik volg dit topic dan ook even met grote intresse!

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Het product piwik is nog niet bug vrij en ik krijg de indruk dat er op dit moment maar 2 mensen echt aan ontwikkelen. Maar aan de timeline kun je zien dat ze wel er aan werken. Ook de roadmap geeft een goed beeld wat er voor ogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Niet iedereen wilt google Analytics. Sommigen willen juist erg graag zelf de touwtjes in handen hebben. Sommigen vinden Google maar een eng bedrijf dat hun data zou kunnen inzien. Wat de redenen ook mogen zijn, er zijn mensen die gewoonweg zelf iets willen doen en het niet aan een ander overlaten zodat ze volledig inzicht hebben in de situatie.

Voor zulke mensen is dit dus juist weer wel handig. Dat jij het niets vindt, kan best. Dan gebruik je dit niet. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik heb het heel eventjes geinstalleerd bij mijn hostingpartij, maar daar werkte hij totaal niet lekker.
Hij bleef haken op de vele Ajax requests die het pakket doet.

Daarnaast vind ik de layout nog niet geheel netjes, maar ben wel te spreken over de diagrammen die erin zitten zien er netjes uit.

Denk dat het pakket iets te jong is voor mij om er goed mee te gaan werken, maar ik bespeur potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik blijf ook nog even bij GA hangen, veel 'leken' snappen inmiddels prima hoe dat werkt en de meeste klanten vragen er zelf ook om of komen zelf al met de juiste code. Zelf niet hosten is makkelijker want je hoeft t niet in de gaten te houden. Als het stuk gaat is t jammer, want dat weet je eenmaal bij Google. Ineens kan een dienst stoppen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik zie erg veel statistieken en weinig analytics eerlijk gezegd in dit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Cartman! schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:22:
Ik blijf ook nog even bij GA hangen, veel 'leken' snappen inmiddels prima hoe dat werkt en de meeste klanten vragen er zelf ook om of komen zelf al met de juiste code. Zelf niet hosten is makkelijker want je hoeft t niet in de gaten te houden. Als het stuk gaat is t jammer, want dat weet je eenmaal bij Google. Ineens kan een dienst stoppen of wat dan ook.
Ik heb 1 site draaien waar 3 verschillende statistieken programma's aanvast hangen:
- PPHlogger (vanwege de eenvoud en je precies kan zien waar iemand op je site zit)
- Google Analytics (Vanwege het gratis zijn...)
- Woopra (Vanwege de live statistieken, wie er nu op je website is, waar en waarvandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik draai op 1 site ook mee op de Woopra beta maar gebruik t nauwelijks. Live stats lijkt heel spannend maar je hebt meer aan trending-data en dan pak ik sneller even GA erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Ik heb net de nederlandse vertaling aangepast en uitgebreid. Deze is weer terug gestuurd naar het project. De nederlandse vertaling liep een klein beetje achter namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nog steeds geen enkele meerwaarde, zeker niet in dit topic. Gaat dit de status van ordinaire spam nog ontgroeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:42:
Ik zie nog steeds geen enkele meerwaarde, zeker niet in dit topic. Gaat dit de status van ordinaire spam nog ontgroeien?
Het feit dat niemand hier op got het gebruikt of kent betekend dat je er ook weinig een discussie over kan voeren. Dat is jammer. Het product bied namelijk veel potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het ziet er veelbelovend uit :) Ik ga het eens laten installeren door mijn webhoster.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Google Analytics is het gewoon handig omdat je het juist zelf niet hoeft te hosten.
Nu ben ik nooit in GA gedoken, omdat ik simpelweg de noodzaak niet heb om mijn eigen site op een dergelijke manier te volgen, maar hoe goed werkt GA nog als ik mijn site af wil schermen van buiten?

Ik kan me voorstellen dat ik GA bijvoorbeeld niet binnen een DMZ kan of wil gebruiken en dan lijkt een dergelijk eenvoudig pakket wel de gegevens te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:31:
[...]

Nu ben ik nooit in GA gedoken, omdat ik simpelweg de noodzaak niet heb om mijn eigen site op een dergelijke manier te volgen, maar hoe goed werkt GA nog als ik mijn site af wil schermen van buiten?

Ik kan me voorstellen dat ik GA bijvoorbeeld niet binnen een DMZ kan of wil gebruiken en dan lijkt een dergelijk eenvoudig pakket wel de gegevens te kunnen leveren.
Okay, het kan natuurlijk voor nut zijn. Ook voor wanneer je gewoonweg niet je data aan Google wilt verschaffen. Maar dan nog zie ik het nut van dit topic niet zo. Het is gewoon een van de vele webstatistiek-pakketten. Net zoals AWstats etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Noork schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:25:
[...]

Okay, het kan natuurlijk voor nut zijn. Ook voor wanneer je gewoonweg niet je data aan Google wilt verschaffen. Maar dan nog zie ik het nut van dit topic niet zo. Het is gewoon een van de vele webstatistiek-pakketten. Net zoals AWstats etc etc.
Misschien dat jij het nut er van niet inziet maar ik dus wel, ik wil namelijk geen GA hebben en zo te zien doet dit precies wat ik wil het hoeft niet super uitgebreid te zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:58
De reden waarom ik deze voor GA kies is omdat het simpel is.
GA is te groot naar mijn mening en is onoverzichtelijk.

Piwik heeft ook een API, erg handig aangezien ik het nu in mijn eigen admin systeem kan bouwen voor mijn website,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik heb het ook maar eens geinstalleerd, ziet er erg goed uit. En het is real-real-time, dus niet 1 minuut achter maar echt real-time. Leuk, ik ga over een maandje een review schrijven om het te vergelijken met Google Analytics en Clicky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb het zelf ook maar eens geinstalleerd. Vooral omdat er met een simpele toevoeging aan de database een ander domein gelogd kan worden. Erg handig voor een multi-user, multi-domein CMS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Gisteren is er weer een nieuwe versie uitgekomen versie 0.2.35.

Zijn er mensen welke in de afgelopen maanden meer ervaring hebben gedaan met piwik? En wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik zie dit topic nu pas, ziet er interessant uit. Ga dit binnenkort zeker eens proberen :)
Pagina: 1