[MagSafe] LED licht gedimd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Hey hallo,

Ik doe net mijn adapter in het stopcontact, doe de MagSafe connector aan mijn MacBook Pro (early 2008), en zie dat het LED lampje niet helemaal meer werkt. Normaal is het een mooi groen lichtje als de MBP opgeladen is, nu is het een gedimd lichtje. (je moet echt goed kijken of het lampje werkt en of het lampje groen is)

Iemand dit ook gehad? Of iemand die weet hoe je dit op kan lossen?

Of is dit een situatie: Koop een nieuwe adapter?

(ik heb mijn MBP sinds september 2008, nog geen 5 maanden)

edit, even wat extra informatie:
- het opladen 'werkt' nog wel, voor zover ik heb kunnen zien

[ Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 16-01-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Hier is maar 1 antwoord op, hop terug naar de winkel. Online gekocht? Naar een Apple reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

heb ik ook last van gehad met m'n vorige macbook. Op den duur brandde het led lampje helemaal niet meer, maar het opladen zelf leed er niet onder. Dus volgens mij gaat het dan gewoon om een defect ledje in je connector. Ik kon er mee leven iig ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Ik trok dan altijd eventjes de adapter eruit aan beide kanten en plugde 'm er weer in. Problem solved. (MB Late 2006)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit heb ik ook gehad, DC-in board is defect. :) Is bij mij vervangen en sindsdien nergens meer last van (eerst nog voeding omgeruild).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Frietsaus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:29:
Dit heb ik ook gehad, DC-in board is defect. :) Is bij mij vervangen en sindsdien nergens meer last van (eerst nog voeding omgeruild).
Misschien handig om dus eerst even met een andere voeding te testen om te kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je kunt het proberen, bij mij had het geen resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Frietsaus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 20:29:
Ow lekker is dat :x

Hoelang duurde het voordat ie gerepareerd was? :)

EN is dat nu niet gevaarlijk dan?

(tis namelijk me laptop die ik elke dag op school nodig heb...)

[ Voor 13% gewijzigd door JorzoR op 16-01-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee is niet zo erg verder, al kreeg ik na een tijdje wel heel af en toe problemen met opladen waardoor ik de MagSafe opnieuw moest aansluiten om weer verder op te kunnen laden.

Ik ben de MacBook ruim 2 weken kwijt geweest omdat het lang duurde voordat het probleem optrad bij CARD Services. Toen ze het eenmaal een paar keer hebben gezien hebben ze op de gok het DC-In Board vervangen waarna alle problemen in 1 keer weg waren en inmiddels werk ik er weer iets van 5 maanden probleemloos op. :)

Het hoeft bij jou niet per se het geval te zijn, maar bij mij was het in elk geval het DC-In board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Frietsaus schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 23:37:
Nee is niet zo erg verder, al kreeg ik na een tijdje wel heel af en toe problemen met opladen waardoor ik de MagSafe opnieuw moest aansluiten om weer verder op te kunnen laden.

Ik ben de MacBook ruim 2 weken kwijt geweest omdat het lang duurde voordat het probleem optrad bij CARD Services. Toen ze het eenmaal een paar keer hebben gezien hebben ze op de gok het DC-In Board vervangen waarna alle problemen in 1 keer weg waren en inmiddels werk ik er weer iets van 5 maanden probleemloos op. :)

Het hoeft bij jou niet per se het geval te zijn, maar bij mij was het in elk geval het DC-In board.
Ah ok, merk nu trouwens wel dat ie niet meer wilt opladen |:(

(Niet bezig met opladen)
:(

Maandag maar ff langs zo'n Apple Store dan, kan m alleen echt geen 2 weken missen (als dat nodig is) :X

[ Voor 6% gewijzigd door JorzoR op 16-01-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Yup, exact hetzelfde probleem dat ik had, niet willen opladen gepaard met een niet werkend led lampje. Hoe lang je hem kwijt bent verschilt per apr/aasp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Frietsaus schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:10:
Yup, exact hetzelfde probleem dat ik had, niet willen opladen gepaard met een niet werkend led lampje. Hoe lang je hem kwijt bent verschilt per apr/aasp.
Heb je trouwens moeten dokken voor die vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, viel volledig onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook bij mijn MacBook Pro Santa Rosa, ik heb echter nooit problemen gehad met het opladen. Nu ik hoor dat die problemen vaak samenvallen zou ik ook wel graag hebben dat de mijne hersteld wordt :(
Enige probleem... geen garantie meer. Of is dit zoiets dat ook buiten de garantie gratis wordt hersteld? Als ik mij niet vergis bestaan er zo'n dingen, weet de naam alleen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De enige manier om daar achter te komen is door contact op te nemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Nou, hij wordt dus gerepareerd, duurt max 10 (werk)dagen.

Blijkt dus inderdaad een fout in de laptop zelf, en ligt niet aan de adapter.

Ze gingen het zelf proberen met een adapter daar, en daar ging het LED lampje heeeel langzaam uit, en uiteraard niet willen opladen...

Kheb een printje van dit topic meegegeven, heeft de TD misschien wel wat aan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door JorzoR op 22-01-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Een kleine update tussen door

Op de icentre reparatie pagina staat nu dit:
"Diagnose: Logic bord en DC bord te vervangen"

Iemand die toevallig weet of dit onder de standaard garantie valt?

En als dat niet zo is, wordt je dan gebelt? Want ik lees op internet bedragen van boven de 1.000 euro (belachelijk), dat geld heb ik niet, heb ik er niet voor over, en hoor ik er niet voor over te hebben, want dat ding is nog geen 5 maanden oud :X

[ Voor 17% gewijzigd door JorzoR op 22-01-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Valt onder de garantie, en anders hadden ze echt eerst wel even gebeld lijkt me :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
domi235 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:18:
Valt onder de garantie, en anders hadden ze echt eerst wel even gebeld lijkt me :)
Ja dat lijkt mij ook, maarja, staat er pas op, misschien dat ze nog bellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt tog garantie? waarom zou het niet onder je garantie vallen? het ligt toch aan een fout IN je macbook, jij kan daar niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:08:
Je hebt tog garantie? waarom zou het niet onder je garantie vallen? het ligt toch aan een fout IN je macbook, jij kan daar niks aan doen.
Heb een paar berichten gelezen dat hun vervanging van het logic board niet onder de garantie viel, vandaar dat ik begin te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als jij er geen schuld aan hebt gehad is het garantiewerk. Stel dat het geld zou kosten, dan mogen ze niet zomaar dat logicboard inbouwen zonder jou eerst te informeren. Maar dus inderdaad het dc-in board defect, ik denk dat ze het logicboard voor de zekerheid hebben vervangen want dat was bij mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Het LEDje in mijn magsafe begint nu ook het zoiets te vertonen. Mijn Macbook is van Late 2006 en heeft geen garantie meer. Hoe ernstig is dit en hoeveel zou reparatie ongeveer kosten?

Ik begint toch serieus te twijfelen aan de kwaliteit van Apple. Was zeer tevreden tot dat mijn topcase voor de tweede keer vervangen moest worden en nu dit probleem is op getreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
martijn007 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:20:
Het LEDje in mijn magsafe begint nu ook het zoiets te vertonen. Mijn Macbook is van Late 2006 en heeft geen garantie meer. Hoe ernstig is dit en hoeveel zou reparatie ongeveer kosten?

Ik begint toch serieus te twijfelen aan de kwaliteit van Apple. Was zeer tevreden tot dat mijn topcase voor de tweede keer vervangen moest worden en nu dit probleem is op getreden...
Als ik mijn laptop terug heb zal ik wel even vragen wat het me gekost zou hebben als ik geen garantie meer had. Maar je kan denk wel rekenen op ongeveer 1.000 euro (had ik op andere forums gelezen). Maar pin me er niet op vast, want dat kan natuurlijk ook gewoon kletspraat zijn...

Belachelijk kosten natuurlijk... 8)7

edit: status van me reparatie:
"WACHT OP ONDERDEEL"

[ Voor 9% gewijzigd door JorzoR op 23-01-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ja, een moederbord vervangen is duur ja.

Maar je hebt hem nog maar een paar maanden, dus je hebt gewoon garantie, waar maak je je druk over?

Denk je echt dat Apple zegt dat je garantie hebt behalve als onderdeel X (wat dan meteen het duurste onderdeel is) kapot gaat?
Dat zou mooi zijn, zo kan ik ook wel garantie gaan geven.

Stel je koopt een nieuwe auto met 5 jaar garantie, behalve op de motor. Dat slaat toch nergens op?

Gelukkig zijn dit soort dingen bij de wet geregeld en heb je gewoon nog 100% garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
mace schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:22:
Ja, een moederbord vervangen is duur ja.

Maar je hebt hem nog maar een paar maanden, dus je hebt gewoon garantie, waar maak je je druk over?

Denk je echt dat Apple zegt dat je garantie hebt behalve als onderdeel X (wat dan meteen het duurste onderdeel is) kapot gaat?
Dat zou mooi zijn, zo kan ik ook wel garantie gaan geven.

Stel je koopt een nieuwe auto met 5 jaar garantie, behalve op de motor. Dat slaat toch nergens op?

Gelukkig zijn dit soort dingen bij de wet geregeld en heb je gewoon nog 100% garantie.
Ik maak me niet meer druk

Ik citeer mezelf even:
Als ik mijn laptop terug heb zal ik wel even vragen wat het me gekost zou hebben als ik geen garantie meer had.

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 23-01-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 06:55
Is het bij jullie als het magsafe lampje gedimd brandt, dat alleen bij groen? Of ook bij oranje (opladen)

Bij mij is die wel gedimd bij groen, maar oranje brandt nog even fel. En hij laadt op.

early 2008 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
sander_dr schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:27:
Is het bij jullie als het magsafe lampje gedimd brandt, dat alleen bij groen? Of ook bij oranje (opladen)

Bij mij is die wel gedimd bij groen, maar oranje brandt nog even fel. En hij laadt op.

early 2008 model
Oranje? Als ie oplaadt moet ie Rood zijn toch?
Bij mij was ie ook af en toe (gedimd) oranje toen ie juist stuk was...en groen heel erg gedimd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 06:55
Nouja rood/oranje, ik vond het meer oranje :p

momenteel brand die trouwens weer normaal groen. Dus ik zie het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het is oranje en groen, en beide vrij fel, als alles werkt zoals het hoort.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
JorzoR, heb je je Macbook al weer terug? Zoja heb je nog gevraagd wat dit geintje kost buiten de garantie? Verder nog dingen die de Apple medewerker kon vertellen, bijvoorbeeld wat de oorzaak van dit probleem is?

Het ledje op mijn magsafe blijft nu de meeste tijd heel erg gedimd. Zo af en toe geeft hij nog vol licht. Mijn Macbook laat nog wel gewoon op. Hoop dat ik niet het zelfde probleem als jullie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
martijn007 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 17:24:
JorzoR, heb je je Macbook al weer terug? Zoja heb je nog gevraagd wat dit geintje kost buiten de garantie? Verder nog dingen die de Apple medewerker kon vertellen, bijvoorbeeld wat de oorzaak van dit probleem is?

Het ledje op mijn magsafe blijft nu de meeste tijd heel erg gedimd. Zo af en toe geeft hij nog vol licht. Mijn Macbook laat nog wel gewoon op. Hoop dat ik niet het zelfde probleem als jullie heb...
Ze hebben vanmiddag gebeld dat ik m weer kan ophalen, dat ga ik deze week nog ergens doen. Ik update dit bericht dan wel als ik meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Zo, ik typ weer vanaf me MacBook Pro, hij laadt weer normaal op en geen problemen of iets dergelijks.

Logic board en DC board is vervangen.

Ik heb nog gevraagd wat het zou kosten als dit buiten de garantie viel. Daar kon de dame mij geen antwoord op geven, ik moest even bellen naar de Technische Dienst van Apple. Ze zei dat die bij Amsterdam Centraal Station zit.
Over de oorzaak kon ze ook niks vertellen.
(wat kunnen ze daar wel vertellen? |:( )

Op de bon die ik heb meegekregen staat wel:
"Deze reparatie zou buiten de garantieperiode ca. 79 euro kosten."
Nou vind ik dat wel erg weinig voor als je buiten je garantieperiode zit, als je kijkt wat ze vervangen hebben. (begrijp me niet verkeerd, maar ik denk gewoon dat dat niet helemaal klopt.)

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 29-01-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
In ieder geval bedankt voor het vragen. Ik zal binnenkort eens bellen. Als er nog meer mensen zijn met ervaringen over het ledlampje van de MagSafe horen we dat natuurlijk graag...
Pagina: 1