Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 08:32
Hallo!

Ik heb iemand bij me met een vraag, een vraag naar hoe het kan dat zijn/haar vader/moeder kan meelezen naar gestuurde & ontvangen smsjes, terwijl hij niet zijn/haar telefoon heeft.

Zijn/haar provider is Hi prepaid.

Zou de sim-kaart gecloond zijn? Of is er een manier om dit via internet te lezen?
Ik weet me er geen raad mee..

Zou dit ook te blokkeren kunnen zijn? Want een ieder stelt natuurlijk ontvangen en gestuurde smsjes privé.

Paul

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 21:25
Wellicht heeft Hi inderdaad een service op internet. Anders kan het niet, SMSjes komen maar op 1 telefoon aan en 2 SIMkaarten tegelijkertijd actief is niet mogelijk.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 09:56
Een simkaart kan tot op heden niet gekloond worden. Dat konden de oudere versies wel, maar die zijn al sinds jaar en dag vervangen.

Verder geef je veel te weinig info. Om welke telefoon gaat het? Het is niet bepaald moeilijk om software op bepaalde telefoons te installeren die smsjes doorsturen.
Daarnaast de simpelste oplossing: Heeft hij/zij/het de telefoon nooit ergens in huis laten liggen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Normaal gesproken komen smsjes niet aan op andere bestemming dan bedoeld. Dus als je ouders jou sms kunnen inzien zou ik met je ouders praten, of contact opnemen met de provider, indien jij oud genoeg bent om zelf dit soort dingen te mogen regelen.

Edit: spuit 11 |:(

Edit2:
Datafeest schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:28:
[...]

Paul1994, 14 jaar dus. Denk dat dat niet gaat lukken dan :+
offtopic:
Waarom denk je dat ik het zo erin zet... :+

[ Voor 47% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-01-2009 17:30 ]

Specs

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:26:
[...] indien jij oud genoeg bent om zelf dit soort dingen te mogen regelen.
Paul1994, 14 jaar dus. Denk dat dat niet gaat lukken dan :+

🌞🍃

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je concreet bewijs dat er iemand meeleest? Ik vermoed namelijk dat het een broodje aap is en dat iemand die vriend(in) van je voor de gek houdt. :)

Even een schopje naar Telecomproviders, daar is het meer op zijn plaats. :)

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 16-01-2009 17:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Paul1994
Bedankt voor reacties allemaal.

De 1e reactie, hoe zit deze service in elkaar en waar kan je het vinden?

Nee houd het niet voor de gek;) Want hoe kan hij/zij dit anders weten?

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:13
Paul1994 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:44:
Euh die laatste zin snap ik niet helemaal. Anyway, ervan uitgaande dat ouders (van die vriend(in)) van je (;)) geen software op de telefoon heeft geïnstalleerd die sms-jes doorstuurt kan ik ook niet verzinnen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Je hebt nog steeds geen overige informatie gegeven, om welke telefoon gaat het precies? :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wachten tot ze gaat slapen, telefoon pakken, lezen en weer weggaan :?

Anders is er geen andere mogelijkheid.

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 12:20
hi heeft toch die sms-bewaarbox? heeft het daar niks mee te maken? ik zou zeggen ga is zoeken op hi.nl

• Paul1994
Ik heb zelf ook hi, ik heb alles al doorgezocht..

Hij/zij heeft een LG Shine ofzo..

Ik denk haast niet dat er software op staat.. maar ik kan hem/haar altijd zeggen dat ze de telefoon zijn bluetooth uit moet zetten.

Hi bewaarbox is het niet ;-)! heb het zelf ook en dat moet je doorsturen naar een nummer.

Ik kan haar natuurlijk altijd vragen de telefoon uit te zetten snachts met een goeie pincode.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Nijn schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:26:
Een simkaart kan tot op heden niet gekloond worden.
Dat kan wel, DUO sim.
Nadeel is wel dat ze niet tegelijk aan kunnen en het toestel dat als laatste is aangegaan heeft de verbinding. Maar ook in dit geval is het niet mogelijk want zodra een SMS is afgeleverd op toestal A komt hij niet alsnog op toestel B binnen.
De enige optie die ik kan bedenken is via bleutooth o.i.d. misschien dat de ouders hem gekoppeld hebben aan een pc en zo uitlezen wanneer hij/zij thuis is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien zijn ouders gewoon goed in raden en kennen ze hun kind en hebben ze geen sms'jes nodig?

Mijn moeder wist ook altijd alles...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Hey Paul,

het is vrijwel zeker dat de ouders van hem/haar (wat is het nou?), zijn of haar telefoon zonder opmerken in bezit heeft gekregen en snel door de berichten gegaan is.

Wat ik je kan aanraden is privacy gevoelige berichten direct te verwijderen na het lezen. Of in ieder geval periodiek. Bewaar je ze liever? Zet er dan een pincode blokkering op bij het ontheffen van de toetsblokkering.

Success

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:13
Paul1994 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:14:
Ik heb zelf ook hi, ik heb alles al doorgezocht..

Hij/zij heeft een LG Shine ofzo..

Ik denk haast niet dat er software op staat.. maar ik kan hem/haar altijd zeggen dat ze de telefoon zijn bluetooth uit moet zetten.

Hi bewaarbox is het niet ;-)! heb het zelf ook en dat moet je doorsturen naar een nummer.

Ik kan haar natuurlijk altijd vragen de telefoon uit te zetten snachts met een goeie pincode.
Grappig hoe je steeds met 'hij/zij' en 'hem/haar' refereert naar die persoon, nu is het dus blijkbaar een vriendin. :+ (beetje zonde van de moeite om dat te verbergen, we kunnen er niks mee ;))

Maar goed, de meest voor de hand liggende mogelijkheid lijkt mij dan idd ook gewoon dat de sms-jes gelezen worden door de ouders op het moment dat de persoon in kwestie haar telefoon niet bij zich heeft/het niet doorheeft wanneer iemand anders er gebruik van zou willen maken.
Het zetten van een pincode op d'r telefoon zou dan toch moeten werken idd. Verder moet ze zichzelf dan ook aanleren haar telefoon uit te zetten zodra ze deze niet meer in haar zak heeft oid. Als haar ouders dan een opmerking maken over het feit dat ze een pincode heeft op haar telefoon, heb je meteen de oorzaak te pakken hoe het kwam dat ze eerst wel haar sms-jes konden lezen. ;)

edit:
Zanniebal schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:24:
Is de persoon die de smsjes leest een beetje handig? Bluetooth hack anyone? :)
Hmmm...

Paul, is het d'r moeder of d'r vader die de sms-jes leest? :+

[ Voor 9% gewijzigd door WickedWizard op 16-01-2009 19:26 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Is de persoon die de smsjes leest een beetje handig? Bluetooth hack anyone? :)

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Wat ik me kan voorstellen is dit:
(Ik heb Nokia 3310, maar het zal bij elke telefoon wel zo ongeveer werken:)
Menu -> Berichten -> Berichten-opties -> <Kies je provider of algemeen uit de lijst> -> Nummer van de berichten centrale -> <Vul het nummer van de berichten centrale in> (Dit is voor HI: +31 653 13 13 13).

Als dit er al stond, is het iets anders ;).

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Paul1994 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:44:
Bedankt voor reacties allemaal.

De 1e reactie, hoe zit deze service in elkaar en waar kan je het vinden?

nyah daar begint het al een beetje, je aanname dat ze het niet 'op een andere manier' te weten konden komen...

De smsjes van een telefoon lezen is zo gedaan, probeer ze eens na lezen direct te verwijderen en kijken of ze dan nog steeds weten wat er gebeurt :*)

• Paul1994
het is de Pa.

Bluetooth heeft ze altijd uit zei ze net, wat ik zo denk is dat die pa gewoon hi heeft gebeld en heeft gevraagd of hij via internet kon meekijken @ ontvangen..

maar ik betwijfel me of dat mogelijk is ofniet..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geef aub eens een concreet voorbeeld waarom ze denkt dat er iemand meeleest. Zoals je in dit topic kunt lezen, is er niemand die er 100% van overtuigd is dat dit mogelijk is. Ik vermoed nog steeds dat het een broodje aap is en dat haar vader haar voor de gek wil houden. Het lijkt er in mijn ogen nog steeds sterk op dat iemand een goede grap uit probeert te halen.

Misschien is het een idee om zelf eens met Hi te bellen en te vragen of iets dergelijks mogelijk is? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Waarschijnlijk werkt haar pa bij de NSA.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Paul1994 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:37:
het is de Pa.

Bluetooth heeft ze altijd uit zei ze net, wat ik zo denk is dat die pa gewoon hi heeft gebeld en heeft gevraagd of hij via internet kon meekijken @ ontvangen..

maar ik betwijfel me of dat mogelijk is ofniet..
Tsja, ik gok dat zo ongeveer minimaal de helft van de nederlandse ouders dit wel zou willen. Dus als het aangeboden werd dan zou er wel reclames etc voor gemaakt worden, dit is nu niet echt een dienst die geen geld oplevert ( vraag gewoon 10 cent per sms-bericht doorsturen naar inet en kassa ).

Voor de absolute zekerheid kan je natuurlijk gewoon zelf even met hi bellen en vragen of ze dit aanbieden. Maar ik ga voor geen reclame, geen product in dit geval.

Of haar pa moet echt speciale connecties / privileges hebben, want theoretisch / technisch is het mogelijk. Maar dan moet je echt denken aan NSA / Echelon etc.

Ik ga gewoon voor de simpelste oplossing, ze heeft geen pincode op haar telefoon en ouders die wel toegang tot die telefoon hebben. 2e mogelijkheid is dat ze gewoon oplettende ouders heeft, 10 miljoenste mogelijkheid ongeveer is dat haar ouders haar sms-jes letterlijk aflezen anders dan haar telefoon.

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:40
Gomez12 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:09:
[...]

Tsja, ik gok dat zo ongeveer minimaal de helft van de nederlandse ouders dit wel zou willen. Dus als het aangeboden werd dan zou er wel reclames etc voor gemaakt worden, dit is nu niet echt een dienst die geen geld oplevert ( vraag gewoon 10 cent per sms-bericht doorsturen naar inet en kassa ).

Voor de absolute zekerheid kan je natuurlijk gewoon zelf even met hi bellen en vragen of ze dit aanbieden. Maar ik ga voor geen reclame, geen product in dit geval.

Of haar pa moet echt speciale connecties / privileges hebben, want theoretisch / technisch is het mogelijk. Maar dan moet je echt denken aan NSA / Echelon etc.

Ik ga gewoon voor de simpelste oplossing, ze heeft geen pincode op haar telefoon en ouders die wel toegang tot die telefoon hebben. 2e mogelijkheid is dat ze gewoon oplettende ouders heeft, 10 miljoenste mogelijkheid ongeveer is dat haar ouders haar sms-jes letterlijk aflezen anders dan haar telefoon.
Hier zijn mijn gedachtes ook. Daarnaast zoals eerder ook al aangegeven. Ouders kennen het gedrag van hun kinderen, en zijn zelf ook jong geweest. Ze kunnen zo aflezen van iemand zijn gelaatstrekken (rood worden, giechelen etc. ) dat er een zeer pikant smsje binnen is gekomen. Het gokken naar de inhoud is niet zo moeilijk dan. Immers zoals gezegd, de oudjes van tegenwoordig zijn ook jong geweest.

Oftewel, 100% lezen via andere telefoon? Nee hoor.
Dat jullie blijkbaar iets onopvallender moeten werken om elkaar pikante smsjes te sturen? Jazeker

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Paul1994
Bedankt voor de reacties allemaal, ik weet genoeg!

Verwijderd

Toch ben ik nog wel benieuwd wat HI hierover te melden had.

Al met al is het wel zo wat Dbm12 zegt. Mijn ouders wisten ook al wat er in het smsjes stond door simpelweg een gok te doen.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Er zijn echter mogelijkheden om dit soort functionaliteit in een telefoon in te bouwen, wordt voornamelijk bij Nokia's gedaan. Zie bijv. http://www.spywebshop.nl/spy-phone/ ;)

Voor zover ik weet kunnen ze het op verzoek ook vaak in andere telefoons inbouwen.
Pagina: 1