Toon posts:

paar vragen over Powerlan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde dus vanwege veel storingsbronnen op mijn kamertje een powerlan setje aanschaffen :)
Dit is de set die wilde kopen http://azerty.nl/0-1076-7...-510-homeplug-kit---.html
nu zijn mijn vragen dus:

1. Is dit een simpel setje? dus dan bedoel ik 1 adapter voor mijn router naar het stroomnet en 1tje van het stopcontact naar mijn pc? kon het niet uit de info halen van de site

2. Werkt dit ook als er veel storingsbronnen in de vorm van EMI zijn? ( draadloos signaal komt er nauwelijks doorheen )

3. Iemand persoonlijke ervaringen ermee?

4. Kan ik hiermee 1080P materiaal versturen van mijn HTPC naar mijn ps3? of is dit niet snel genoeg?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou de Devolo 85Mbit versie van Salland.eu nemen, die is nu in de aanbieding voor 50,-
Die is goedkoper en qua werking iets beter dan de sitecom.

Ik heb nu een stuk of 6 setjes in mijn familie uitgerold en ben zeer tevreden over de werking.
Sinds de ftth uitrol van 35Mbit trokken niet alle wifi's het meer, met de devolo's geen problemen tot nu toe.
Geen last van ruis als de magnetron aangaat en meer bereik, ook door muren en plafonds heen.

Van de meterkast tot de zolder (3 verdiepingen) haal ik nog 50-60mbit op het moment.
Ik heb hiervoor wel beide stopcontacten op dezelfde groep gezet, anders kakt de snelheid een beetje in.

Wil je een hogere snelheid dan kun je ipv de 85Mbit versie (50,-) ook de 200Mbit versie (113,-) nemen

[ Voor 41% gewijzigd door arjants op 16-01-2009 17:01 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02

BramT

Rule #1

50/60 mbit is netjes, arjants. Hoewel ik die snelheden hier en daar ook wel zie opduiken kreeg ik geen HD gestreamed over 2 homeplugs op dezelfde groep.

Voor zover ik weet moet je ook gewoon wat geluk hebben met een aantal factoren. Zorg dus dat je de dingetjes kan terugbrengen mochten ze niet aan je minimale eisen voldoen.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Maarehm.. die storingsbronnen, UTP zou dus niet goed werken? FTP/STP ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
@arjants
Ik lees veel dat powerlan sets maar 12 - 24 mbit halen ( dus lang niet de opgegeven snelheid )
daarom ook deze vragen want ik heb geen groot budget <€70 en ik wil toch mooi HD kunnen streamen:)
kakt die snelheid veel in als ik verschillende stroomgroepen gebruik?
Enig idee hoe ik de stopcontacten op dezelfde groep zet?
bestellen bij salland is misschien wel een idee als ik zie welke snelheden jij haalt.
dit waren eigenlijk de goedkoopste die ik kon vinden in de pricewatch ( op een Sweex set na maar heb slechte ervaring met sweex ) en heb gewoon goede ervaringen met azerty

Sinds de ftth uitrol van 35Mbit trokken niet alle wifi's het meer, met de devolo's geen problemen tot nu toe.
wat bedoel je daarmee? ben meer van hardware in de pc zelf ;)

de storing die ik met mijn WIFI heb is van mij LCD-tv, HR ketel en mijn draadloze thuistelefoon van magnetron nog nooit last gehad.

@yapser
UTP is geen mogelijkheid heb pas een coax kabel voor mijn digitale ontvanger naar mijn kamer getrokken en in die pijp is geen ruimte meer voor nog meer kabels dit heb ik al geprobeerd :'(

@BramT

Die review van jou had ik al gelezen, dat zette mij er deels toe aan om dit topic te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb het setje binnen en werkt perfect heb getest en ik haal 71 mbit en dat gaat over 2 groepen dus werkt perfect:D
Pagina: 1