[Win 7]Processor terug-clocken voor windows install?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:54
Hey mensen ik heb een vraag,

Als je je processor hebt overgeclockt, moet dat terug geclocked worden bij normal speed als je Windows wilt installeren, of maakt dat niet uit?
Ik las ergens dat mensen het doen, anders krijg je BSOD'S en dergelijk, dus ik wou dat even weten.
Misschien zou dat de reden zijn bij W7, dat ik 2 van de 4 games BSOD kreeg tijdens gamen? eerder denk ik dat het van de drivers komt ( ATi ), aangezien meerdere mensen daar problemen mee hebben.

Dit was mijn vraag, hoop dat jullie me kunnen informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je door een overclock BSOD's krijgt terwijl je wat dan ook aan het doen bent, doe je iets fout als overclocker. Dan heb je bijvoorbeeld te ver overclocked en is je systeem niet stabiel. Wat je dan op dat systeem uitspookt, doet er niet zoveel toe. Een game spelen is in dat opzicht hetzelfde als Windows installeren.

[ Voor 47% gewijzigd door spone op 16-01-2009 16:43 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik zelf heb een stabiele systeem, dus daar gaat het niet om
Grid werkt bijvoorbeeld perfect, maar red alert en mirrors edge gaven me een BSOD op Windows 7, maar daarvoor geen fouten op Vista.
Het zou dan aan de drivers moeten liggen, wat ik dus ook weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een incompatibiliteitje tussen de standaard ati-driver van Windows 7 en ME/RA.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Caneezy schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:49:
Ik zelf heb een stabiele systeem, dus daar gaat het niet om
Grid werkt bijvoorbeeld perfect, maar red alert en mirrors edge gaven me een BSOD op Windows 7, maar daarvoor geen fouten op Vista.
Als je hetzelfde hebt op standaard clocksettings is de (beta) driver nog niet goed.

PS: probeer in het vervolg je topictitel wat duidelijker te maken: dat je een vraag hebt blijkt al uit het feit dat je een topic opent, om dan alsnog 'vraag' als enige in je titel te zetten is niet echt handig zeg maar ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ah sorry.
Naja, met overclock werkte alles op Vista, alle games en dergelijk, moest een format doen om de drivers toen goed werkend te krijgen.
Na het overclocken in me Bios, benches gerunt.
Alles perfect, stabiel, geen freezes en dergelijk.
Ik lees wel heel veel problemen over ATi drivers op win7, Windows boot niet door de drivers, kunnen niet installeren, herkent kaart niet en dergleijk.
Pagina: 1