Toon posts:

Ok ik wil mijn kamer veranderen in een bioscoop...

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Cambridge DTT2500 speakersystem met Dolby. Ik ben er absoluut niet tevreden mee. Ik wil een echte goede audiosysteem wat raden jullie me aan ? Ik wil er muziek mee luisteren en DVD's bekijken op mijn tv (dus ook dolby).

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Nou Meneer AslanTürk, wat is er precies mis met dat DTT2500 systeem?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Tja, dan zou ik persoonlijk voor een goede 5.1 of DTS versterker gaan en een standalone DVD speler.

Overigens is het wel handig als je ook verteld welke apparatuur je nu gebruikt, want met DTT 2500 weten we nog steeds nix over de rest van je config.

Mare voor een goede thuisbiosscoop raad ik dus aan om losse apparatuur te kopen, tenzij de kosten natuurlijk een beperkende factor zijn. Maar aangezien je een echte goede audiosysteem wilt...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Als de kosten een probleem zijn: Koop een SBLive! 5.1 en sluit deze aan op een 5.1-versterker met wat luidsprekertjes erop. Versterker kan je ook aansluiten op een stereo-videorecorder of sommige stereo tv's, dan heb je geen 5.1 geluid, maar wel Dolby Surround voor tv-geluid en VHS banden.

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
En als kosten geen probleem zijn:

Kijk eens naar een NAD of Rotel voor + eindversterker (5.1, THX, DTS) en neem een bij passende DVD speler.

De voor versterkers van de DVD spelers zijn over het algemeen minder dan de dedicated voor versterkers.

Aan vullen met 2 groote voor 2 kleine achter en 1 center speaker en een Sub woofertje...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van dat shittige 5.1 kleine midget boxen maar dat levert telefoonkwaliteit muziek op. Ik wil een goede versterker en van die biggie speakers maar welke ?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Als je al een goede amp hebt: Koop een Yamaha DSP-E800 DTS 5.1 processor.
Zo niet, koop een Yamaha DSP-A5 DTS 5.1 Amp.
Verder Mission 77DS rear speakers, Mission 77C1 centre speaker en een Paradigm PDR-10 Subwoofer.
Ixos 607 Low profile speakerkabels kan je langs plinten en deurposten plakken.
[edit:] Dit zijn volgens "What HIFI" de beste produkten voor zo min mogelijk geld.
Tuurlijk kan het altijd duurder, maar niet persé veel beter.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 13:21 schreef victorvo het volgende:
Als je al een goede amp hebt: Koop een Yamaha DSP-E800 DTS 5.1 processor.
Zo niet, koop een Yamaha DSP-A5 DTS 5.1 Amp.
Verder Mission 77DS rear speakers, Mission 77C1 centre speaker en een Paradigm PDR-10 Subwoofer.
Ixos 607 Low profile speakerkabels kan je langs plinten en deurposten plakken.
Dit lijkt me wel wat...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 25 februari 2001 13:02 schreef TurkseLeeuw het volgende:
Ik heb nu een Cambridge DTT2500 speakersystem met Dolby. Ik ben er absoluut niet tevreden mee.
Wat is er mis met die DTT2500 ? :? :?
Misschien gebruik je wel een verkeerde; instelling, opstelling of geluidskaart?

/dev/null

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
Ikzelf gebruik een DVD kitje in mijn pc
(creative 5x DVD en Dxr3 kaart)

Die Dxr3 kaart heeft een perfecte tv-out en digitale uitgang voor het geluid en kost zo'n 200-250 piek.

Dit op een JVC RBX888 versterker (5x75 continue) met 2 Magnat 220 Watt boxen en 3 Jamo Front en Rear speakers.

Versterker was 1.5 jaar geleden 1500
Magnat speakers 600 a 700 gld per stuk
Jamo boxjes 350 piek het stuk ofzo

In totaal dus ongeveer 3000 piek.

Verwijderd

Kinderspul allemaal.
Wat palloquin zei komt enigzins in de buurt,
al weet ik niet of dit echt de merken zijn die je voor cinema gebruikt

Verwijderd

Ga gewoon eens naar een HiFi zaak en laat je voorlichten. Die lui hebben niet voor niets een showroom.

Een receiver koop je meestal op specificaties, boxen moet je naar luisteren, bij grote voorkeur met de receiver die je gaat kopen. Weer een goed argument om naar een hifi zaak te gaan.

Dat advies geldt trouwens ook voor alle mensen in deze thread die willen weten wat er mis is met een DTT setje: ga naar een HiFi zaak en luister naar een echte 5.1 set. Als je geen verschil zou horen met een DTT setje van creative, waarom zouden er dan receivers van 8400 gulden (Onkyo TX-DS989) en meer op de markt zijn, denk je?

• Red devil
  • Laatst online: 16:16
Op zondag 25 februari 2001 14:42 schreef kibiru het volgende:
Kinderspul allemaal.
Wat palloquin zei komt enigzins in de buurt,
al weet ik niet of dit echt de merken zijn die je voor cinema gebruikt
* Red devil devil is making a hmmmpff sound, sticking his nose in the air ignoring that last remark

:9

Volgens mij zit ik met mijn set al flink boven een modaal thuiscinema, maar ok, er zullen altijd betere setjes zijn.
Voor mijn kamer zou het echter een overkill zijn, mijn set voldoet prima, ik krijg nog vrij regelmatig mensen om me heen op bezoek of het iets zachter mag! >:)

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 14:49 schreef Red devil het volgende:

[..]

/me devil is making a hmmmpff sound, sticking his nose in the air ignoring that last remark

:9

Volgens mij zit ik met mijn set al flink boven een modaal thuiscinema, maar ok, er zullen altijd betere setjes zijn.
Voor mijn kamer zou het echter een overkill zijn, mijn set voldoet prima, ik krijg nog vrij regelmatig mensen om me heen op bezoek of het iets zachter mag! >:)
Begrijp me niet verkeerd je hebt denk ik idd een boven modaal setje staan, maar het is geen supervet setje wat die leeuw uit turkye wil

Verwijderd

Mijn DTT2200 werkt echt super. Die 2500 is zelfs digitaal dus die zou nog betere kwaliteit geluid kunnen geven. Hoezo ben je er niet tevreden mee? Echt geen telefoonkwaliteit hoor.

Verwijderd

ga gewoon eens bij een "betere" audiozaak luisteren.. ik mot zelf niks hebben van dat surround gedoe, maar er worden wel setjes gemaakt waar nog hifi uitkomt..Martin Logan, Krell, Chello....

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2025

quez

[b] maar er worden wel setjes gemaakt waar nog hifi uitkomt...... Chello....
oh nee he.. CHELLO :)
die naam alleen al.. heheh

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[b]Op zondag 25 februari 2001 15:30
oh nee he.. CHELLO :)
die naam alleen al.. heheh
offtopic:
idd. bij het zien van die naam, komen de trouma's bij mij weer boven

/dev/null

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 15:16 schreef iefje het volgende:
Mijn DTT2200 werkt echt super. Die 2500 is zelfs digitaal dus die zou nog betere kwaliteit geluid kunnen geven. Hoezo ben je er niet tevreden mee? Echt geen telefoonkwaliteit hoor.
Zoals ik al zei: luister eens naar een échte set. Die DTT2000 is op zich niet eens zo heel slecht, maar het kan gewoon met de beste wil van de wereld niet tegen een echte HiFi set op. Ik begrijp dat je het verschil pas merkt als je vergelijkingsmateriaal hebt. Ik heb jarenlang op een 14" op 1024x768@60Hz gewerkt. Kan ik nu ik een 19" op 100Hz gewend ben geen minuut meer naar kijken. Met speakers werkt het net zo.

Setje dat een maat van me heeft staan:
2x B&W 604S2 voor
2x B&W DS6 achter
B&W cc6 s2 center
B&W ASW 1000 sub
Dit alles aan een pro-logic receiver van Onkyo, ik weet niet precies welke. Dit is dus een pure Pro-Logic set, dus dat is alweer gepasseerd door DD en dts, maar ik garandeer je dat hier geen DTT3500 tegenop kan hoor! We kijken hier 2x per week DVD en het bevalt prima :). Stereo is het trouwens ook een prima set voor klassiek.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik snap niet dat mensen die DTT setjes nog zo blijven verdedigen. Die dingen zijn wel zo ontzettend veel minder dan zelfs een goedkoop stereo setje.

Maar Turkseleeuw, wat wil je uitgeven?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 18:34 schreef Jag het volgende:
Ik snap niet dat mensen die DTT setjes nog zo blijven verdedigen. Die dingen zijn wel zo ontzettend veel minder dan zelfs een goedkoop stereo setje.

Maar Turkseleeuw, wat wil je uitgeven?

Jag
2000 pietermannetjes lijkt me wel genoeg.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Dan kan je denk ik beter een goede stereo set kopen, is al moeilijk genoeg voor 2000,-.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal in gedachte:

2 frontspeakers:

http://www.jamospeakers.com/consumer/products/products.php3?id=E+430
2 rear surround speakers + center speaker+ subwoofer: http://www.jamospeakers.com/consumer/products/products_add.php3?id=E%204ADD.1&tab=2

en een Sony STR-DE445 receiver.

Lijkt me toch een redelijk soundsystem ?

Verwijderd

Ziet er aardig uit, maar ik heb speakers van maar 600 piek per stuk die al lager kunnen dan je sub en hoger dan je frontspeakers: De 350's, onderaan deze page

Verder ben ik persoonlijk niet zo'n fanaat van Sony. Ik zou eerder voor een 2e hands Onkyo of Harman/Kardon gaan dan voor een nieuwe Sony, maar je moet voor jezelf maar bepalen hoe je erover denkt. Regel in ieder geval met je winkel dat je ernaar kunt luisteren, dat is echt onontbeerlijk.

(edit)
Don't get me wrong, je maakt zeker geen miskoop als je dat Jamo setje aanschaft.

(edit 2)
Ik heb trouwens stereo, geen surround.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 25 februari 2001 18:34 schreef Jag het volgende:
Ik snap niet dat mensen die DTT setjes nog zo blijven verdedigen. Die dingen zijn wel
Nou omdat het wel degelijk leuke speakers zijn, met perfect geluid, niet veel ruimte inneemt, en ze zijn betaalbaar i.v.t een echte dolby installatie

/dev/null

Verwijderd

ik geloof dat kenwood een aardige DTS DD versterker heeft die je voor ongeveer 650 bij mediamarkt kan halen.
heb je nog 1350 over.
Ik geloof dat de B&W DM302's wel voor ongeveer 400 per setje gevonden kunnen worden. das dan 800 totaal. de B&W CC3 kost ook zoiets en dan heb je nog 150 piek voor kabels, maar dan heb je nog geen subwoofer en die heb je eigenlijk wel nodig bij de DM302's omdat ze niet zo erg laag gaan(72Hz dacht ik)
lijkt mij opzich wel een leuk setje. maar ik geloof dat er voor 2500 ergens ook een totaal setje te krijgen was wat ook wel goed klonk

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Spaar ff door naar 3000 piek en koop een Yamaha DSP-A5 versterker (absoluut 't beste in zijn prijsklasse). Kost zo'n 1100-1200 piek, ik heb hem wel gezien voor 900 (richer sounds in Amsterdam) maar dat was een aanbieding geloof ik.. Voor de resterende 1800-2000 piek kan je denk ik wel aardig speakertjes shoppen, ga daarvoor naar een ECHTE hifi winkel (geen BCC megapool of expert). Daar hebben ze een hele hoop speakers staan waar je naar kan luisteren... kies een aantal die in je budget passen en neem welke het beste klinken.

Het is misschien wat duur, maar je krijgt denk ik spijt als je een el cheapo geval neemt als die sony 445.

Ohja die Yamaha is er ook in receiver versie, dat is de RX-V596 en is ongeveer 50-100 piek duurder..

Verwijderd

Richer Sounds is net zoiets als Stassen; ze hebben leuke aanbiedingen als lokkertje, maar ze hebben er altijd maar drie van ofzo, ik heb bij geen van beiden een brute aanbieding gezien die nog niet was uitverkocht.

Blijft de moeite waard om er te kijken, natuurlijk.

(edit)
URL's waren misgegaan. Ik zie trouwens dat Stassen een leuke Onkyo aanbieding heeft. Moet je een tweede hypotheek nemen, maar dan heb je ook wat >:).

• PM
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

thavinny is right, haal bij voorkeur in duitsland bij de mediamarkt een kenwood dolby dig/dts set, 650 mark, heb je nog 1200 piek over voor speakers, dus 2x400 voor je front speakers, en 400 voor een jbl surround set. weet niet in wat voor kamer je nu zit, maar ga daarna lekker doorsparen voor een evt sub, maar dat is echt geen pre lijkt me, als je goede fronts koopt.

Laten we lekker link gaan doen...

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Dit is wel het vermelden waard.
Conrad

Mod break: maak die links niet zo lang, je verneukt de opmaak. Ik heb geprobeerd om hem beter te maken, maar ik heb nu per ongeluk de hele link verneukt, sorry.

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 22:25 schreef Mex het volgende:
Dit is wel het vermelden waard.
link
Wat een verschrikkelijke lelijke en zeer waarschijnlijk slecht klinkende BOXEN zijn dit zeg! Kan het geen luidsprekers noemen...
Lijkt wel een beetje op die luidsprekers die ze op straat verkochten (koe met gouden horens) die met 'plakband' in elkaar waren gezet. :r

• Mex

Mex

Op maandag 26 februari 2001 22:33 schreef Dey het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijke lelijke en zeer waarschijnlijk slecht klinkende BOXEN zijn dit zeg! Kan het geen luidsprekers noemen...
Lijkt wel een beetje op die luidsprekers die ze op straat verkochten (koe met gouden horens) die met 'plakband' in elkaar waren gezet. :r
Jij gaat alleen op het uiterlijk af?!

Verwijderd

die JBL ziet er wel flex uit. maar kan m niet vinden op de site van JBL zelf. iemand een linkje?

Mex waarom zou een mooie speaker ook goed klinken(beolabs:)

Verwijderd

Maar kan m niet vinden op de site van JBL zelf. iemand een linkje?
Ik heb heel sterk het vermoeden dat het namaak is. Dan kunnen er nog best JBL drivers in zitten maar is het voor de rest een doe-het-zelf bak ofzo.
Mex waarom zou een mooie speaker ook goed klinken
De vorm van de kast heeft (uiteraard) invloed op de klank. Smaken verschillen, maar ik ken wel mooie speakers die perfect klinken. (B&W Nautilus 801!) :)

Afbeeldingslocatie: http://www2.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_801_Cherry_without_grille.jpg
(dit ding kost trouwens 14000 piek, maar dat terzijde ;)).

• Mex

Mex

Die JBL's zijn geen namaak, op m'n werk worden ze ook verkocht. Ze komen net als de rest van de JBL stuff van Harman Kardon af. TLX5000 is model van 2 jaar terug, vandaar de prijs. Is er niemand die ze heeft staan?

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:57
Op zondag 25 februari 2001 13:02 schreef TurkseLeeuw het volgende:
Ik heb nu een Cambridge DTT2500 speakersystem met Dolby. Ik ben er absoluut niet tevreden mee. Ik wil een echte goede audiosysteem wat raden jullie me aan ? Ik wil er muziek mee luisteren en DVD's bekijken op mijn tv (dus ook dolby).
Stap een is niet je informatie op dit forum zoeken maar op een 'echte' DVD/Home Cinema site. Als je een echte thuisbioscoop wilt bouwen moet je het PC platform echt loslaten. succes.
Pagina: 1