Blijft maar Rebooten erg raar!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-04 17:37
Hallo Mensen,

Heb hier ineens een heel erg raar probleem, was een besturingssysteem aan het installeren en na de installatie reboote het systeem zichzelf en bleef dit gewoon de hele tijd doen, hij reboot tot na het bios scherm zeg maar waarbij je het geheugen, de proccesor en de hd enzo ziet en dan start hij weer opnieuw.

Als ik de bios inga heb ik maar heel even want dan reboot hij ook gewoon, oftewel dan moet ik extreem snel zijn met dingen aanpassen anders ben ik te laat, heb dit nog nooit meegemaakt en ben toch al wel redelijk wat gewend.

Iemand een idee??? (Cpu defekt of het geheugen of ?????)

Moederbord : Gigabyte 945GM-S2
Geheugen: 1 GB Patriot ddr2 667Mhz
Cpu 3,2ghz pentium D met 2mb cache

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Draaien al je fans wel? Warmte probleem?
Is je voeding helemaal ok?

Heb je de pc net zelf gebouwd?

Money for nothin' and your chicks for free

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Neem eens de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Als je dat stap voor stap doet kun je daarna zelf de vraag beantwoorden wat de oorzaak is. En zonder de informatie die je boven water haalt middels die troubleshoot zijn wij net zo blind als jij. Thans mijn glazen bol laat niets zien.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je deze eerst doornemen en je bevindingen hier plaatsen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[edit]
spuit11

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 16-01-2009 15:24 ]

• jayless82
DeeJee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:22:
Draaien al je fans wel? Warmte probleem?
Is je voeding helemaal ok?

Heb je de pc net zelf gebouwd?
Heb hem zelf gebouwd en dat is niet mijn eerste, draaide eerst eventjes goed en na de install van de OS ineens dit gedoe, heb de hangen en opstart troubleshoot doorgenomen, alle fans draaien, geheugen heb ik verplaatst videokaart verwijderd etc. heb zelfs de cmos gereset dmv jumper, hielp ook niet.
Voeding is nieuw.
nog ideen??

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Als je de pc een tijdje uit laat en dan were aan zet... Blijftie dan langer draaien?

• jayless82
DeeJee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:33:
Als je de pc een tijdje uit laat en dan were aan zet... Blijftie dan langer draaien?
Ja klopt, dan boot hij iets verder door en heb ik net iets mee tijd in de bios, en dit wordt dan ook steeds weer korter.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Klinkt dus als een hitte probleem.
Zit je cpu koeler wel goed?

• jayless82
DeeJee schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:39:
Klinkt dus als een hitte probleem.
Zit je cpu koeler wel goed?
Jeps, moet er goed opzitten, moet er wel bij zeggen dat ik hem bij het opstarten heel eventjes weg zie vallen en dan schiet ie weer aan (heb de cpu geleend van een maatje die continu problemen had met zijn pc, van opstart tot zelfs rook uit zijn pc) dus eventueel zou de proccesor ook rot kunnen zijn, maar dat weet ik dus nog niet zeker.

Vindt het zowiezo gek dat ik een complete OS install heb gedaan en op het laatst (in de laatste minuut van de instaal) viel hij uit en kwam hij in dit reboot proces en dat terwijl de install toch zo een 30 minuten duurde.

• kalizec
Je weet dat er wellicht iets mis is met de hardware, dan is de enige manier waarop je ooit enige zekerheid kunt krijgen als volgt:

- Kaal systeem
- Indien kaal systeem stabiel, een voor een overige hardware toevoegen en kijken of instabiel.
- Indien kaal systeem instabiel, een voor een die hardware vervangen tot stabiel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lijkt mij een hitte probleem. Kijk nog maar een keer of de koeler van de processor (en van de videokaart) er goed op zitten. Voel ook gelijk aan de koelblokken hoe heet/koud ze worden. Als ze koud blijven dan wordt waarschijnlijk de warmte niet goed doorgegeven en dan zitten de koelers dus niet goed.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hoe heet wordt je systeem (check je BIOS eens)? Pentium-Ds hebben de vervelende neiging heet (lees : HEET) te worden, door hun nogal riante verbruik (meer dan een moderne quadcore), en daar lijkt dit aardig op. Rook uit je PC is nooit goed, weet hij waar dit vandaan kwam? Voeding? Mobo?
Kun je een rondje of wat Memtest draaien?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• jayless82
FreezeXJ schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:49:
Hoe heet wordt je systeem (check je BIOS eens)? Pentium-Ds hebben de vervelende neiging heet (lees : HEET) te worden, door hun nogal riante verbruik (meer dan een moderne quadcore), en daar lijkt dit aardig op. Rook uit je PC is nooit goed, weet hij waar dit vandaan kwam? Voeding? Mobo?
Kun je een rondje of wat Memtest draaien?
Heb hem de 82 graden zien worden in de Bios, verder kom ik nu zowiezo niet meer ivm de tijd die ik krijg voordat hij reboot, dus memtest kan ik niet draaien.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:18

M2M

medicijnman

82 graden is te warm. Zit je koeler er wel (fatsoenlijk) op?

zet anders een tafelventilator voor je pc-kast. Dan kun je in ieder geval warmteontwikkeling als schuldige aanwijzen.

-_-

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

In je BIOS is ie idle, en als hij dan al 82 graden haalt... is ie te heet. Ik geloof dat z'n eigen shutdown ergens rond de 80-85 graden ligt, dus dan is het niet zo gek. Wat voor koeler zit erop?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• jayless82
Zit een koeler op van Spire, gewoon zo een aluminium ding, niks bijzonders (geen koper enzo)

Nadat ik de pc net een tijdje uit heb gehad heb ik de koeler los gehaald en de cpu ook, deze schoongemaakt, koelpasta en opneiuw gemonteerd.

draai hem nu alleen in de bios en dan in de health status temp begon op 42 graden en is nu (inmiddels 2 mintuen later) 51 graden.

Ik hou dit even bij hoe hij oploopt en meld dit zometeen ook weer hier (kast is open van boven nu)

• jayless82
hij reboote nu net weer bij 54 graden beetje vreemd

• jayless82
ging dus een minuut of 4 a 5 goed

• jayless82
Cpu fan connector van de fan zelf zijn trouwens maar 3 pin's ipv 4 pin's op het mobo, maar het past wel gewoon hou alleen 1 pin over en ik lees in de bios wel de snelheid enzo gewoon goed uit, dat kan het toch ook niet wezen?

• kalizec
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
jayless82 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:09:
hij reboote nu net weer bij 54 graden beetje vreemd
Tenzij je daadwerkelijk onderdelen uit gaat sluiten en nu eindelijk eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij gaat pakken is niets vreemd. Je weet namelijk niet wat er aan de hand is.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:43

sanzut

It's always christmas time

En daar is dus een edit knop voor.
Veder; heb je wel goede, nieuwe en genoeg koelpasta gebruikt?

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:56
En niet te veel koelpasta!

• jayless82
kalizec schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:23:
[...]

[...]

Tenzij je daadwerkelijk onderdelen uit gaat sluiten en nu eindelijk eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij gaat pakken is niets vreemd. Je weet namelijk niet wat er aan de hand is.
Punt 1 gebruik ik geen schopreactie want ik geef gewoon mijn bevindingen door, wat mischien handig is voor anderen, lijkt mij?

Ten 2de heb ik alles er al uit gehad, kan alleen de procccesor niet vervangen daar ik die zo niet toevallig nog heb liggen (ben geen onderdelen groothandel) dus dat is het enige dat nog niet vervangen is.

Koelpasta was de goede en er zit genoeg op (niet teveel niet te weinig) heb dit al tich keren gedaan. (bedoel dus ook op eerdere en andere pc's)

• kalizec
jayless82 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:30:
Punt 1 gebruik ik geen schopreactie want ik geef gewoon mijn bevindingen door, wat mischien handig is voor anderen, lijkt mij?
Dan nog dien je de 'edit'-functie te gebruiken. Er staat "Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken."

En ja, je kunt als je de CPU niet kunt vervangen onmogelijk de CPU als oorzaak uitsluiten..... Dus wellicht moet je even in je buurt/omgeving/vriendenkring kijken of er daar wel wellicht een CPU te leen is.

Sowieso nog een gedachte... die koeler... wat voor koeler is het precies (dus iets meer info dan Spire graag). Wellicht is die niet eens geschikt voor je CPU.

[ Voor 29% gewijzigd door kalizec op 16-01-2009 16:34 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin een met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Je bent er een paar keer op gewezen, maar ik zie niet de exacte resultaten ervan.

Daarnaast wordt het als asociaal gezien dat je je topic continu schop, zelfs binnen een paar minuten. Hiervoor kun je prima met de editknop overweg.

Dit topic gaat in elk geval op slot, wegens gebrek aan eigen inzet en het continu schoppen. Daarnaast is de !!!! en ???? in je topictitel en topicstart vrij storend. Mensen lezen het verhaal heus wel, daarvoor hoef je niet te gaan schreeuwen of wat dan ook.

Mocht je na het doornemen van de troubleshooter alsnog tegen problemen aanlopen mag je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan wel exact aan wat je hebt gedaan en waar je tegenaanloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.