Na mij (geweldige) log-in systeem dat ik heb gemaakt met PHP (danwel via een tutorial) heb ik besloten eens serieus met PHP bezig te gaan en hoewel het best moeilijk is en veel debugged is, is het best leuk en interessant.
Maar goed, ik ben nu bezig met een (heel simpel) CMS systeem. Ik heb al een form gemaakt waarmee ik records in een database kan posten. Maar nu wil ik graag een manier hebben om die records te editten, dat moet ook wel eens.
Uiteindelijk ben ik hier op uit gekomen maar het werkt niet 100%.
Dit is mijn form die ik heb staan in de index.php pagina.
En dit is mijn update.php pagina.
Wat er moet gebeuren is dat de info die in de index pagina wordt meegegeven gepost moet worden in de database "cms" en de table "persons". Als het goed is wordt er op deze manier alleen maar de LastName record geupdate waar de FirstName van klopt.
Dus als er in de tabel;
Peter de Vries.
Peter de Bruin
Peter de Jong
Jan Keesma
Staat, en je voert in het updateform "Peter" (als FirstName) en "Stijgerman" (als LastName) dan zouden alle achternamen van Peter moeten veranderen naar "Stijgerman"
Maar als ik dit script uitvoer krijg ik wel een "updated" echo terug maar de records worden niet geupdate.
//edit, even een img van de persons table.
Maar goed, ik ben nu bezig met een (heel simpel) CMS systeem. Ik heb al een form gemaakt waarmee ik records in een database kan posten. Maar nu wil ik graag een manier hebben om die records te editten, dat moet ook wel eens.
Uiteindelijk ben ik hier op uit gekomen maar het werkt niet 100%.
Dit is mijn form die ik heb staan in de index.php pagina.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <center> UpdateForm. <form action="cms/update.php" method="post" name="update" /> Firstname:<input type="text" name="firstname" /><br /> Lastname:<input type="text" name="lastname" /><br /> <input type="submit" name="Submit" value="update" /> </form> </center> |
En dit is mijn update.php pagina.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Connection Failed"); mysql_select_db("cms")or die("Connection Failed"); $FirstName = $_POST['FirstName']; $LastName = $_POST['LastName']; $query = "UPDATE persons SET LastName = '$LastName' WHERE firstname = '$FirstName'"; if(mysql_query($query)){ echo "updated";} else{ echo "fail";} ?> |
Wat er moet gebeuren is dat de info die in de index pagina wordt meegegeven gepost moet worden in de database "cms" en de table "persons". Als het goed is wordt er op deze manier alleen maar de LastName record geupdate waar de FirstName van klopt.
Dus als er in de tabel;
Peter de Vries.
Peter de Bruin
Peter de Jong
Jan Keesma
Staat, en je voert in het updateform "Peter" (als FirstName) en "Stijgerman" (als LastName) dan zouden alle achternamen van Peter moeten veranderen naar "Stijgerman"
Maar als ik dit script uitvoer krijg ik wel een "updated" echo terug maar de records worden niet geupdate.
//edit, even een img van de persons table.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps