Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] (&[XP]?) Muis/Touchpad/Pointer werkt niet na Update

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Na het installeren van de "IdeaCom Technology Inc. - Input - IdeaCom HID Touch Screen (PS/2) (Recommended)" update stopt de werking van andere PS/2 apparatuur.
Aangezien veel laptops deze connector intern gebruiken voor het interne keyboard/touchpad zijn dit de systemen waar het direct een probleem is maar ook wanneer je gebruik maakt van een PS/2 muis op een normale pc werkt het niet meer,

Het begon eergisteren met en 5 tal meldingen ik heb er nu al meer dan 830 kunnen vinden en het loopt snel (heel snel) op.

Zover ik heb kunnen vinden is deze update voor o.a. Vista 32&64 bits (EN & NL) uitgekomen en XP 64bits (EN). Maar misschien ook andere ?

Het beste is dus om asap die update te declinen totdat er een oplossing voor komt.

Heb je hem wel al geinstalleerd kun je het volgende doen (op eigen risico) om het op te lossen:
- Verwijder/rename idcphid.sys (%systemroot%\system32\drivers\)
- Gooi uit device manager onder HID devices alle PS2 devices weg.
- Gooi uit device manager onder Mouse devices alle IdeaCom HID devices weg.
- Vervolgens een reboot (mogelijk 2x) en het zou weer moeten werken.

Op dit moment zijn we een script aan het maken en testen die alles weer recht trekt zodra die af is zal ik kijken of ik hem hier kan posten.

n.b. met een USB muis heb je er dus geen last van (op het onscreen tablet keyboard na dat je niet kan uitzetten).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.