Drag & Drop divs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi,

Ben best handig in het zoeken van tutorials etc, maar in dit geval weet ik even niet waar ik op moet zoeken. Ik wil mijn website voorzien van floating divs die je kunt herpositioneren. Das natuurlijk niet zo moeilijk, maar ik wil dat je ze als het ware tussen andere divs kan schuiven, die vervolgens opschuiven. Zoals bijvoorbeeld op piwik.

Ik wil hiervoor geen mootools/whatever aan libs gebruiken, maar het gewoon helemaal zelf coden. Weet iemand een goede tutorial hiervoor, of een term waar ik op zou moeten googlen? Hoe heet zoiets?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Het gemakkelijkste is gewoon zoals je zelf al zegt lekker googlen

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Ik weet dat er 10.000 drag & drop tutorials zijn. Of nog meer. Ik zoek specifiek iets over het opschuiven van de overige divs om zo ruimte te maken voor de div die je eroverheen schuift. Hoe heet dát?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Googlen? Wat is dat nou weer voor onzin. Als je zelf zoiets wilt maken moet je gewoon bedenken hoe je dat zou maken, niet hoe iemand anders het gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:46:
Googlen? Wat is dat nou weer voor onzin. Als je zelf zoiets wilt maken moet je gewoon bedenken hoe je dat zou maken, niet hoe iemand anders het gemaakt heeft.
Ohja, jij kon natuurlijk alles in een keer zonder referentie materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luqq schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:47:

Ohja, jij kon natuurlijk alles in een keer zonder referentie materiaal :)
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Sja, niks mis met kijken hoe anderen het gedaan hebben toch? Dat is overigens niet hetzelfde als copypasten, ik gebruik uiteindelijk toch meestal mijn eigen implementatie van de ideeen van anderen.

Maar googlen valt niet altijd mee als je niet weet hoe iets heet. Heb echt dagen gegoogled naar een lightbox, omdat ik niet wist dat dat een lightbox heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
xilent_xage schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:58:
Sja, niks mis met kijken hoe anderen het gedaan hebben toch? Dat is overigens niet hetzelfde als copypasten, ik gebruik uiteindelijk toch meestal mijn eigen implementatie van de ideeen van anderen.

Maar googlen valt niet altijd mee als je niet weet hoe iets heet. Heb echt dagen gegoogled naar een lightbox, omdat ik niet wist dat dat een lightbox heet :)
Let maar niet op cheatah, zo heb ik mezelf ook alles aangeleerd hoor :) Beetje alles opzoeken, tutorials volgen, en als je eenmaal een beetje inzicht begint te begrijpen heb je wel door hoe je problemen op moet lossen. Zolang je niet alles copy/paste, maar overal gewoon probeert te begrijpen wat er gebeurt, zie ik geen probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Ik zie nog wel een probleem. Eentje maar... en hij staat vermeld in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Pak een willekeurige JS-library (jQuery, Mootools, Scriptaculous, etc) en drag/drop support zit er standaard in, inclusief documentatie en voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Tsja het uitlpuizen van die enorme lappen code vind ik altijd lastig, en wiki's beperken zich meestal tot de implementatie... Maar Google is toch weer mn vriend gebleken: Het tweede resultaat van disjfa's link blijkt de code te bevatten die ik zoek. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Zo, en kunnen we nu weer aardig doen tegen elkaar?

Niks ten nadele van de topic starter, maar gewoon een paar goede tutorials posten moet toch niet zo moeilijk zijn. Aangezien we niet allemaal Cheatah zijn en alles gewoon al voorgeprogrammeert hebben zitten in ons hoofd; of Bosmonster die niet ziet staan dat TS het zelf wil proberen zonder een framework.

Stoer; Marduq

Pagina: 1