• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-05 21:45

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Gister heb ik oa een Shuttle K48 barebone en een E7300 binnengekregen die ik voor een maatje in elkaar moet schroeven en nu ondervind ik problemen bij het installeren van de boxed koeler.

Ik heb de cpu er in gestopt (driehoekje in de goede hoek) en de socket dichtgedaan. Nu probeer ik de koeler er op de te doen, ik doe alle witte nopjes in de gaten door het mobo, en druk ze een voor een door... (zwarte pinnetje gaat tussen witten nopjes zitten).

Het probleem is dat als ik linksonder vast druk, rechtsboven de witte nopjes uit het gat in het mobo springt. zelfde als ik het andersom doe of bij de andere hoeken...

Is de koeler nu gewoon krom of ligt het aan de manier dat ik het doe? (hetzelfde gebeurt zonder koelpasta btw, dus daar kan het niet aan liggen)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe ik het altijd doe: eerst al die pootjes naar links draaien, helemaal naar me toe (omhoog trekken), boven de socket zetten, kruislings de witte plastic haakjes door het moederbord heendrukken, de zwarte pennen een kwartslag naar rechts draaien en ze dan kruislings indrukken.

Uit mijn hoofd, kan iets gemist hebben O-)

[ Voor 22% gewijzigd door spone op 16-01-2009 14:38 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 18:42
Druk je er toch 2 tegelijk aan kruislinks?

Zo moeilijk kan dat toch niet te bedenken zijn?

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 14:03
Man, ik ken je probleem..

Ik heb ook al menig scheldwoord door de kamer laten vliegen.
Word er af en toe helemaal ziek van.

De ene keer gaat het perfect, klikken en klaar.. en de andere keer blijft hij los schieten.

Enige tip die ik je kan geven is dat je ze kruislinks aan moet drukken.
Dus linksboven en rechts onder tegelijk. en dan de andere 2.

Sterkte *O*

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
ID-College schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:40:
Druk je er toch 2 tegelijk aan kruislinks?

Zo moeilijk kan dat toch niet te bedenken zijn?
Grappemaker. Daar was ik zelf niet op gekomen nee |:(
Dan schieten de ze in de andere hoeken deruit.

Kan intel geen knappe sockets maken?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
mmm. met grofgeweld is het gelukt. Kan dicht wmb

Verwijderd

Mijn S775-koeler zit maar met 3 pinnen vast. Het is gewoon een slecht systeem. Het werkt al een jaar lang zo, met zeer lage temperaturen.

Schroeven zijn nog altijd het beste, zowel voor het monteren van koelers als schijven.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05 18:42
Nou, ik weet niet wat jullie probleem is hoor, maar ik heb al wel honderden koelers aangedrukt.
En ze zitten allemaal op 4 punten vast.

Jullie zijn denk gewoon te watterig. Tis net als met een auto. Zachthandig te werk gaan werkt niet. Je moet gewoon soms ff flink raggen en dan zit het vast. Gewoon niet zo watterig gedragen en aanduwen die handel.
Denk je dat intel dat zelf niet snapt of de moederbordfabrikanten?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Soms gaat het bijna vanzelf maar soms moet je inderdaad erg hard duwen. Probleem is dat het soms wel klikt en schijnt te passen maar als je aan de andere kant van het moederbord gaat kijken zie je dat de pin er niet voldoende doorzit. Vandaar dat ik tegenwoordig de koeler buiten de kast monteer maar in dat geval heb ik eigenlijk liever een systeem met backplate en schroeven.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ID-College schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:58:
Tis net als met een auto. Zachthandig te werk gaan werkt niet. Je moet gewoon soms ff flink raggen en dan zit het vast. Gewoon niet zo watterig gedragen en aanduwen die handel.
Denk je dat intel dat zelf niet snapt of de moederbordfabrikanten?
Een computer is geen auto, juist Intel zou dat moeten weten. Het is geen plaats waar je met een hamer te werk kunt gaan.

Je moet op 4 plaatsen goed druk kunnen creëren en het dopje kunnen draaien. Niet op elk moederbord en op elke kast helaas even makkelijk. En als het syteem uiteindelijk goed vast zit zou ik het kunnen begrijpen. Maar met 4 schroefjes heb ik hem een stuk steviger kunnen krijgen...

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Waardeloos systeem inderdaad, ik de pinnetjes eruit gesloopt, een backplate achter mobo geplaatst schroeven er door heen, en aan de bovenkant rubbertjes met een moertje erop, gaat perfect :).
De backplate trouwens van het "scythe universal retention kit" gebruikt.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1