Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sept. 08 een overschakeling van mijn Vodafone zakelijk naar Hi geregeld.
Daarbij heb ik geopteerd voor een HTC Touch Diamond, een E75 abo, Eindeloos Online en een 1000-sms bundel. Mijn abo ging per 29 december in, dus ik heb deze week de eerste rekening mogen ontvangen.

Gek genoeg worden daarop méér dan 50 euro internetkosten en 60 euro sms'jes in rekening gebracht omdat men vergeten was de Eindeloos Online + SMS bundel te activeren. Volgens de gegevens had ik dus slechts het E75 abo en ben ik daar in een halve maand ruimschoots doorheen. Niet gek, wanneer je SMS't alsof je leven er vanaf hangt als je verwacht dat je dat hebt afgekocht.

Inmiddels heb ik met een zeer behulpzame dame van de Klantenservice van Hi mijn abo-gegevens op orde gebracht; men gaat volgende maand ongeveer 100 euro crediteren en heeft per direct de internet- en sms-bundel geactiveerd. Ook wordt de aanbiedingskorting van mijn Internet-abo verwerkt.
Er is nog slechts één probleem waar men geen oplossing voor heeft:
Ik heb mijn abo destijds (sept 08) afgesloten als privé-persoon waarbij ik de eenmalige bijbetaling vanaf mijn privé-rekening heb betaald.
Alle overige zakelijke kosten (waaronder de volledige telefoonrekening) worden vanaf mijn zakelijke rekening betaald, maar Hi zegt nu dat ze de bankgegevens pas voor de eerstvolgende factuur kunnen veranderen en dat de huidige factuur nog op mijn privé-rekening gaat worden afgeschreven.
Omdat ik niet nóg meer administratieve handelingen wil hebben omtrent het rechttrekken van zakelijke kosten tussen privé en zakelijke rekening, wil ik graag de incasso van Hi blokkeren op de privé-rekening.
Volgens de medewerkster van de klantenservice komt daarmee automatisch een herinnering op de mat, inclusief acceptgiro waarmee ik dan alsnog via de zakelijke rekening kan betalen.
Dat lijkt me dus een prima plan, echter kon de dame van Klantenservice mij niet vertellen vanaf welke tegenrekening deze incasso door Hi wordt uitgevoerd.
Kan iemand mij vertellen of dat Giro 29225 is of een ander nummer, zodat ik mijn bank kan informeren om een incasso vanaf dat nummer te stoppen en we deze afschrijving alsnog via de juiste rekening kunnen laten verlopen?

Verwijderd

Je kan ook na de incasso deze annuleren volgens mij...

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51
Inderdaad, een automatische incasso kun je gewoon storneren zodra hij plaats heeft gevonden. Meer informatie bij je eigen bank.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Verwijderd

Topicstarter
Is een optie, maar dat duurt vaak meer dan 3 dagen voor de recall erdoor is.
Waarom dubbel werk doen wanneer het ook vooraf kan?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Ik zal morgen op werk wel even kijken of ik ergens een rekeningnummer kan vinden...

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Ben zelf ook klant bij Hi met automatische incasso, bij mij meld online banking in ieder geval dat de maandelijkse ronde word geincasseerd door KPN BV op tegenrekening 29225

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Oh sorry ik heb niet goed gelezen, je moet het rekeningnr van het automatisch incasso hebben... dacht voor acceptgiro ;). Automatisch incasso is inderdaad 29225.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, mijn dank is groot!
Pagina: 1