Ik heb het volgende menu gevonden en gebruikt voor mijn site:
van: http://www.webmasterworld.com/forum91/4349.htm
Hierbij wordt het menu door een php script gegenereerd. Nu wou ik graag dat wanneer je naar een subpagina gaat, de parent 'uitgeklapt' blijft staan. Dit heb ik voor elkaar gekregen door gebruik te maken van het volgende in mijn css:
Deze style wordt gebruikt in mijn php script als de huidige pagina een child is van de parent.
So far so good.....
Het probleem is dat nu het 'inklappen' van de parent niet meer werkt. Ik moet dit op een of andere manier oplossen in het javascript, maar weet helaas niet hoe...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| This version also leaves the menu fully open when JS is disabled in the browser.
HTML-------------------------------------------------------------
Set all links that are 'headers' thusly..
-----------------------------------------------------------------
<li class="Main"><a href="#" onclick="togSub(this); return false;">Butterfly</a>
CSS-------------------------------------------------------------
Add this rule
( applies to the sublists when the HTML elm has a class added - via the script )
html.scriptEnabled .Main ul
{
display: none;
}
JS--------------------------------------------------------------
Here's the script
document.getElementsByTagName('html')[0].className = "scriptEnabled";
function togSub(link)
{
var subListS = link.parentNode.getElementsByTagName('ul')[0].style;
subListS.display = (!subListS.display )? 'block' : '';
} |
van: http://www.webmasterworld.com/forum91/4349.htm
Hierbij wordt het menu door een php script gegenereerd. Nu wou ik graag dat wanneer je naar een subpagina gaat, de parent 'uitgeklapt' blijft staan. Dit heb ik voor elkaar gekregen door gebruik te maken van het volgende in mijn css:
code:
1
2
3
4
| html.scriptEnabled .Main2 ul
{
display: block;
} |
Deze style wordt gebruikt in mijn php script als de huidige pagina een child is van de parent.
So far so good.....
Het probleem is dat nu het 'inklappen' van de parent niet meer werkt. Ik moet dit op een of andere manier oplossen in het javascript, maar weet helaas niet hoe...
[ Voor 0% gewijzigd door martin.h op 16-01-2009 14:35 . Reden: Mmmm, heb perongeluk in verkeerde forum gepost. Kan een mod hem ook naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting wijzigen? ]
The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!