http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dus het klopt wel, alleen overzichtelijk is het niet
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Winkels grijs in PW
Ik zat fout met mijn gokje, het ligt aan je eigen instellingen, maar een bug is het iig niet.
[ Voor 41% gewijzigd door Hooglander1 op 16-01-2009 14:47 ]
In principe is het natuurlijk wel een bugje, immers er staat een andere "laagste prijs" dan dat in het popupje wordt weergegeven.Hooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:47:
Ik zat fout met mijn gokje, het ligt aan je eigen instellingen, maar een bug is het iig niet.
Oeps, dat werkt dus wel
Al blijf ik het irritant vinden dat je altijd een optie hebt waarbij er shops grijs zijn, ik heb liever dat dat weg kan en standaard ook weg is, dan voorkom je ook al deze vage bugs/unwanted features...
[ Voor 39% gewijzigd door Hooglander1 op 16-01-2009 15:08 ]
Tot er weer een shop komt met allerlei vage kostenconstructies, met een lage basisprijs, maar waarbij je 20 euro aan handling, verpakking, verzekering, smijt-in-truck-kosten enz hebt.Hooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:03:
Al blijf ik het irritant vinden dat je altijd een optie hebt waarbij er shops grijs zijn, ik heb liever dat dat weg kan en standaard ook weg is, dan voorkom je ook al deze vage bugs/unwanted features...
Het is geen bug, want dit is het bedoelde gedrag. Op de meeste plekken willen we de gebruiker niet lastig vallen met verzendkosten - dat is tenslotte geen onderdeel van de productprijs.Erkens schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:00:
In principe is het natuurlijk wel een bugje, immers er staat een andere "laagste prijs" dan dat in het popupje wordt weergegeven.
Maar zodra een gebruiker een overzicht van de prijzen bij een product bekijkt, gaan we er van uit dat de totale kosten om het product in huis te krijgen relevant zijn. Bovendien kregen we vrij vaak klachten van gebruikers die vonden dat leveranciers die een hele lage prijs met hele hoge verzendkosten rekenen, niet bovenaan zouden moeten staan... En dit was voor zover wij konden zien de beste, zo niet enige, oplossing daarvoor
Het is geen bug, laat staan een 'vage', maar kan wel voor verwarring zorgen. We gaan er in de pricewatch echter van uit dat je het product op een specifieke manier in huis wilt krijgen (waarbij we een onderscheid tussen ideal en vooruitbetalen wel weg te laten hebben gemaakt).Hooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:03:
Bovendien krijg je weer exact de oude situatie terug, waar dus ook klachten over kwamen, als je het overzicht weer sorteert op laagste prijs, danwel op laagste totale kosten - ongeacht de manier van verzenden.
Waar de frustratie bij mij vandaan komt is dat Zercom, een shop die regelmatig redelijk goedkoop is bij mij op fietsafstand zit en andere shops niet, zo is het altijd weer zoeken naar de basisprijs van Zercom, omdat die voor mij geldig is en de all-in prijs bij de rest van de shops.
Maar je hebt een erg sterk punt, vraag is dan hoe je het goed wil weergeven, wil je bij de laagste prijs dan de laagste prijs met jouw opties, of de absoluut lage prijs.
Helemaal ideaal zou zijn als je de opties per shop zou kunnen instellen.
Vervelend is hierbij dan wel, dat als je zoekt met een filter op bijvoorbeeld SD-kaartjes van 1GB en dat je dan gewoon de goedkoopste wilt, dat je dan geen goed overzicht kan krijgen. Waarom dan niet altijd dat filter toepassen?ACM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:17:
[...]
Het is geen bug, want dit is het bedoelde gedrag. Op de meeste plekken willen we de gebruiker niet lastig vallen met verzendkosten - dat is tenslotte geen onderdeel van de productprijs.
Maar zodra een gebruiker een overzicht van de prijzen bij een product bekijkt, gaan we er van uit dat de totale kosten om het product in huis te krijgen relevant zijn. Bovendien kregen we vrij vaak klachten van gebruikers die vonden dat leveranciers die een hele lage prijs met hele hoge verzendkosten rekenen, niet bovenaan zouden moeten staan... En dit was voor zover wij konden zien de beste, zo niet enige, oplossing daarvoor
[ Voor 46% gewijzigd door Hooglander1 op 16-01-2009 18:22 ]
Uiteraard, maar dat is het probleem niet. Het popupje gebruikt de sortering van de totale prijs (lijkt me de best oplossing) terwijl de prijs in het (zoekresultaat) overzicht de laagste productprijs weergeeft, welke dus niet altijd te zien is in dat popupje.ACM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:17:
Het is geen bug, want dit is het bedoelde gedrag. Op de meeste plekken willen we de gebruiker niet lastig vallen met verzendkosten - dat is tenslotte geen onderdeel van de productprijs.
Dat is aardig wat werk om te faciliteren en vervolgens zal maar een kleine groep gebruikers weten dat het bestaat en een deel daarvan het ook daadwerkelijk gebruiken, voor de anderen is zoiets veel te veel werkHooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:18:
Helemaal ideaal zou zijn als je de opties per shop zou kunnen instellen.
Dus echt haalbaar lijkt het me niet om hier heel veel aan de situatie te sleutelen.
Dat is performance-technisch niet een erg goede optie... Nu kunnen we triviaal de laagste prijs per product cachen, op het moment dat we alle 40 varianten moeten bewaren wordt dat minder leuk en maakt het tevens onze code aanzienlijk complexer. En het kost nu al veel te veel tijd (sommige lopen op tot boven de seconde, en dat is voor gebruikers lang) om die productlijsten te produceren, met nog meer complexiteit op het gebied van de prijzen wordt dat alleen maar nog beroerder.Vervelend is hierbij dan wel, dat als je zoekt met een filter op bijvoorbeeld SD-kaartjes van 1GB en dat je dan gewoon de goedkoopste wilt, dat je dan geen goed overzicht kan krijgen. Waarom dan niet altijd dat filter toepassen?
Daarnaast is er op de meeste plekken heel lastig aan te geven waarom er dan verschillende bedragen staan voor verschillende gebruikers (er zijn er die dat complete groene verzend/betaalblok niet eens zien!).
Dit is inderdaad ook wel verwarrend. Maar vooralsnog hebben we de indruk dat de alternatieven niet per se minder verwarrend zijn, maar weten we iig zeker dat ze aardig wat werk kosten om te ontwikkelen en bovendien meer belasting op de servers leggen en daarmee de wachttijd voor gebruikers tot voorbij acceptabele grenzen kunnen duwen.
Ik hoop dat je de smilie snapteACM schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:18:
[...]
Dat is aardig wat werk om te faciliteren en vervolgens zal maar een kleine groep gebruikers weten dat het bestaat en een deel daarvan het ook daadwerkelijk gebruiken, voor de anderen is zoiets veel te veel werk
Dus echt haalbaar lijkt het me niet om hier heel veel aan de situatie te sleutelen.
Dat het zo belastend was op dit moment wist ik nog niet, tot nu toe is het gelukkig acceptabel.[...]
Dat is performance-technisch niet een erg goede optie... Nu kunnen we triviaal de laagste prijs per product cachen, op het moment dat we alle 40 varianten moeten bewaren wordt dat minder leuk en maakt het tevens onze code aanzienlijk complexer. En het kost nu al veel te veel tijd (sommige lopen op tot boven de seconde, en dat is voor gebruikers lang) om die productlijsten te produceren, met nog meer complexiteit op het gebied van de prijzen wordt dat alleen maar nog beroerder.
Daarnaast is er op de meeste plekken heel lastig aan te geven waarom er dan verschillende bedragen staan voor verschillende gebruikers (er zijn er die dat complete groene verzend/betaalblok niet eens zien!).
Dat groene blok is standaard (volgens mij) ingeklapt. Klopt dit? Ik heb hem pas recentelijk ontdekt namelijk. Of is dit iets wat pas bij de NG variant is gekomen? Of ik ben gewoon blind geweestDit is inderdaad ook wel verwarrend. Maar vooralsnog hebben we de indruk dat de alternatieven niet per se minder verwarrend zijn, maar weten we iig zeker dat ze aardig wat werk kosten om te ontwikkelen en bovendien meer belasting op de servers leggen en daarmee de wachttijd voor gebruikers tot voorbij acceptabele grenzen kunnen duwen.
En als het wel duidelijk is, dan is de beste optie nog dit soort topics houden. Erg vaak gebeurt het ook niet dat een shop die geen verzend gegevens heeft de goedkoopste is gelukkig.
[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 16-01-2009 22:24 ]
Jahoor, maar zulk soort dingen worden ook nog wel eens serieus voorgesteld, dus ik ging er toch even op in
Vziw wordt die standaard opengeklapt getoond, maar dat ben ik verder niet in de code nagegaan.Dat groene blok is standaard (volgens mij) ingeklapt. Klopt dit? Ik heb hem pas recentelijk ontdekt namelijk. Of is dit iets wat pas bij de NG variant is gekomen? Of ik ben gewoon blind geweest
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
![]()