Toon posts:

nieuw azerty gametoetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan een gametoetsenbord te kopen. Zelf had ik de ocz elixir in gedachte. Dat lijkt mij een prima toetsenbord als eerste gametobo voor een zeer scherpe prijs. Uiteraard had ik liever een razer gehad, maar die liggen buiten mijn budget dat €40 bedraagt
Andere mogelijkheden zijn:

-g11 of g15
-razer tarantula, lycosa of arctosa
-ms sidewinder x6 of reclusa
-steelseries tobo
-saitek tobo
-ocz elixir of elixir II
-A4 tech tobo
-revoltec tobo

Bovenstaande tobo's liggen eigenlijk buiten mijn budget, maar ik kijk ook 2e hands. Echter zit ik met het irritante probleem dat we hier in Belgïe allemaal op azerty leren typen en de meeste gamekeyboards in qwerty komen (razer etc kan je wel in azerty krijgen normaal, maar die liggen buiten mijn budget, tenzij 2e hands uiteraard). Mijn vragen:
-in hoeverre is het mogelijk een qwerty tobo om te bouwen tot een azerty tobo door middel van toetsenverandering? Ik denk niet dat het echt te doen is aangezien naast de W-A-S-D toetsen de leestekens ook nog anders zijn. Bovendien komen sommige gametobo's met speciale W-A-S-D toetsen (bij azerty is dat Q-S-D-Z).
-kent er iemand een winkel waar er azerty gametobo's te verkrijgen zijn?
-in welk groot land gebruiken ze nog de azerty keyboardlayout? (dan kan ik op de ebay van dat land eens kijken).
-ik zat ook te kijken naar de logitech media die wss wel gemakkelijk in azerty te verkrijgen is, maar ik weet niet hoe het met de ghosting zit bij dat tobo. Nu heb ik immers redelijk veel last van ghosting.

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In je OS kun je gewoon instellen welke keyboad-layout je gebruikt. Wissel wat toetsen om, en je hebt 'gewoon' een Azerty toetsenbord. Het enige dat 'mist' inderdaad zijn karakters, die moet je dan gewoon onthouden :P
Een keyboard met een anders gekleurde wasd set lijkt me dan niet handig nee.

Hier kun je zien waar ze azerty gebruiken: Wikipedia: AZERTY

[ Voor 27% gewijzigd door TheZeroorez op 16-01-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet gewoon de taal veranderen in je OS? Dan maakt het werkelijk niets uit wat je eraan hangt. Ik zelf heb er engelse, japanse en argentijnse keyboards aanhangen, maar in m'n OS staat het gewoon als VS internationaal ingesteld, dan werkt ieder bordje precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nee, want de layout is nét iets anders op een azerty toetsenbord. Er zijn toetsen waar je simpelweg niet meer aangeraakt dan, zelfs wanneer je os op azerty ingesteld staat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar de opdruk van je keyboard heeft toch vrij weinig met de instellingen te maken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja ik weet ook wel dat je gewoon de layout "virtueel kan veranderen" maar deze is volgens mij idd nooit perfect en daarbij zou ik graag een echt azerty tobo hebben.

ik denk dat het een beetje hopeloos is om een echt volledig belgisch azerty gametobo te vinden. De franse azerty verschilt zelfs van de belgische azerty...

Bestaan er geen stikkertjes die je op je tobo kan plakken met de juiste tekens? Dan verwissel ik gewoon de wasd toetsen en plak stikkertjes op de leestekens die niet kloppen, die worden toch niet veel gebruikt en slijten dus niet snel af. Ik denk dat ik dan wel alsnog best een azerty tobo neem (maar dan van Frankrijk ofzo) omdat qwerty toch net te veel verschilt van azerty.

Je zou je toch in de eerste plaats afvragen waarom het nodig is om zoveel verschillende indelingen te hebben...

EDIT:

ohja, ik zat ook te kijken naar de logitech media tobo's (die zullen er toch wss zijn in azerty) maar ik weet niet hoe het daar mee zit wat betreft de ghosting? Mss dat er hier tweakers zijn die dit tobo gebruiken om te gamen?

EDIT2:

mss dat ik maar gewoon zo'n "half toetsenbord" koop. Zo'n ding waar je alleen je wasd toetsen en nog wat errond hebt (hoe noemt zo'n ding eigenlijk). Terwijl houd ik mijn oud tobo dan.
Heeft er iemand ervaring met zo'n dingen? Gamed het lekker?

thnx iig totnutoe

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ikzelf ben reeds jaren een gelukkig gebruiker van een Belkin Nostromo T52 (en Belg) en vind dat eigenlijk de ideale oplossing, je hebt gewoon VEEL meer toetsen binnen handbereik dan je zelfs met een gametobo hebt (ben ook Belg trouwens). Ik zou dat dan ook van harte aanraden.

De leercurve is er wel, evenals het feit dat je bij een nieuwe game steeds wel de moeite moet doen om het deftig in te stellen. Maar ééns dat gebeurd is: zalig, gameheaven. Je moet er dus wel effe tijd in steken, en niet denken dat je onmiddellijk er mee weg kan.

Logitech heeft net ook zoiets aangekondigd (ook in de G reeks) en der zijn er zo nog een paar. Maar de nostromo kan ik van harte aanraden.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterBelgium schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:02:
Ikzelf ben reeds jaren een gelukkig gebruiker van een Belkin Nostromo T52 (en Belg) en vind dat eigenlijk de ideale oplossing, je hebt gewoon VEEL meer toetsen binnen handbereik dan je zelfs met een gametobo hebt (ben ook Belg trouwens). Ik zou dat dan ook van harte aanraden.

De leercurve is er wel, evenals het feit dat je bij een nieuwe game steeds wel de moeite moet doen om het deftig in te stellen. Maar ééns dat gebeurd is: zalig, gameheaven. Je moet er dus wel effe tijd in steken, en niet denken dat je onmiddellijk er mee weg kan.

Logitech heeft net ook zoiets aangekondigd (ook in de G reeks) en der zijn er zo nog een paar. Maar de nostromo kan ik van harte aanraden.
die belkin T52 ziet er wel redelijk strak uit (kan ook niet anders, is powered by razer :9 ). Maar ik heb eigenlijk liever 1 waar je niet je hand in moet steken. Zoals die van saitek, maar die vind ik niet zo mooi. Welke merken maken nog zo'n dingen? (en hoe noemt zoiets? dan kan ik googlen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bij geen van beide moet je hand erin hoor (de Belkin is trouwens een n52) De n52te is samenwerking met razer, maar ik heb de "gewone" n52. Je moet je hand daar gewoon "op" leggen, met een verstelbaar handsteuntje (drie settings).

Hoe je zoiets noemt... geen idee eigenlijk, maar bij deze review staan er links naar "similar products". Naast die daarbij staan, heb ik alleen nog weet van de aangekondigde logitech, maar die is wsl nog niet verkrijgbaar.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oehw vetjes :D

Ik ga dan voor de 52te of de saitek cyborg command unit
Nu nog een winkel vinden waar ze hem aan een betaalbare prijs aanbieden (of 2e hands).

Nog een paar vraagjes:
-zijn er genoeg toetsen? als ik zo kijk zijn het er wel redelijk wat, maar bovenaan de loopkeys (dus normaal wasd), staan bij de belkin 52te geen toetsen. Dus hoe wissel je dan wapens of posities in een voertuig? met de scroll wissel ik liever geen wapens, werkt die "joystick" lekker om wapens te switchen of posities te switchen (zoals in bf2?).
-ligt hij goed in de hand? niet te groot?

thnx :)

EDIT:
na nog wat reviews te hebben gelezen denk ik echt dat ik voor de n52te ga. Ik bestel hem denk ik bij pixmania samen met nog een razer goliath muismat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:46

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb laatst een Wolf King gekocht, ik zag 'm liggen voor 3 tientjes en wilde het gewoon eens proberen en dat werkt echt prima. Het is gewoon een ronde schijf met een prima layout en lekkere zachte toetsaanslag, wordt geadverteerd als echt FPS tobo maar werkt ook meer dan prima in andere games.
Pagina: 1