Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Call of Duty WaW probleem en ik kan niet goed terugvinden wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Ik heb CoDWaW op XP Pro draaien en dat gaat goed. Ik heb een videokaart die uitstekend is voor CoDWaW: een Sapphire HD4870.

Na een clean installatie van Vista Ultimate (incl. videodrivers), en daarna installatie van CoDWaW start CoDWaW niet op. Na installatie werden er al geen pictogrammen op de desktop gezet, wat normaal gesproken wel het geval moet zijn. Na opstarten van CoDWaW MP krijg ik eerst een zwart scherm waarna teruggekeerd wordt naar Windows, verder gebeurd er niets.

Indien ik Vista Ultimate als upgrade over Windows XP heen zet, en daarna CoDWaW MP opstarten volgt de volgende melding: Error during initialization: could not load defaul asset \'font/consolefont\' for asset type \'font;. Tried to load asset \'fonts/smalldevfont\'. En wordt CoDWaW MP dus niet opgestart.

Ik heb het ook nog geprobeerd met Windows 7 Beta, maar dat werkt ook niet. Daar krijg ik hetzelfde als onder Vista met als verschil dat het zwarte scherm blijft staan. Via Esc keer ik dan terug naar Windows. Overigens moet ik zeggen dat Windows 7 Beta er verder wel goed uitziet, maar dat is weer een ander verhaal....

Overigens werkt CoD4 wel goed onder zowel XP als onder Vista.

Heeft iemand een idee ?

De oplossing met het verwijderen van een videobestand uit de main/video helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit was nogal een topickaping. Ik heb je maar een eigen topic gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:08:
[mbr]Dit was nogal een topickaping. Ik heb je maar een eigen topic gegeven ;)[/]
Mijn nederige excuses.... _/-\o_ _/-\o_

Na nog wat speurwerk te hebben gedaan ben ik erachter gekomen dat CoD5 problemen heeft met de Realtek HD Audio drivers van Vista. Van het forum van Treyarch:

REALTEK onboard soundcard = not supported CoD5 wont work with the drivers you will need to go to realtek website and download new drivers for it

Dus dat gaan we dan maar doen 8)7

Tot later.

Edit 20-01:
Het werkt. Met de nieuwe drivers van Realtek start CoD5 weer gewoon op.
Topic kan gesloten worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door DMDude op 20-01-2009 07:47 ]