Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:34
hi
Ik heb net de P5Q pro aangeschaft met een E8500 en 2x2GB kingston value ram, en een 4850 graf kaart. werkt allemaal, geen overklok nog en temperaturen <30 graden. Ik ben bijna klaar met installeren (win xp pro sp3) maar ik krijg de linsys wifi kaart installatie niet voor elkaar. De kaart werkte wel op mijn oude systeem (A8N SLI deluxe).

Op het moment dat ik de drivers installeer en het Ar5211.sys filetje naar de win directory gekopieerd wordt, blokkeert het systeem en ook na een harde reset kom ik niet meer in windows totdat ik de kaart uit het PCI slot haal! Het is een linksys wmp55ag v 1.2. Ook een andere kart (helaas zelfde type) uit de PC van mijn dochter loopt vast.

Ik heb dit geprobeerd met een image van mijn oude systeem, een volledig nieuwe win xp installatie, de kaart in beide PCI slots geprobeerd, niet helpt. Een audigy soundblaster kaart in de PCI slot doet het verder goed. ,

Wat stuurt de PCI sloten aan, de ICH10R chip? Kan ik daar in de bios wat aan veranderen?
dit is misschien niet het goede topic maar ik geloof niet dt et een wifi kaart probleem is.

misschien ga ik nog even de bios vernieuwen, je weet maar nooit
[edit] dat hielp ook niet!
dank voor alle suggesties

[ Voor 6% gewijzigd door tw_gotcha op 16-01-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:30
Probeer ook eens eenvoudig een BIOS reset of load optimized settings met de kaart erin. Het zou gewoon moeten werken, raar dat het problemen oplevert. Lijkt aan het mobo te liggen. Daar de meest recente drivers van geinstalleerd?

[ Voor 38% gewijzigd door The__Virus op 16-01-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

edit:
Niet wakker...
Ik gok dat het aan je drivers ligt, kun je in veilige modus komen als het systeem bokt? Hoe installeer je de drivers? Automagisch?

[ Voor 79% gewijzigd door FreezeXJ op 16-01-2009 15:46 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 13:34
dank voor jullie reakties. Of de drivers instaleren niet en de linksys blijft met een geel uitroepteken in de device mager lijst, of hij kopieert het sys bestand naar windows/system32/driver en dan blokkeert het systeem. Ik heb verschilende versies van de drivers geprobeert (allemaal hetzelfde). Bij gewoon windows komt ie niet langs het opstartscherm en bij safemode krijg ik een bsod! met als fout melding 07b wat weer duidt op een corrupte harde schijf. Maar ik krijg het bij elke harde schijf (ik heb er 5!) dus ik denk dat hij hier ook bij de driver blijft hangen.

ik heb de bios gereset en dat maakte helaas niets uit. Ik zit in de 7 dagen na aankoop tijd en denk erover om hem erug te sturen en een gigabyte P45 bord te kopen... maar dit weekend blijf ik nog even doorpielen! Even kijken of ik nog een andere linksys type kan krijgen, volgens mij heeft mijn vriendin een ander type met een andere driver.

off topic, jammer dat je alle zes sata in raid moet zetten of als ide, of vergis ik me. Met mijn vorige bord kon ik per slot zeggen of het raid moest worden.

[edit]
krijg nou wat. De twee 55AG kaarten werken ook niet op het mobo van mijn vriendin (Asus P5K) met precies hetzelfde probleem. Maar haar wifi kaart, een linksys WMP54G werkt prima! Morgen even een andere wifi kaart halen

[ Voor 17% gewijzigd door tw_gotcha op 16-01-2009 22:06 ]