Juiste aanpak , wijziging email adressen + domein extensie

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23
Beste,

We gaan op onze exchange 2003 nieuwe email adressen aanmaken.

Situatie

email1@domein1.be

nieuw email adres =

email1@domein2.be

We hebben reeds domein1.be en domein2.be , dit zijn aliassen op onze hosting en mx records verwijzen naar onze exchange. Dus dat is al in orde.

Nu wou ik dan op onze accounts in exchange een extra smtp adres aanmaken en deze als primair zetten.
Dit moet volgens mij werken denk ik?? Dus alle mails worden opgevangen zowel op email1@domein2.be als op email1@domein1.be

Maar nu wil ik dat als er gestuurd wordt naar het oude adres de klanten ook een automatische reply krijgen met de melding dat dit adres binnenkort vervalt. Hoe kunnen we dat het beste instellen?

Is mijn bovenstaande redenering ook goed?

Bedankt

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Beetje googlen misschien?
Je aanpak is goed.

Extra adres:
http://www.petri.co.il/co...ail_for_other_domains.htm

Met de afwezigheids assistent moet dat reply wel lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door pennenlikker op 16-01-2009 12:51 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Voor de autoreplies zul je met event sinks en een vbs script moeten gaan werken...

zie How to register a transport event sink for the SMTP Service in Exchange 2000 Server

Artikel is dan wel van toepassing op 2000, maar moet met 2003 ook werken :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Laagje op 16-01-2009 14:18 ]

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Laagje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:17:
Voor de autoreplies zul je met event sinks en een vbs script moeten gaan werken...

zie How to register a transport event sink for the SMTP Service in Exchange 2000 Server

Moeten?
Waarom de afwezigheids assistent niet, die kun je ook gewoon aanzetten als je wel aanwezig bent.

Gewoon met auto reply met de melding dat het oude domein eruit gaat en dat er binnenkort een nieuwe voor in de plaats komt.

Stuk makkelijker als scripten imho.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet dit met recipient policies doen, tenzij je altijd bij elke gebruiker deze gegevens met de hand wil aanmaken...

Afwezigheidsassistent kan hierin misschien een rol spelen, maar is het niet veel subtieler om een handtekening toe te voegen voor iedereen in outlook die deze melding in een opvallend lettertype doet?
Sowieso zou ik het oude domein nog een tijdje op een catchall-box binnen laten komen na het afschaffen ervan, zodat je iig geen mail zal verliezen.

Wij hebben zelf overigens ook tientallen domeinen, maar hebben autoreply op alle niet in gebruik zijnde (maar wel voor onze merknaam geregistreerde) domeinen bij de hoster, GoDaddy, met een forward naar onze mailserver.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Moeten?
Waarom de afwezigheids assistent niet, die kun je ook gewoon aanzetten als je wel aanwezig bent.

Gewoon met auto reply met de melding dat het oude domein eruit gaat en dat er binnenkort een nieuwe voor in de plaats komt.

Stuk makkelijker als scripten imho.
Omdat de afwezigdheids assistent een automatic reply genereerd. Deze wordt door veel organisaties tegen gehouden/gezien als spam.

Handtekening is leuk, maar mijn ervaring is dat 90% van de mensen dat ding niet leest..

Vandaar dat ik voorstel om een eventsink te bouwen.. die automatisch een reply stuur als er een mail binnen komt op $domainA.

Verwijderd

Laagje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:17:

Dit doe je normaal op een gateway lijkt mij.. Maar als je die niet heb.. ja..dan moet je wat. De performance van een gateway is vaak ook veel beter dan een eventsink.

Maar buiten dat.. kijk uit voor spam. Er is geen betere check of een mail adres bestaat dan de autoreply ;)
Laagje schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Omdat de afwezigdheids assistent een automatic reply genereerd. Deze wordt door veel organisaties tegen gehouden/gezien als spam.
Plus dat hij hem maar 1x stuurt... sommige mensen moet je alles 10x vertellen :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 16:31 ]

Pagina: 1