Ik heb het probleem, dat als ik op ons netwerk één extra PC aansluit, zowel met kabel, als draadloos, de ping omhoog schiet voor het hele netwerk, en het internet dus ook traag is.
Het is als volgt:
Windows 2003 SBS -> AD,DHCP,DNS,EXCHANGE
Router (Linksys WRT54GL met originele firmware), alleen gateway
Modem (KPN IPBXL modem)
16p switch 1gb, met daarop nog 2 8p switches (100 mbit)
Het probleem is eigenlijk sinds een week of 2, wel uiterst irritant.
Pingen internet, naar server, router/gateway, resulteert in een ping van 1ms, gewoon goed.
Echter pingen naar buiten, dan schiet de ping omhoog, naar wel 300 ms.
Ik ben dingen gaan uitsluiten, zo heb ik de server, een aantal workstation's, direct op de router aangesloten, zonder tussenkomt van een switch, dit bood helaas geen oplossing, vervolgens ben ik ook al de ander switches gaan uitsluiten, maar dit was het ook niet.
Het enige wat er over blijft is eigenlijk de server, echter als ik deze uit de switch haal, dan blijft de ping ook hoog, het heeft in elk geval te maken met het feit dat als er nog een extra PC bij komt, de ping omhoog schiet.
De vraag is, waar moet ik nog verder zoeken?
Ik heb ook alle kabels geprobeerd, dus een brakke kabel is ook uitgesloten, en tot voor kort heeft het allemaal prima gewerkt....
Het is wel zo dat alleen het pingen extern extreem hoog is, intern is geen probleem, wat er over blijft is eigenlijk het KPN modem, maar wat heeft dat te maken met dat er een extra PC op het netwerk komt?
Het is als volgt:
Windows 2003 SBS -> AD,DHCP,DNS,EXCHANGE
Router (Linksys WRT54GL met originele firmware), alleen gateway
Modem (KPN IPBXL modem)
16p switch 1gb, met daarop nog 2 8p switches (100 mbit)
Het probleem is eigenlijk sinds een week of 2, wel uiterst irritant.
Pingen internet, naar server, router/gateway, resulteert in een ping van 1ms, gewoon goed.
Echter pingen naar buiten, dan schiet de ping omhoog, naar wel 300 ms.
Ik ben dingen gaan uitsluiten, zo heb ik de server, een aantal workstation's, direct op de router aangesloten, zonder tussenkomt van een switch, dit bood helaas geen oplossing, vervolgens ben ik ook al de ander switches gaan uitsluiten, maar dit was het ook niet.
Het enige wat er over blijft is eigenlijk de server, echter als ik deze uit de switch haal, dan blijft de ping ook hoog, het heeft in elk geval te maken met het feit dat als er nog een extra PC bij komt, de ping omhoog schiet.
De vraag is, waar moet ik nog verder zoeken?
Ik heb ook alle kabels geprobeerd, dus een brakke kabel is ook uitgesloten, en tot voor kort heeft het allemaal prima gewerkt....
Het is wel zo dat alleen het pingen extern extreem hoog is, intern is geen probleem, wat er over blijft is eigenlijk het KPN modem, maar wat heeft dat te maken met dat er een extra PC op het netwerk komt?