Hoi hoi,
Heb het forum al door zitten spitten, maar ben nog niet de oplossing voor onderstaand probleem tegen gekomen. Wellicht dat iemand hier de oplossing weet.
Heb de test code even hieronder geplaatst (is even niet netjes, gezien de vele hovers die in principe niet nodig zijn). Wat ik wil is dat ik meerdere links heb die elkaar iets overlappen. Dit doe ik door ze absolute te plaatsen met een z-index er aan mee gegeven. Op die manier overlappen ze elkaar.
Punt is nu alleen dat ik wil, dat wanneer ik met de muis er op ga staan, de z-index verandert zodat de link boven op de andere links komt liggen. Dit werkt prima in IE 6, FF, Safari en Chrome. Alleen in IE 7 niet.
Is hier een hack of work-around voor?
Heb het forum al door zitten spitten, maar ben nog niet de oplossing voor onderstaand probleem tegen gekomen. Wellicht dat iemand hier de oplossing weet.
Heb de test code even hieronder geplaatst (is even niet netjes, gezien de vele hovers die in principe niet nodig zijn). Wat ik wil is dat ik meerdere links heb die elkaar iets overlappen. Dit doe ik door ze absolute te plaatsen met een z-index er aan mee gegeven. Op die manier overlappen ze elkaar.
Punt is nu alleen dat ik wil, dat wanneer ik met de muis er op ga staan, de z-index verandert zodat de link boven op de andere links komt liggen. Dit werkt prima in IE 6, FF, Safari en Chrome. Alleen in IE 7 niet.
Is hier een hack of work-around voor?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <style media="screen"> a.a, a.a:visited { position: absolute; top: 0; left: 0px; z-index: 5; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #FF0000;} a.a:hover { position: absolute; top: 0; left: 0px; z-index: 6; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #00FFFF;} a.b, a.b:visited { position: absolute; top: 0; left: 20px; z-index: 4; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #00FF00;} a.b:hover { position: absolute; top: 0; left: 20px; z-index: 6; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #00FFFF;} a.c, a.c:visited { position: absolute; top: 0; left: 120px; z-index: 3; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #0000FF;} a.v:hover { position: absolute; top: 0; left: 120px; z-index: 6; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #00FFFF;} a.d, a.d:visited { position: absolute; top: 0; left: 180px; z-index: 2; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #FFFF00;} a.d:hover { position: absolute; top: 0; left: 180px; z-index: 6; display:block; width: 100px; height: 40px; background: #00FFFF;} </style> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <body> <div style="position: relative; float: left; z-index:10;"> <a href="#" class="a">test 1</a> <a href="#" class="b">test 2</a> <a href="#" class="c">test 3</a> <a href="#" class="d">test 4</a> </div> |