Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

boot.ini aanpassen zonder repair

Pagina: 1
Acties:
  • 455 views

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Is het mogelijk met een bepaald tooltje vanaf een USB stick om de boot.ini (bootpartitie van Windows moet gewijzigd worden) aan te passen? Ik vind wel oplossing om te booten met Windows installatiecd en vervolgens een repair draaien en dan bootcfg starten maar er is geen cd drive aanwezig.

Welke tooltje zou hiervoor het simpelst werken?

monta

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een willekeurige 'tool' waarmee je bij NTFS-volumes kan. Ik zeg, elke moderne linux distributie (ubuntu, knoppix etc). Als je van een Ubuntu CD boot op een andere computer, kun je via System -> Administration -> Make USB startup disk (ofzo, heb het nu niet bij de hand) een USB-disk maken. Daarmee kun je gewoon bij NTFS-schijven komen (lezen en schrijven).

offtopic:
monta, misschien wel eens aardig om ook andere te helpen op GoT in plaats van alleen maar te vragen :) Het moet een beetje van twee kanten komen, he? We zijn geen helpdesk.

[ Voor 72% gewijzigd door Room42 op 16-01-2009 11:26 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Room42 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:18:
Een willekeurige 'tool' waarmee je bij NTFS-volumes kan. Ik zeg, elke moderne linux distributie (ubuntu, knoppix etc). Als je van een Ubuntu CD boot op een andere computer, kun je via System -> Administration -> Make USB startup disk (ofzo, heb het nu niet bij de hand) een USB-disk maken. Daarmee kun je gewoon bij NTFS-schijven komen (lezen en schrijven).

offtopic:
monta, misschien wel eens aardig om ook andere te helpen op GoT in plaats van alleen maar te vragen :) Het moet een beetje van twee kanten komen, he? We zijn geen helpdesk.
Met NTFS pro for dos zou het dus ook kunnen.

monta

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:57

sanzut

It's always christmas time

gewoon Start->Run->MSconfig->tabblad boot.ini ?

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
sanzut schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:41:
gewoon Start->Run->MSconfig->tabblad boot.ini ?
Met 'vanaf een usb-stick' bedoelt ie dus waarschijnlijk dat ie ook daar vanaf geboot heeft...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Download eens een CD zoals Hiren's Boot CD ofzo.
Dan kan je daarna hier een handleiding volgen hoe je die ISO op USB krijgt.

Start dan op met je USB stick, selecteer partitiebeheer, en een partitiemanager.
In die partitiemanager kan je wellicht een partitie activeren.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:18:

Dan kan je daarna hier een handleiding volgen hoe je die ISO op USB krijgt.
doe dat dan liever met een licentietechnisch meer verantwoord product als BartPE ;)

maar eigenlijk vind ik dat de TS hier echt zelf wel wat meer op had kunnen verzinnen dan dit topic.

Omdat het nivo van eigen inzet wel erg laag is gaat dit topic op slot.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 16-01-2009 13:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.