Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Leaseweb] Met reverse IP controleren of IP adres uniek is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dedicated server afgenomen bij leaseweb, ik was in de veronderstelling dat het IP adres dat ik toegewezen zou krijgen uniek is, hiermee bedoel ik dan dat er niet 1 andere server binnen hun netwerk is dat hetzelfde IP adres heeft. Dit is van belang voor me omdat ik er 1 website op wil hosten waarvoor ik zeker wil zijn dat deze website een uniek IP adres heeft.

Ik ging echter eens controleren of het IP adres uniek is doormiddel van reverse IP tools, welke ik hier vindt:
http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=1150740

Sommige van deze tools geven echter aan dat er wel degelijk andere websites zijn met hetzelfde IP adres. Echter, als ik vervolgens naar die websites toega, dan geeft mijn SEO Quake tool, aan dat het om een ander IP adres gaat dan waar ik op gezocht heb, het IP adres dat door SEO Quake getoond wordt wijkt dus af van het IP adres van mijn server.

Mijn vraag is nu of ik er zeker van kan zijn of het IP adres dat ik van Leaseweb heb inderdaad uniek is. Kloppen die reverse IP tools nu gewoon niet of kan het toch zijn dat er meer websites zijn met hetzelfde IP, ondanks dat ik een dedicated server met toegewezen IP van Leasweb heb?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:06

alienfruit

the alien you never expected

Volgens mij kan je toch een ip adres maar aan één systeem koppelen? Natuurlijk kan je een domein vervolgens ook specifiek koppelen aan een ip adres.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Je kunt een IP maar 1x toewijzen aan een server. Het kan natuurlijk wel dat er nog domeinen zijn die A records hebben die verwijzen naar jouw IP (oude verwijzingen bijv.).

Maar daarmee wordt je IP niet minder uniek.

Die link is stuq trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 16-01-2009 11:53 ]