iTunes: nummers bij elkaar houden (conceptalbum)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
is lang geleden dat ik hier een vraag gesteld heb, kan zijn dat ik het verkeerd doe. Graag bericht asl dit het geval is.
De vraag: Ik heb al jaren iTunes. Staan nu zo'n 7500 nummertjes op (in?). Die speel ik af in Shuffle-stand. Gaat alleen mis bij klassieke muziek of conceptalbums, kortom muziekstukken die je als een geheel moet horen, maar die in deeltjes opgeslagen worden. Mijn meest bekende voorbeeld: Lamb Lies Down On Broadway van genesis. Heb ik als plaat zo grijsgedraaid, dat ik nu alleen maar in aaneengesloten kanten kan denken. Kant A van de eerste plaat (het was een dubbelcd). Als ik dan aan het shufflen ben, wil ik eigenlijk dat de shuffle bij 'The lamb' alle nummers van een plaatkant achter elkaar afspeelt, te beginnen bij nummer een en eindigend bij het laatste nummer van die plaatkant. Om vervolgens weer afzonderlijke nummers van mijn Top 7500 af te gaan spelen.
Ik heb dit punt lang geleden hier ook wel eens gepost en toen kwamen de deskundigen niet verder dan dat je al bij het downloaden zelf moet aangeven dat je de cd als een geheel wilt aangemerkt hebben. Dat is bij The lamb niet de bedoeling, want dan speelt hij allebei de kanten van de plaat aaneengesloten af en dat is een beetje veel van het goed. Onder Info van de rechter muisknop lijken ook een paar mogelijkheden te zitten, zoals deel van een verzameling of deel van een aaneengesloten album, maar dan gebeurt nog steeds niet wat ik wil. Het lijkt de logica van een computerprogrammeur: 'Als een van de zes numemrs van deze verzameling wordt geselecteerd, ga dan naar het eerste nummer van die verzameling en speel de verzameling dan in de goede volgorde af.'

Oftewel: weet iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:39
De meest praktische oplossing is om de tracks als geheel te rippen, zodat je per kant een album hebt. Deze importeer je vervolgens in iTunes en de losse tracks gooi je weg of je markeert die dat je ze wilt overslaan voor shuffle mode. Het concept om meerdere nummers als een nummer is iets teveel gevraagd voor iTunes.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
bij in fo en dan opties.. staat er bij mij iets dat je kan aanvinken

"deel van een aaneensluitend album"

Kan je dat niet doen?.. Ik heb het nog niet geprobeerd alvast.