Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een externe batterij hebben voor mijn telefoon, mp3speler en Tomtom. Allen worden opgeladen met een usb kabeltje. Er zijn meerdere batterijen te koop, maar wat ik zoek is zoiets:
http://www.mdcenter.nl/re...len/mzrh1/batterypack.php

dat heeft enkele voordelen:
1. Daar gaan gewoon 4AA batterijen in, zodat je extra batterijen mee kan nemen.
2. ls je niet de kans hebt om ze weer ergens op te laden is, kun je ook nieuwe batterijen kopen. AA batterijen zijn goed verkrijgbaar.
3. In mijn fototoestel gaan ook AA batterijen. Het is handig om alle apparaten met dezelfde batterijen van stroom te kunnen voorzien.
4. Als je 4 batterijen hebt van 2500 Mah, kom je toch op 10000 Mah. De meeste externe batterijen die ik te koop zie halen dat niet.
5. Er komen AA batterjien met een steeds hogere capaciteit. Je kunt je externe accu dus eenvoudig upgraden.
6. Je hoeft je apparaat niet weg te gooien als de batterijen overleden zijn.
7. Ik kan de tomtom op mijn fiets monteren, kabeltje eraan, accu in de fietsstuurtas en de tomtom een dag (hoop ik) op usb voeding laten werken.
8. Waarschijnlijk is het goedkoper dan alle externe accu's die ik tot nu toe heb gezien, omdat AA batterijen relatief goedkoop zijn.

Nou ben ik niet zo'n knutselaar, dus zou ik bovenstaande oplossing graag kant en klaar kopen. Als ik er naar zoek op google, kom ik echter alleen apparaten tegen waarmee je met USB de AA batterijen op kunt laden.

Wie weet of zo'n apparaat verkrijgbaar is en wie het maat, hoe het product heet en waar ik het kan kopen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet in productie is genomen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Houd er wel rekening mee dat je met 4 accu's niet over de 4.8V komt, meeste USB apparaten pakken dat wel maar enkelen hebben toch echt 5V+ nodig. (vandaar de vaak 5.2V standaard)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Er mogen ook meer batterijen in, hoe meer capaciteit hoe beter.
Maar 4 batterijen moet volgens mij genoeg zijn, aangezien ik hier wel zo'n oplader heb gevonden met 1 batterij:
http://www.pdashop.nl/pro...rt-emergency-charger.html

Ik heb weining kennis op het gebied van elektronica, maar met een scahkeling, moet het toch mogelijk zijn het voltage te verhogen of te verlagen. Aangezien bovenstaande oplader met 1 batterij werkt is het dus blijkbaar te verhogen en iedere telefoon oplader of in dit forum natuurlijk navigatiesysteem oplader verlaagt het voltage van 220 naar 5.

Maar goed, omdat ik dus geen verstand heb van elektronica wil ik er niet zelf een bouwen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:11
Je hoeft niet bijzonder veel verstand te hebben van elektronica om zoiets zelf te maken hoor !,
Met een 7805 valt dit vrij simpel te realiseren, nadeel is wel dat hij niet erg efficient is.
Dus laat geen verstand van elektronica je vooral niet ontmoedigen om zoiets zelf te gaan bouwen.
Je bent tenslotte een Tweaker !

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, maar het heeft toch ook wat als het mooi verpakt is en ziehier. Maar het is niet nodig denk ik. :)
Na een uurtje verder zoeken heb ik er toch nog 1 gevonden.
http://www.digitalsonline...-met-miniusb-stekker.html

Het snoertje is wat kort, dus ik moet nog verder zoeker naar eentje met een langer snoertje of een mini usb verlengkabel. Een miniusb verlengkabel is wat lastig verkrijgbaar. Daar zijn ook al enkele vragen over op tweakers gesteld. Maar goed een kabeltje wil ik nog wel knutselen.

Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met zo'n soort lader en tomtom op de fiets.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:39:
4. Als je 4 batterijen hebt van 2500 Mah, kom je toch op 10000 Mah. De meeste externe batterijen die ik te koop zie halen dat niet.
Nee: als je 4 batterijen van 2500 mAh hebt, dan zijn ze samen (in serie) ook 2500 mAh. Elke batterij is namelijk 3000 mJh en samen zijn ze 12000 mJh, maar mJh is een ongebruikelijke eenheid.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1