Toon posts:

Kan SpeedTouch wel pingen, maar niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een pakket van HetNet binnen gekregen met een SpeedTouch 780WL.

Met de bijgeleverde cd gaat het mis zodra het programma verbinding probeert te maken met de modem om die verder te configureren. Het gekke is dat windows wel aangeeft dat er een verbinding is.

Nu ben ik geen wizard, maar als ik ipconfig uitvoer krijg ik het idee dat mijn modem te benaderen is op 192.168.1.254, welke ook een goede ping geeft.

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : lan
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.70
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.254

C:\Documents and Settings\Harm>ping 192.168.1.254

Pinging 192.168.1.254 with 32 bytes of data:

Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ik kan de verbinding zowel draadloos als met kabel maken, beiden wordt aangegeven dat er een goede verbinding is.

Het lampje brand bij ADSL en Ethernet op de modem.

Wat moet ik nog aanpassen/checken of moeten jullie nog meer weten? Kan het problemen geven dat ik nu, en voorheen gebruik maakte van een ander (onbeveiligd) draadloos netwerk?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Je moet sowieso bedraad de speedtouch instellen. Maar dat heb je dus al geprobeerd?

Geeft het programma nog een fout aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb heb bedraad ookgeprobeerd. In hetKPN programma geven ze trouwens ook de mogelijkheid om dit draadloos te doen, maar dat terzijde...

Het programma geeft aan dat het problemen heeft met het detecteren van de modem, meer niet...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vergeet die CD, zoiets moet je zelf instellen. Kun je m webbased benaderen, dus via http://192.168.1.254?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat probeerde ik dus ook, maar niks, 'pagina niet gevonden'

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een telnet, werkt dat wel?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Ik zou hem even hard resetten dan. 10sec reset knop inhouden en terwijl je de reset knop nog indrukt de stroom eraf.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46
Heb je toevallig ook nog een wireless verbinding ernaast ? Zorg dat die uitstaat.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:32
Je hebt dus een experiabox ook wel bekend als EB.
Ik heb ook Hetnet, met dezelfde modem.

Als je de netwerkkabel er insteekt, zou het inderdaad gewoon moeten werken.
Verder staat het IP van de gateway en dus van de EB 192.168.1.254 gelijk aan http://speedtouch.lan

Voordat je draadloos wilt en kunt verbinden zul je eerst een profiel moeten maken, de benodigde WPA key staat onderop de EB.

De cd heb je helemaal niet nodig.
Het kan overigens wel zo zijn, dat je indien je ook Interactieve TV ( ITV ) hebt, dat de poort die je nu gebruikt gereserveerd is voor iTV. Maar uit het IP adres 192.168.1.70 wat je hebt gehad blijkt dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, het kan soms zo simpel zijn... Heb de modem nogmaals uit en aangezet, en voila!

Sorry dat ik jullie heb lastig gevallen terwijl het herstarten van de modem een van de eerste dingen is die je moet proberen. Maar ja, je vewacht het niet als je zoiets nieuw installeert...

Thx voor de hulp!
Pagina: 1