Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Zag gisteren op het NOS journaal een stukje over een soort usb-key die je via 'handshake' gegevens laat oversturen naar mensen die ook zo'n key hebben. circa 10-15 euro.

Maar er zit een batterijtje in dat 6 maanden meegaat, en of vervanging makkelijk is? Iemand die het ding gebruikt met wat info?

Aangezien ik op eBay die dingen niet kan vinden, ook niets op Wiki, vraag ik me af: wordt dit gehyped door wat Europeanen? Normaal is zoiets toch wel in VS of japan een hype geworden...

Afbeeldingslocatie: http://www.doyoupoken.com/PokenWeb/images/corporate/howdoesitwork_1.png

[ Voor 62% gewijzigd door tweaktubbie op 15-01-2009 23:14 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

Ik ken hier zeker 3 mensen in de buurt met zo'n ding.. wel grappig, maar volgens mij hoge gadget waarde.

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 15-01-2009 23:12 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat voor gegevens dan, een soort visitekaartje? Als het net zo werkt als een gewone USB-stick, dan zit de andere partij straks opeens met je zakelijke documenten terwijl je alleen een mp3tje wou geven.

En hebben veel mensen niet gewoon een telefoontje met bluetooth voor foto's, adressen uitwisselen en dergelijke? Om daar nou weer een raar plastic ding apart voor aan te schaffen en mee te nemen.. ik heb al genoeg zooi in mijn tas :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Je verstuurt alleen je profielen op sites als Hyves, LinkedIn, Facebook etc. via zo'n ' high four'.
Deze kun je dan via de site van Poken bezoeken.

Zie http://www.gadgetfacts.nl/2009/01/do-you-poken

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

Ik heb een poken gekregen bij FiFi (Technology? Fear It? Fix It!). En sindsdien nooit meer iemand gezien met zo'n ding.
Eigenlijk wissel je alleen een id-code uit. Op de site wordt dit gekoppeld aan een zelf in te stellen profiel. Het werkt erg makkelijk. Maarja, als niemand zo'n ding heeft, neem ik de mijne ook niet mee natuurlijk.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 07:31
samo schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:16:
Ik heb een poken gekregen bij FiFi (Technology? Fear It? Fix It!). En sindsdien nooit meer iemand gezien met zo'n ding.
Eigenlijk wissel je alleen een id-code uit. Op de site wordt dit gekoppeld aan een zelf in te stellen profiel. Het werkt erg makkelijk. Maarja, als niemand zo'n ding heeft, neem ik de mijne ook niet mee natuurlijk.
Daar heb ik ze inderdaad ook gezien! en zoals gezegt, daarna nooit meer... Om zoiets nu als gewone USB stick te gebruiken... tja, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

tweaktubbie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:10:
Aangezien ik op eBay die dingen niet kan vinden
Kijk je toch op http://link.marktplaats.nl/221800530 of http://link.marktplaats.nl/221088264

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 16-01-2009 14:24 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

Het is wel goed dat ze inmiddels Hyves als netwerk hebben toegevoegd.
Hier is een blogpost van de pokenaars van het eerste uur...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tweaktubbie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:10:
..vraag ik me af: wordt dit gehyped door wat Europeanen? Normaal is zoiets toch wel in VS of japan een hype geworden...
Volgens mij wordt dit heel erg gehyped door de paarse broeken van Marketingfacts, Bright, Frankwatching e.d. Wat is de waarde van zo'n dergelijk apparaatje t.o.v. het uitwisselen van visitekaartjes (waar geen batterijen in moeten en waarbij je je niet op de doyoupoken site hoeft aan te melden!). Bovendien ben je erg afhankelijk van het netwerk. Met een klein netwerk, is de waarde sowieso laag.

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 13:28
ik denk dat als het netwerk beetje groot word.
en het product uitbreiden zodat je hem ook als gewoon usb geheugen van een paar gig kunt gebruiken.
en dan voor een laag prijsje, dat het best wel wat kan worden.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49

Eijkb

Zo.

Tss, gewoon bluetooth en vcards uitwisselen. Net zo handig? Daar kan je ook je hyveslinkje in zetten toch?

.

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-11 12:52

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik heb er elders al meerdere malen iets over gezegd. Ik vind het eerlijk gezegd een belachelijk ding, een beetje een fabuland poppetje heh? Het idee erachter is wel ok, denk ik, maar boet dat met zo'n beestje? Je zit al helemaal vol met gadgets, hun je niet gewoon even een vcard met je telefoon sturen inderdaad?

Toch denk ik wél dat het een succes(je) gaat worden; een lief beestje en de meeste mensen willen denk ik geen moeite doen om de visitekaartjes op de telefoon met elkaar te syncen.

Ik ben fan van dingen

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb zelf wat meer vertrouwen in: http://hellomynameise.com/
Ik heb de beta nog niet in aktie gezien, maar als ik zo de site bekijk dan ziet dit er wat beter uit. Je kan verschillende profielen uitwisselen: zakelijk, prive. En een kastje is niet verplicht, alleen de software kan ook werken.

PSN: Shiver23

• ThE_ED
  • Laatst online: 20-11 12:52

ThE_ED

Stuffed Animal

Shiver23 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:52:
Ik heb zelf wat meer vertrouwen in: http://hellomynameise.com/
Ik heb de beta nog niet in aktie gezien, maar als ik zo de site bekijk dan ziet dit er wat beter uit. Je kan verschillende profielen uitwisselen: zakelijk, prive. En een kastje is niet verplicht, alleen de software kan ook werken.
Ben ik het mee eens; dit combineert mijn voorkeur, "gewoon" de mobiel gebruiken, met de handigheid van zo'n gadget tegen elkaar houden.

Ik ben fan van dingen

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Hoewel ik zo'n ding nog niet heb gezien irl, schijnt het wel dat je alsnog degene die je hebt 'gepoket' toestemming moet vragen om aan je social netwerk toe te voegen. In Hyves moet dus degene die je toevoegd via dat ding nog de uitnodiging accepteren. Dat maakt het geheel imho net iets minder krachtig dan zou kunnen.. je zou gewoon moeten poken en dan gelijk die persoon in je netwerk hebben zonder dat er verder nog acceptaties e.d. moeten plaatsvinden (dat heb je namelijk irl al gedaan door te poken...)

Het is trouwens al zeker een hype die twee weken oud is... op Twitter..
Ik had toch beter verwacht van GoT... het verliest z'n scherpte zo :)

[ Voor 12% gewijzigd door Martin Sturm op 16-01-2009 15:00 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Martin Sturm schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:58:
Hoewel ik zo'n ding nog niet heb gezien irl, schijnt het wel dat je alsnog degene die je hebt 'gepoket' toestemming moet vragen om aan je social netwerk toe te voegen. In Hyves moet dus degene die je toevoegd via dat ding nog de uitnodiging accepteren. Dat maakt het geheel imho net iets minder krachtig dan zou kunnen.. je zou gewoon moeten poken en dan gelijk die persoon in je netwerk hebben zonder dat er verder nog acceptaties e.d. moeten plaatsvinden (dat heb je namelijk irl al gedaan door te poken...)
Als ik dan een mooi vrouwtje in de kroeg iemand zie poken spring ik er snel tussen. HOPPA! ;)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49

Eijkb

Zo.

Het is trouwens al zeker een hype die twee weken oud is... op Twitter..
Ik had toch beter verwacht van GoT... het verliest z'n scherpte zo :)
Zegt een nieuwsposter... Lees ook niets op de frontpage?

Overigens moet je op GoT ook niet voor iedere scheet uit marketingland een topic willen openen lijkt me.

.

• artgrrl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:17
tweaktubbie schreef:
Maar er zit een batterijtje in dat 6 maanden meegaat, en of vervanging makkelijk is? Iemand die het ding gebruikt met wat info?
Via Twitter zijn er meerdere mensen te vinden die Poken verkopen, mijn batterij was na een paar weken al leeg, maar ik had m'n Poken ook los in m'n tas. Het is jammer dat weinig mensen er één hebben, want zo blijf je in dezelfde cirkels. Ik heb die van mij ook op FIFI 2008 gekregen.

Hannah

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 21:59

BoGu5

hmmmz

Ik vind het zeker een grappig ding. Ben ook heel benieuwd hoe breed het geadopteerd gaat worden.

request.getCookies();

• Tourniquet
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Denk dat het best wel een hype kan worden en de prijs is goed te doen. Ik las er van de week ook over in De Pers: Poken is het digitale swaffelen.

Op Fok! loopt trouwens al een inkoopactie.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Tourniquet
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Vanavond (onder voorbehoud) bij Editie NL (RTL4, 18:15) een item over Poken!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:28
Wel leuk als je een beetje leuke dame tegenkomt. "Zullen wij eens even lekker poken?".

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tourniquet schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:59:
Denk dat het best wel een hype kan worden en de prijs is goed te doen
Wat ik heb gezien (€15) vind ik vrij fors. Voor dat geld heb je ook 500 visitekaartjes op mooi papier, full colour etc. En daarmee heb je toch een veel lagere drempel, iedereen kan ermee omgaan etc. En met 500 kaartjes kun je wel een tijdje vooruit :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
artgrrl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 15:03:
[...]

Via Twitter zijn er meerdere mensen te vinden die Poken verkopen, mijn batterij was na een paar weken al leeg, maar ik had m'n Poken ook los in m'n tas. Het is jammer dat weinig mensen er één hebben, want zo blijf je in dezelfde cirkels. Ik heb die van mij ook op FIFI 2008 gekregen.

Hannah
Batterijtje niet te vervangen dan?

• Chakotay
  • Laatst online: 15:08

Chakotay

Lick here to continue

Hm, beginnen die dingen een beetje verspreid te raken? Ik heb er ook eentje op FiFi gekregen, maar sindsdien nergens meer gezien... Hij zit wel nog steeds in mijn motorjas :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ppl
  • Niet online

ppl

Not really. Je wisselt gewoon de id's van de Poken zelf uit met elkaar. Op de Poken site kun je daar dan de nodige informatie aan hangen zoals op welke sociale network sites je actief bent. Op moment dat je de Pokens tegen elkaar houdt heb je al toestemming gegeven om elkaars gegevens (nouja, id's dus) over te nemen. Je moet dus vanuit de Poken site doorklikken naar de betreffende site waar die user actief is. Wil je op zo'n site wat doen dan gelden daar de normale dingen voor zoals wanneer je er gewoon zonder de Poken naartoe was gesurfd. Wil je daar wat doen dan zul je op die site moeten aanmelden.

Een Poken verzameld gegevens van een persoon zoals je dat ook op de standaard visite kaartje hebt staan. Een standaard visite kaartje is ook niet meteen een telefoon, een mailclient, etc. wat ook op gaat voor de Poken. Om iets met de gegevens te doen zul je toch echt zelf iets moeten ondernemen. Het is een kaartenbak, niets meer en niets minder. Die eenvoud is nou juist net datgene wat het zo krachtig maakt. Overigens staat het je geheel vrij wat je allemaal in je profiel zet, tevens heb je de mogelijkheid om een versoberde visitekaartje (alleen je mailadres en je naam bijv.) uit te wisselen als je je Poken in de discrete mode zet. Daardoor is het dus ook geschikt voor zakelijk gebruik, enige wat dat beperkt is de wat kinderachtige look van de Poken (maar dat schijnt ook weer hip te zijn tegenwoordig plus dat er schijnbaar de mogelijkheid is/komt om dat poppetje aan te passen).

Je voorstelling van wat het is, is dus simpelweg compleet onjuist. Jij beschrijft een geheel ander ding (klinkt meer als een swurl trouwens).
alex3305 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:34:
[...]

Batterijtje niet te vervangen dan?
Jawel, ding kun je met een schroevendraaier open maken, moet dan een klein knoopcel geval in. Op de officiële Poken site staat dat wel in de FAQ vermeldt dacht ik.

Verwijderd

Het uitwisselen van gegevens via je GSM/Smartphone gaat nu nog wat omslachtig maar het ligt voor de hand dat ze de technologie van dit Pokenapparaatje gaan inbouwen in een Smartphone. Niemand wil ook nog weer eens met een apart Poken op zak lopen. Tijdelijke gadget dus die als zelfstandig apparaat zal worden ingehaald door smartphones met deze optie.

• ppl
  • Niet online

ppl

Mwoah, er lopen ook zat mensen met een telefoon en een mp3 speler rond en hebben daarnaast ook nog een agenda. Er zijn ook nog zat mensen die met een sleutel rondlopen waaraan je het ding kunt hangen (wat overigens ook de meeste mensen met een Poken doen). Dat integratie gebeuren is nu iets wat al jarenlang bezig is en toch hebben mensen tot op de dag van vandaag aparte apparaten in huis en gebruiken ze juist niet alles van een apparaat. Het ene ding doet z'n werk beter dan de ander en dat zal voor dit soort gadgets ongetwijfeld ook wel gelden. Eerst zien, dan geloven dus.

Nokia heeft er overigens wel een leuke concurrent voor gemaakt die met rfid tags werkt. Als je op die manier je visitekaartje middels de telefoon uit kunt wisselen zou dat erg mooi zijn en een betere oplossing dan een Poken. Je stuurt het nu op eenzelfde manier naar de ander maar je hebt niet het probleem dat alles via een website moet (mensen die nogal wat problemen met cloud computing hebben zullen hier een stuk gelukkiger van worden). Het probleem is alleen dat iedere telefoonfabrikant dan hetzelfde moet gaan ondersteunen en dat is nou net het punt waar de schoen enorm wringt.
Pagina: 1