Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2K3/FTP] Verbinding maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb laatst een programma verplaatst van een W2K naar een W2K3 server (R2). Sindsdien lukt het niet om vanuit dat programma een FTP verbinding op te starten. Het programma zelf is identiek overgezet en draait onder gelijk in stellingen.

Het probleem lijkt op een timeout bij het aanmaken van de verbinding.

Het ligt in elk geval niet aan een firewall (remote of op de server) of een proxy, vanaf de commandline op de server kan ik gewoon een ftp verbinding aanleggen. Eventlogs zijn verder leeg.

Waar moet ik het dan zoeken :?

GMT-8

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Begin eens met dat programma en de instellingen te posten. Indien FTP gewoon werkt, alleen via dat programma niet, zou je verwachten dat daar ergens het probleem zit, niet? Commandline maak je trouwens verbinding naar dezelfde FTP server?

[ Voor 16% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-01-2009 22:30 ]

Specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Goed vertel welk programma, welke settings je hebt gechecked en waar. het kan nog steeds een firewall zijn, wederom bij gebrek aan info welke firewaal je draaid kunnen we alleen maar raden. of die wel of niet op applicatie niveau blokkeert. dus zet hem uit wannner je test

wat voor error geeft het programma ?
screendump is vaak wel handig, heeft ie een logfile

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit lijkt me meer een ding voor CSA :)

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het programma is een transporteur specifiek programma, genaamd Heidler, dat data bestanden digitaal doorstuurd.
De instellingen van de internet verbinding en van internet explorer zijn gelijk, FTP maakt gebruik van de standaard poort, 21, passive ftp. In beide gevallen wordt gebruik gemaakt van een proxy server zonder logon.

Ik maak inderdaad verbinding vanaf de commandline naar dezelfde server als vanuit het programma. Juist daarom snap ik het niet, als vanaf de commandline op de server verbinding kan maken dan zou het vanaf dezelfde server met dit programma moeten werken.

De error is een timeout waarschuwing, log file is er wel maar daar kan ik nu niet bij (ligt op mijn werk).

GMT-8

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb de firewall al eens compleet uitgezet ?

Iperf

Pagina: 1