Toon posts:

XP file sharing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een XP file sharing probleem. Ik woon in huis met een man of 8 en we hebben een router. We delen graag bestanden met elkaar en in principe werkt het gewoon goed. Alle PC's hebben XP, zitten in dezelfde werkgroep, hebben mappen gedeeld op de gebruikelijke manier, hebben een verschillende computernaam, hebben de firewall uit staan en hebben geen andere virus of firewall achtige software draaien. Tot een tijdje geleden werkte alles prima, maar nu is er een rare situatie ontstaan. Alles werkt nog steeds behalve van 1 PC naar een andere, laten we zeggen van A naar B. Ik zie de gedeelde map wel maar krijg zodra ik er op klik krijg ik "is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.Toegang geweigerd". Voor de rest werkt alles. Kortom computer A kan dus op alle computers behalve B komen en bestanden kopieren etc. En alle andere computers op het netwerk kunnen op computer A en op elkaar komen (B kan dus wel gewoon naar A!). Het enige wat veranderd is ten opzichte van "vroeger", dus toen alles goed werkte (iedereen kon bij iedereen komen), is dat ik op computer A XP service pack 3 geinstalleerd heb. Verder kan ik niets bedenken wat invloed zou kunnen hebben op file sharing. Computer A heeft overigens ook SP3 dus ik probeer XP SP3 met XP SP3 te verbinden. Als SP3 een 1 of andere security setting zou wijzigen zou dit ook van invloed moeten zijn op de andere netwerk pc's lijkt mij....?!

Kortom ik snap er even niets meer van. Is er een mogelijkheid om een specifieke gebruiker of specifiek IP te blokkeren (de router heeft geen speciale settings hiervoor aan staan in ieder geval)? Zo ja hoe activeert dat zonder dat ik er iets aan doe en hoe gaat het uit? Of is er iets anders aan de hand? Ik zou erg blij zijn met wat hulp, want ik word een beetje gek van googlen en elke keer op pagina's terecht komen waar "basic file sharing voor xp" wordt uitgelegd........ :(

Alvast bedankt!

• chphe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-02 19:35
Het lijkt er mij gewoon op dat die ene PC toch iets van beveiliging heeft ingesteld. Niet zo zeer firewall of virusscanner, maar wel op de gedeelde map zelf. Ik denk dat KB307874 je wel kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie "iemand14", maar KB307874 kan ik niets mee. Computer B, dus de pc waar mn huisgenoot niet op kan is van mij. Ik weet 100% zeker dat daar geen beveiliging is ingesteld, in ieder geval geen beveiliging die alleen computer A zou blokkeren. Als er namelijk een beveiliging op zit is die erop gekomen zonder dat ik dat wist en wilde. Bovendien als ik een beveiliging op bijvoorbeeld de map zou hebben dan zouden andere computers toch ook niet bij mij kunnen komen? Voor de zekerheid heb ik nog wel geprobeerd simple file sharing uit te zetten en die permissie etc in te stellen, maar dat werkte ook niet. Het probleem blijft hetzelfde: alle computers kunnen bij elkaar bestanden zien en kopieren behalve dat A niet op B kan komen (B kan wel bij A komen). Iemand?! Help!